MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT KERETTANTERVEK MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
JOGI ÉS TÖRTÉNETI HÁTTÉR Közoktatási törvény és módosítása A kerettantervi rendelet kiadása, előírásai A közismereti tantervek (és rejtőzködésük) Az „első” kerettanterv 1999. X - XII. Az „első” visszhangja 2000. IV. A „második” „első” változata 2000. X-XI. A szakmacsoport státusza, sorsa és az OKJ A „második” „második” változata 2000. XII
A RENDELETI VÁLTOZAT Jogszabály előírásai és elvárások Több szakterületre orientálás! Beszámítás csak a 10. évfolyamtól Az érettségire való felkészítés preferálása Szakértői csoport törekvései Műszaki területen csak szakmacsoporti orientáció legyen kötelező A beszámíthatóság maximális elérése A világbanki tapasztalatok és eredmények megtartása Közismereti informatika „kompatibilitás”
INFORMATIKA OKJ SZAKOK Számítástechnikai szoftver üzemeltető Gazdasági informatikus Információrendszer szervező Számítástechnikai programozó Számítógép rendszerprogramozó Multimédia fejlesztő Informatikus (tér-, műszaki, oktatás, rendszer) FVM és EüM hatáskörébe tartozó szakmák
ÁLTALÁNOS SZAKMAI TARTALOM Számítástechnikai alapismeretek Szövegszerkesztés, táblázatkezelés Operációs rendszerek ismerete (alapszint) Hálózati ismeretek (alapszint) Adatbázis-kezelés (korszerű!) Hardware ismeret (gép- és periféria) Programozási alapok és elvek Prezentáció készítés
SPECIÁLIS SZAKMAI TARTALOM Matematika Algoritmikus programnyelv, OOP ismeret Programtervezés és vizuális programozás Rendszer- és hálózatépítés Hardware- és számítógép karbantartás Hibafeltárás, karbantartás előkészítés Hálózati és operációs rendszer ismerete Adatbázis-kezelés server-cliens szinten
EXTRA - EGYEDI SZAKMAI TARTALOM Szervezési, gazdasági ismeretek Szerzői rendszerek ismerete Multimédiás rendszerek ismerete Grafika- és képfeldolgozás Video- és hangrögzítési ismeretek Rendszerprogramozási eszközök Térinformatikai ismeretek (16/1994. MKM és 23/2000. OM rendeletek)
A KERETTANTERV EGY TANTERVI KERET „NEURALGIKUS” PONTOK Egység a közismereti informatikával A programozási ismeretek aránya OOP, SQL, Visual ? Elektronikai ismeretek léte, aránya Eszközszükséglet, tanárszükséglet SOK VAGY KEVÉS ? A KERETTANTERV EGY TANTERVI KERET
A KERETTANTERV RÉSZEI
EGY LEHETSÉGES MEGVALÓSÍTÁS