Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Schulek Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Műszaki Szakközépiskola
Mi a SPORT? Meghatározott szabályok szerint, időtöltésül vagy versenyszerűen folytatott testgyakorlás.
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
MINDENNAPOS TESTNEVELÉS
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Iskolánkról.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Mindennapi testmozgás és egészség
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Startolj Reggelivel! iskolareggeli program
A kerettantervek fejlesztése
ISKOLAI TESTNEVELÉS ÉS EGÉSZSÉG
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Álmodtunk egy iskolát magunknak
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola A heti öt testnevelés óra bevezetésének eddigi tapasztalatai, a továbblépés lehetőségei VARGA ANDRÁS MTTOE alelnök Schulek Frigyes Két tanítási nyelvű Építőipari Szakközépiskola igazgató igazgato@schulek.hu

Konferenciák 1990 – 2011 1991. – Budapest - Országos Kongresszus az Antal kormány idején 1999. március 13. – TF – Összefogás az ifjúság egészségéért, edzettségéért 2003. augusztus 28-29. Gyula – Népegészségügyi program sikeréért 2005. április 23. – TF – Jubileumi Szakmai Országos Konferencia 2007. október 30. – Eger – Iskolai testnevelésünk az Európai Uniós törekvésünk tükrében 2008. augusztus 22-23. – Gyula – Testnevelő tanárok a Sportstratégia sikeréért 2008. augusztus 25-28. – Budapest - VII. Nevelésügyi Kongresszu 2010. november 3. – TF - Testkultúra a Klebelsbergi Kultúrpolitikában

Eredményhez vezethető törekvések Új köznevelési törvény Nemzeti Alaptanterv – tananyagfejlesztés –kerettantervek Szemléletmódváltás - a testnevelés tantárgy presztizsének helyreállítása Tanárképzés Finanszírozás Pedagógusi életpálya modell Döntéshozók támogatása A sport és testnevelés személyiségformáló, jellemnevelő hatása

Célok és feladatok Hatékonyabb testnevelés és diáksport rendszer Egészségesebb, edzettebb ifjúság Rendszeres sportolók arányának növelése (1970-ben 46 %, jelenleg 16%, terv 3 éven belül 25-30 %) Óraszámok tekintetében: 1- 4. évf. heti 5 óra 7- 8. évf. heti 5 óra 9-13. évf. heti 5 óra - felmenő rendszerben -

Miért van rá szükség ? Nincs számottevő pozitív változás a tanulóifjúság állapotában, életvitelében Elhízott, túlsúlyos gyerekek Elhízott, túlsúlyos felnőttek Ellenzők ellenérvei : Nincs elég szakképzett tanár Kevés a tornaterem Többi tantárgy rovására megy Nincs pénz

Milyen eredmények várhatók ? Tanulók nagyobb számban való bevonása a testmozgásba Gyerekkori elhízás visszaszorítása Káros szenvedélyek csökkentése Stresszmentes életvitel kialakulása Tanulók testi – lelki egészségének javulása Szakiskolai diáksport projekt Verseny és szabadidősport mutatóinak javítása Pedagógusok presztizsének helyreállítása

Az iskolai testnevelés és sport szervezeti keretei Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli sportfoglalkozások

Házibajnokságok

Iskolai sportnapok

Túrák, téli – nyári táborok

Iskolák közötti versenyek

Diákolimpiai versenyek

A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól A törvény és vonatkozó részeinek ismerete A heti öt testnevelés óra elhelyezkedése az órarendben Összevont testnevelés órák alkalmazása Versenyszerűen sportoló tanulók felmentése Kik oktatják a testnevelési órákat Hol tartják a testnevelési órákat

A mindennapos testnevelés bevezetésének tapasztalatairól Iskolák szabadtéri létesítményei Uszodák száma és kihasználtsága Öltözködés – tisztálkodás feltételei Tantestület reagálása a testnevelési óraszám növekedésére Érvek a testnevelési óraszám emelésére Támogatás az iskolavezetés részéről Szülők viszonyulása a mindennapos testneveléshez

Az iskolai testnevelés rendszerének elemei Az időkeret Az oktatás tartalma, módszerei Az oktatók felkészültsége Az ellenőrzés jellege, gyakorisága Az oktatás hatásának felmérése Infrastrukturális feltételek Pénzügyi háttér Szakmai társadalmi szervezetek szerepe Koordinálás országos szinten

Ajánlások A diáksportot tegyük közüggyé, tantestületi feladattá Az iskolai sportkör (ISK) fogja át az iskola teljes tanulóifjúságát, adjon folyamatos programot (pl. házibajnokságok) Tegyük rendszeressé a partneriskolák közötti versenyeket Rendezzünk iskolai sportnapokat Segítsük elő a tehetséggondozást Törekedjünk együttműködésre

A testnevelő tanár személyisége Gróf Klebelsberg Kuno megfogalmazása alapján : „…az egész testnevelési mozgalomban a leglényegesebb maga a testnevelő, aki nem lehet régifajta tornatanár …” Alapvető elvárás vele szemben, hogy gondolkodásmódja, életszemlélete : - alapuljon biztos szakmai tudáson, - jellemezze szilárd erkölcsi normarendszer, - vezesse a gyermekek szeretete, - legyen optimista és progresszív. 17

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !