NAGYFELBONTÁSÚ ELEKTRONMIKROSZKÓPIA és a JEMS SZIMULÁCIÓS PROGRAM Készítette:Gál Réka, g g g g g ____ rrrr eeee kkkk aaaa yyyy aaaa hhhh oooo oooo....

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
© All rights reserved Orvos Kapcsolat Bemutatkozunk.
Advertisements

Verő Balázs Dunaújvárosi Főiskola AGY Kecskemét, 2008 június 4.
Oriflame Természetes svéd kozmetikum Itt a tavasz  Ne csak az idő, hanem Ön is változzon! Rendeljen Oriflame kozmetikai termékeket. Ha nem válik be,
Pincehely Lakhely, általános iskola Ozora.
TRANSZMISSZIÓS ELEKTRONMIKROSZKÓP (TEM)
Közösségi portálok használata, avagy útmutató a helyes alkalmazáshoz
Táblázatok beillesztése, formázása dokumentumokban
100 nm Együtt porlasztott 30 at% Mn + 70 at% Cu minta (CM77) – Árpi bácsi vékonyítása Nagy Cu többletes szemcsék – körülötte vélhetően a második fázis.
STM nanolitográfia Készítette: VARGA Márton,
Szén erősítésű kerámia kompozitok és grafit nanoréteg előállítása
Ismerkedés a mikropellisztor típusú gázérzékelőkkel
Transzmissziós elektronmikroszkóp
Nanorészecskék és nanorészecskés bevonatok készítése Készítette: Benedek Ádám Mentor: Fülöp Eszter MFA Nyári Iskola 2010.
Témavezetők: Márk Géza, Vancsó Péter
Készítette: Dénes Karin (Ipolyság) és Patyi Gábor (Szabadka)
Nanorészecskés bevonatok Pósa Vivien, Bolyai Tehetséggondozó Gimn., Zenta Berekméri Evelin, Bolyai Farkas Elm. Lic., Marosvásárhely MFA Nyári Iskola 2013.
VOLFRÁM-OXID NANOSZÁLAK VIZSGÁLATA ÉS ELŐÁLLÍTÁSA ELECTROSPINNINGEL MFA NYÁRI ISKOLA 2010 BALÁSI SZABOLCS JÚNIUS 25.
Szerkezeti színek a természetben
Biológiai vizsgálatok in situ ellipszometriával Bérces Klára Mentorok: Fodor Bálint, Patkó Dániel Deák Téri Evangélikus Gimnázium.
Mérések ellipszométerrel - Fehérjerétegek vizsgálata
Gázérzékelők, mikro méretű eszközök kutatása és fejlesztése
Készítette: VÁLI Tamás, MTA TTK MFA, H-1525 Budapest, Pf. 49.
Volfrám-oxid nanoszálak előállítása elektrospinninggel
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
MFA Nyári Iskola június Ádám Andrea 1 FOTÓLITOGRÁFIA Ádám Andrea Tamási Áron Elméleti Líceum, Székelyudvarhely Témavezetők: Vázsonyi Éva,
Ezüst szemcsék vizsgálata TEM-mel
SiC szemcsék TEM vizsgálata Si hordozón Készítette: Bucz Gábor, Földes Ferenc Gimnázium Tanára: dr. Zsúdel László, Földes Ferenc.
Hidroxiapatit és polimer alapú biokompatibilis nanokompozitok
Rendezett cink-oxid nanorudak Készítette: Harmat Zita, Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola – Budapest Mentorok: Erdélyi.
Grafit vizsgálata STM-mel és AFM-mel Készítette: Kovács Máté, Tanára:Győri István, Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium, Szeged.
Súrlódási jelenségek vizsgálata (Tribológia)
Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Kutatóintézet ● Magyar Tudományos Akadémia MFA Nyári Iskola ● Csillebérc (Bp) június 27.- július 1. ● „Tanuljunk.
Frank György, Berzsenyi Dániel E. Gimnázium, Sopron
Optikai rács kialakítása holográfiával
Ellipszométeres mérések Fehérjék és aminosavak leválasztása és optikai modell készítése Kovács Kinga Dóra ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium és.
Mikroelektronikai szeletkötések kialakítása és vizsgálata
Hidroxiapatit és polimer alapú biokompatibilis nanokompozitok
NAGYFELBONTÁSÚ ELEKTRONMIKROSZKÓPIA és a JEMS SZIMULÁCIÓS PROGRAM
Nagyfelbontású transzmissziós elektronmikroszkópia
Szerkezeti színek a természetben Témavezető: Kertész Krisztián.
Szerkezeti színek a természetben
Szerkezeti színek a természetben
Mikroelektronika szeletkötések kialakítása és vizsgálata Készítette: Szele Dávid Témavezető:Kárpáti Tamás MFA nyári iskola
Hősugárzás vizsgálata integrált termoelemmel
Hidroxiapatit alapú biokompatibilis nanokompozitok előállítása
Rendezett ZnO nanorudak előállítása és vizsgálata Rendezett ZnO nanorudak előállítása és vizsgálata Készítette: Horváth Balázs Batthyány Lajos Gimnázium,
Fehérjerétegek leválasztása és vizsgálata Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Kutatóintézet (MTA-MFA), Budapest Lovassy László Gimnázium, Veszprém Janosov.
Megalehetőségek a nanovilágban
A főzőedénytől a nanoméretű eszközig: lépések a nanoszál alapú bioszenzor megvalósítása felé Szemes Gábor Bence Garay János Gimnázium, Szekszárd MTA-MFA.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA FELÜLETI NANOSTRUKTÚRÁK Dr. Harsányi Gábor Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17. Nanofizika, nanotechnológia.
A csont mechanikai tulajdonságainak vizsgálata. Bevezetés Régi – új módszerek – Régen: húzókísérlet, intendáció, CT, mikroszkópi vizsgálat, törési vizsgálatok,
© All rights reserved Orvos Kapcsolat Bemutatkozunk Next →
CD,DVD,BLU-RAY Az 5. csapat munkája Mézes Norman,Gódor Dániel,Csóti Bendegúz.
Szén nanoszerkezetekkel erősített szilícium nitrid alapú kerámiák vizsgálata Berezvai Orsolya Témavezető Dr. Tapasztó Orsolya Vékonyréteg-fizika osztály.
Készítette: Baricz Anita - Áprily Lajos Főgimnázium, Brassó Gréczi László – Andrássy Gyula Szakközépiskola, Miskolc Csoportvezetők:dr. Balázsi Katalin.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
Ellipszometria laboratórium Fehérjerétegek előállítása és optikai minősítése Előadók:Kiss Benjamin Ciszterci Szent István Gimnázium Székesfehérvár Kopacz.
Ellipszometria laboratórium ELLIPSZOMETRIÁS MÉRÉSEK Fehérjerétegek előállítása és optikai minősítése Előadók:Kiss Benjamin Ciszterci Szent István Gimnázium.
#07D – Nanorészecskék és filmjeik MFA Nyári Iskola Beszámoló #07D – Nanorészecskék és filmjeik Pusztai Árpád Mentorok: Pothorszky Szilárd Zámbó Dániel.
Mágneses anyagvizsgálat és képalkotás Készítette: Oláh Attila Témavezető: Dr. Gasparics Antal MFA Nyári Iskola Csillebérc.
Nanotechnológiai kísérletek
Bioinert titán-karbid/amorf szén és biopolimer-HAp-bevonat fejlesztése
Direct Metal Laser Sintering – DMLS Fémporok lézeres szinterezése
Pt vékonyrétegek nanomintázása
Bioinert titán-karbid/amorf szén és biopolimer-HAp-bevonat fejlesztése
Anyagvizsgálati módszerek
Fotonikus kristályok előállítása és vizsgálata
Balogh Ádám Mentorok: Pothorszky Szilárd Zámbó Dániel
3. osztályban.
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Előadás másolata:

NAGYFELBONTÁSÚ ELEKTRONMIKROSZKÓPIA és a JEMS SZIMULÁCIÓS PROGRAM Készítette:Gál Réka, g g g g g ____ rrrr eeee kkkk aaaa yyyy aaaa hhhh oooo oooo.... cccc oooo mmmm, Tamási Áron Gimnázium. Tanára: Gagyi Anna, Székelyudvarhely Mentora: Fogarassy Zsolt

Projekt Az osztályon folyó High-ef európai uniós projektbe kapcsolódtam be Az osztályon folyó High-ef európai uniós projektbe kapcsolódtam be A cél: új, olcsóbb gyártási eljárással nagyobb hatásfokú napelemek előállítása A cél: új, olcsóbb gyártási eljárással nagyobb hatásfokú napelemek előállítása Az intézmény szerkezetvizsgálattal vesz részt Az intézmény szerkezetvizsgálattal vesz részt Elsődleges feladat a rácshibák feltérképezése Elsődleges feladat a rácshibák feltérképezése

Gyártási folyamat 1. Üvegrétegen 500 nm < amorf szillíciumot kristályosítanak lézeres kezeléssel 2. 2µm > amorf réteg felvitele 3. Amorf réteg epitaxiális nővesztése a magrétegre hőkezeléssel

Nyári iskola alatt megismerkedtem Anyagtudománnyal Anyagtudománnyal Minta készítéssel Minta készítéssel Transzmissziós elektronmikroszkóppal (TEM) Transzmissziós elektronmikroszkóppal (TEM) JEMS szimulációs programmal JEMS szimulációs programmal

JEMS szimuláció A kísérleti felvételek modell A kísérleti felvételek modell Modell szerkezet felépítése Modell szerkezet felépítése Mikroszkóp paramétereinek a megadása Mikroszkóp paramétereinek a megadása Szimuláció Szimuláció Egyszerűbb eset Nem szimmetrikus rácsnál

Kísérleti felvételek Magréteg Hőkezelt réteg 5 nm

Kísérleti és szimulációs eredmények Ikerhatár Szimulációs Szerkezet 0,5nm

Összegzés A szimuláció segítségével igazolhatjuk a szerkezetről alkotott modellünk helyességét A szimuláció segítségével igazolhatjuk a szerkezetről alkotott modellünk helyességét Intézményben végzett vizsgálatok segítségével kialakítható az optimális gyártási technológia Intézményben végzett vizsgálatok segítségével kialakítható az optimális gyártási technológia

Köszönetnyilvánítás Köszönöm a fizikatanárnőm, Gagyi Anna felkészítését és támogatását, Köszönöm a fizikatanárnőm, Gagyi Anna felkészítését és támogatását, Prof. Bársony Istvánnak és Daróczi Csabának az MFA Nyári Iskola létrehozását, Prof. Bársony Istvánnak és Daróczi Csabának az MFA Nyári Iskola létrehozását, Fogarassy Zsoltnak a rengeteg magyarázatot és ismertetőt, Fogarassy Zsoltnak a rengeteg magyarázatot és ismertetőt, Az osztályon dolgozó többi kolléga segítségét és lelkesedését! Az osztályon dolgozó többi kolléga segítségét és lelkesedését!

Köszönöm a figyelmet!