A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Advertisements

Egyismeretlenes lineáris egyenletek
TERVEZETT CÉGSTRATÉGIA
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
5. hét: Solow-modell Csortos Orsolya
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Pac-Man játék tanulása Megerősítéses Tanulással Mesterséges Intelligencia algoritmusok tesztelése játékokon Gyenes Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Farkas Bálint Az előadásban... Pár szó a játékok világáról Fejlesztés játékosan Elméleti alapok gyorstalpalója Fejlesztés.
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A tanulók társas helyzete az iskolában
Gordon W. Allport vonáselmélete
Játékelmélet Nash, dominancia.
A környezetállapot-értékelés módszertana Dr. Bulla Miklós Baja, április 26. Széchenyi István Egyetem, Környezetmérnöki Tanszék.
CRM Customer Relationship Management –
A játék A játékosság.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Evolúciósan stabil stratégiák előadás
Játékelméleti alapfogalmak előadás
Ismételt fogolydilemma játék sztochasztikus reaktív stratégiákkal. 4
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Korok játéka vagy játékok kora
PéPéeS Tökéletes mese «lássuk» PéPéeS
Jelentés a magyarországi kapitalizmus állapotáról Vándorgyűlés Magyar Közgazdasági Társaság szeptember 25. Szepesi Balázs Közjó és Kapitalizmus.
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Gem Lifestyle Taak’in Palace (Casino) Segédlet a kipróbálásához Így jutsz el a szabadjátékhoz !
Ki is az elemző közgazdász?
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
Indulatok, érzelmek kezelése absztrakt játék környezetben
Készítette: Németh Katalin …
Fogyatkozások.
Játékelmélet - bevezetés
Stratégia a sakktáblán és a sportpályán Dr. Sterbenz Tamás.
AZ ÉV ISKOLÁJA címért Eger összes középiskolája versenybe száll Október 5-én szerdán délután. A diákfesztivál egész délután tart, a 13 órai Dobó téri gyülekező.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
2008. November 13. Fazakas András COO A Nav N Go sztori: egy magyar cég a virtuális világpiacon.
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Nem minden az aminek látszik…
MESTER FRANCHISE-HÁLÓZAT JELLEMZŐI, ELŐNYEI Lavotha Ildikó cégvezető.
1 Megerősítéses tanulás 4. előadás Szita István, Lőrincz András.
Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet Kooperáció és versengés egyidejűleg Gyula, április 1.
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Mérő László Egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet A 21. század motivációi Mozsár november 27.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet Innováció Netlock, december 2.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
Mérő László ELTE PPK Gazdaság- és Döntéspszichológiai Szakcsoport Memetika november 17.
Bevezetés a játékelméletbe
A játék A játékosság.
Demonstrátorok: Sulyok Ági Tóth  István
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
12. óra Kenőpénz és korrupció.
27.
beruházás-tervezési ABCD
Az alfa-generáció viszonya a pénzhez
Előadás másolata:

A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA Mérő László: A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA mero@phone2play.com

A játék: - önjutalmazó - nem létfontosságú - metastabil de azért egy kis mazsola belefér... - nem létfontosságú Grastyán Endre kísérletei - metastabil nem egyensúlyi állapot hosszabb ideig fenn tud maradni Például: - közlekedési dugó a semmiből (sőt, akár forgalomcsökkenésből) - emocionális állapotok - nehéz döntési helyzetek - játékok

Játéktervezés = metastabilitás tervezése - a játék szabályaiban a műszaki tapasztalat: nehéz metastabilitást tervezni - a játszásmódban még az egyszemélyes videojátékok is egyfajta szociális térben zajlanak - hát még az internetesek! - a játékélményben kooperáció es versengés egyidejűleg - a játékpiacon mennyire jó, ha sikeres egy játék? A játék: popműfaj! a lényeg: minél több élményforrás legyen benne (metastabilitás)

Metastabilitás a játékszabályokban A játék maga a szabály - de csak kevés szabály generál jó játékot Amőba - miért épp 5? Rubik-kocka - a nem létező tárgy Tetris - a végtelen játék Sakk - a háború logikája Gó - a jövendölés logikája Tudományos célokra is: Például: csendes, ill. hangos párbaj kölcsönös sorsirányítás fogolydilemma és társai egyszám-játék ultimátum-játék

Metastabilitás a játszásmódban Sakk: - ki játszik jobban? - előnyt adni sértés - mélyen racionális - akárki taníthat - “jó” lépés Gó: - ki küzd jobban? - előnyt adni kötelező - mélyen intuitív - csak a mester taníthat - “szép” lépés + internetes játékok + mobiltelefonos játékok

A kooperáció és a versengés metastabilitása Közös cél: jó meccset játszani (még a sakkban, góban is) - a Nyuszivadászat-játék amikor a versengés javítja az együttes eredményt - a pálya és a kispad miért annyira más játékok népszerűek az USÁban? - a “piros télapók” amitől a grafikusok és a programozók is nehezen maradnak meg a játékiparban

A játékipar természete - “hard core”, illetve “mass market” játékosok két, élesen szétváló piac - hol van a videojáték-piac hiányzó fele? talán a The Sims? - mennyit lehessen egy játékkal játszani? legyen olcsóbb, mint a mozi - evolúciós fejlődés nem kell a nagy ötlet - szerelmes-e Barbie GI Joe-ba? ez is metastabilitás

A játéktervezés: alkalmazott pszichológia - A koncepció, tervezett metastabilitás - Addiktivitás, fiziológiai háttér - Percepció, figyelem - Húsvéti tojások, a “mazsola” - Fókusztesztelés - Marketing

Szóval - mitől jó egy játék? NEM: zseniális ötlet szép kivitelezés profi marketing HANEM: izgalomba hoz izgalomban tart azaz: metastabil Ugyanattól jó egy játék, mint amitől szexi egy nő (vagy egy nő számára egy férfi) - a kettő ugyan egészen más, de ez az egy közös bennük: a metastabilitás.