Könyvtári marketingvizsgálat Debrecen, Eger, Szolnok Szolnok május 26. Vidra Szabó Ferenc Könyvtári Intézet
A vizsgálatunkról... Cél: megismerni a potenciális könyvtárhasználók... informáltságát a helyi könyvtárakról információ-szükségletét, igényét megszólíthatóságát Vagyis: feltárni a könyvtárak marketingkörnyezetét.
A mintáról... Debrecen, Szolnok, Eger Felnőtt lakosság (középkorúak) Nem könyvtárhasználók Lakáson Körzetek: központi lakótelepi kertvárosi
A diplomások aránya az egyes lakókörzetekben (%)
Az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élők aránya (%)
A megyei könyvtárak ismertsége (%)
Mi jut eszébe a könyvtárról? (Az összes megkérdezett százalékában)
A könyvtárakkal kapcsolatos kijelentések értékelése Az embereknek nincs idejük olvasni3,4 Az Internet kiszorítja az olvasást2,2 Hosszabb ideig kellene nyitva tartani2,1 A könyvtárosok túlterheltek2,1 Az emberek félnek belépni a könyvtárba1,9 Csak azok járnak, akinek nincs elég könyvük1,8 A könyvtárak elavult intézmények1,7 Sokba kerül a beiratkozás1,5 Újdonságot nem lehet kapni1,5 Fontos infót nem lehet kapni1,3*
Az emberek félnek belépni a könyvtárba (Az összes válaszadó átlaga)
Csak azok járnak könyvtárba, akinek nincs elég könyvük
Az internet kiszorítja az olvasást
Könyvtári szlogenek értékelése A könyvtár a tudás temploma3,5 Nem ruhatár, nem raktár…3,2 Legtöbb információ, leggyorsabban…3,2 A könyvtáros a könyveknek gondozója3,1 Legyen a könyvtár a város dolgozószobája3,1 Ha belépsz egy könyvtárba…3,0 Kézenfogva az információs sztrádán2,5 Elsők vagyunk az információs versenyben2,3 A könyvtár az ország szíve2,2*
A könyvtár a tudás temploma, a bölcsességek háza
Nem ruhatár, nem raktár, nem kaptár. Könyvtár!
A könyvtáros a könyveknek gondozója, az olvasóknak gondviselője
Legyen a könyvtár a város dolgozószobája!
A könyvtár az ország szíve
Köszönöm a figyelmüket!