Kommunikáció és tömegkommunikáció Forrás: Hajas Zsuzsa: Kommunikációs gyakorlatok Józsefné Urbán Ildikó-Szabóné Tóvári Éva: Magyar nyelv
Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit! Audiovizuális Vizuális Auditív
Vizuális média A sajtó hármas követelménye: Publicitás Perioditás Aktualitás
Leggyakoribb sajtóműfajok Tájékoztató műfajok a közlemény a tudósítás a riport az interjú Véleményközlő műfajok a cikk a kommentár a glossza a nyílt levél az olvasói levél a kritika
A reklám Megjelenési formája: a hirdetés Feladata: a termék bemutatása, tájékoztatás, befolyásolás Eszközeinek formája: vizuális, auditív és audovizuális
A metakommunikáció A közlésrendszernek: kb. 7 %-a verbális, 38%-a vokális (hangszín, hangsúly stb.) 55%a nem verbális jelzés (öltözködés, testtartás, arc- és szemjáték, beszédpartnerek közötti távolságtartás, gesztusok).
Metakommunikációs jelzések Zónatávolságok: Intim zóna: (15-45 cm) Személyes zóna: (46-122 cm) Társadalmi zóna (1,22-3,6 m) Nyilvános zóna (3,6 m fölött)
A testbeszéd Alapvető gesztusok: a kar gesztusai a láb gesztusai a fej gesztusai agresszív és készenléti gesztusok nézésmódok