Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária 2009. Május 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2013. május 13. Budapest Közgyűjtemények és oktatás konferencia
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Országos könyvtári fejlesztések a tanulás támogatására
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
Dr. Juhász Erika Tanszékvezető, főiskolai docens Debreceni Egyetem
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
Múzeumok fejlesztési lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Összeállította: Nagy Attila Tamás projekt-referens Oktatási és Kulturális.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
2009. május 12.Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom A múzeum, mint lehetséges felnőttképzési helyszín?! „Életen át tartó tanulás Biharban”
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.

TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
ISKOLABARÁT MÚZEUM Múzeumok és iskolák partnerségének fejlesztésének lehetőségei Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) Győr, november 7. A.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A TÁMOP 3.2.8/08/B és a TÁMOP 3.2.8/08/B/KMR mintaprojektjei Török Petra Szentendre, február 16.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
Közösségszervezés BA.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Felnőttképzési programok a Múzeumi Oktatási és Képzési Központban Káldy Mária Május 12.

Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK) Együttműködési megállapodás Szabadtéri Néprajzi Múzeum Nemzeti Kulturális Örökség Minisztérium Múzeumi Osztály

Cél és tevékenységek Legfőbb cél: múzeumi szakemberek továbbképzése További célok: 1.Kutatás 2.Szakmai anyagok készíttetése 3.Szakértői koordinációs testület és szakértői hálózat létrehozása, működtetése 4.Múzeumok Őszi Fesztiválja – Múzeumpedagógiai Évnyitó 5.Kommunikáció

Hol vagyunk? A Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK) a Szabadtéri Néprajzi Múzeum egyik igazgatóságaként működik Szentendrén.

MOKK létrehozását megalapozó szakmai tevékenységek, eredmények 1. Szakmai tapasztalatok az egyetemi képzés területén: 1976-tól napjainkig létszámot és a szakokat tekintve egyre több egyetemi hallgató tölti szakmai gyakorlatát a múzeumban. Szakok: néprajzos, építészmérnök, belsőépítész, műemlékvédelmi szakirány, művészettörténész, kertészmérnök, restaurátor, művelődésszervező, kulturális menedzser, pedagógus, gyógypedagógus, drámapedagógus, könyvtáros, közgazdász Szakmai vezetők: múzeum munkatársai. A múzeum munkatársai közül többen tanítanak egyetemeken. (Budapest, Debrecen, Pécs)

2. Múzeumpedagógiai tapasztalatok, eredmények 1976-tól megszakítások nélkül, sikeresen működik a múzeumpedagógia, mint az intézmény vezetése, és a szakmuzeológusok által is támogatott tevékenység Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Oktatási Koncepció. (Tudományos Tanácsa által elfogadott és jóváhagyott távlati terv.)

3. „Képzők képzése” Akkreditált pedagógus továbbképzések Az ember és fa közös világa 30 órás Néphagyomány- éltetés az óvodai nevelésében 60 órás Hon- és népismeret szemléltető tanítása 60 órás

Néphagyomány éltetés az óvodai nevelésben

Hon- és népismeret szemléltető tanítása

4. Hétköznapi ismeretek - felnőtt tanfolyamok Növényi festés Csipkeiskola Biokertészkedés Fazekasság Házipatika a természetből Hogyan őrizzük meg régiségeinket? Kemenceépítés

5. Tájház Szövetség – Tájházi Műhely Felnőttképzési programok 300 népi műemlékobjektum Szakmai továbbképzés a tájházakat működtetők részére

6. „Skanzentudás egyeteme” Felnőtt tanfolyamok a közönséggel – különösen a tanulóifjúsággal - foglalkozó munkatársak, frontszemélyzet részére. Múzeumpedagógusok Speciális tárlatvezetők Interpretátorok, teremőrök Külső munkatársak, önkéntesek Kézműves mesterek. Képzési időpontok: havonta

Felnőttképzés - infrastruktúra Csilléry Klára Oktatóközpont (2004- ) Előadóterem (60 fő befogadására) Gyakorlati foglalkoztató termek (5) Drámapedagógiai műhely (1) Könyvtár – (külön: múzeumismereti és múzeumpedagógiai szakkönyvtár) Dokumentumtár Látványtár Restaurátor műhely Kiállítások

Képzések Múzeumi vezetési ismeretek I.25 fő II. 21 fő

Szakmai műhelymunka Múzeumi koordinátori hálózat tagjai részére Aktuális témák: elmélet és gyakorlat Helyszínek: Szentendre Koordinátorok működési területe és egyéb helyszínek.

Szakmai továbbképzés- és tréningsorozat „Látogatóbarát múzeum elméleti megalapozása és gyakorlati megvalósítása” Helyszín: 18 megyei intézmény Megvalósító: Xellum Kft.

Intézmény-akkreditáció november A Szabadtéri Néprajzi Múzeum a Felnőttképzési Akkreditáló Testület (FAT) által minősített, akkreditált felnőttképző intézmény Intézmény-akkreditációs lajstromszám: AL-1921 Felnőttképzési azonosítószám:

TÁMOP /A A „Múzeumok Mindenkinek” Program – Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése. Központi módszertani fejlesztés Projektgazda: Szabadtéri Néprajzi Múzeum (SZNM) - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ (MOKK). Szerződés aláírása: március 10

Projekt munkatársai Projektmenedzser: dr Bereczki Ibolya Szakmai vezető: Káldy Mária Általános asszisztens: Vári Csilla Oktatásszervezés: Bokros Anita Disszemináció: Sághi Ilona Koordinátori hálózat: Nagy Zsuzsanna Tájékoztatás és nyilvánosság: Lengyel Emese

Projekt célok A múzeumok formális, informális, nem-formális oktatási szerepvállalásának elősegítése módszertanként szolgáló akkreditált múzeumpedagógiai képzési programok kidolgozásával A múzeumpedagógia területén kompetenciafejlesztő pedagógusok és múzeumi szakemberek számának növelése tematikus képzések révén Közoktatási és muzeális intézmények közötti együttműködés megteremtése koordinációs hálózat által Múzeumi kultúraközvetítés és iskolák által megvalósuló múzeumhasználat modern módszertanának és jó gyakorlatainak elterjesztése

Tevékenységek Módszertani fejlesztések Képzések szervezése Múzeumi koordinátori hálózat működtetése (21 fő) Disszemináció (kiadványok, honlap) Tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása

Projekt célcsoportjai Múzeumi szakemberek Múzeumpedagógusok Múzeumvezetők Egyéb múzeumi szakemberek Pedagógusok Óvoda pedagógusok Általános iskolai pedagógusok Középiskolai pedagógusok Gyógypedagógusok Iskolavezetők

Akkreditált képzések PAT Pedagógiai Akkreditációs Testület MASZ Múzeumi Akkreditációs Szakbizottság FAT Felnőttképzési Akkreditációs Testület

Képzések 2009-től Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni. – Projektmódszer a múzeumpedagógiában. Időpont: Március 9-20 Óraszám: 60 Csoportszám: 15 fő Képzések száma között: 4

Képzések 2009-től Iskolák és múzeumok partnersége – Pedagógus továbbképzés Időpont: Május 7-15 és november 5-13 Óraszám: 30 Csoportszám: 20 fő Képzések száma között: 10

Képzés 2009-től Pedagógus képzők képzése – Múzeumok közoktatási hasznosítása Időpont: Szept Óraszám: 60 Csoportlétszám: 21 fő Képzések száma között: 2

Képzés 2009-től Múzeumi vezetői ismeretek III. Időpont: szept. 21- nov. 27 Óraszám: 120 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 4

Képzések 2009-től „Érted?! – Értem!” – Hogyan fogadjuk fogyatékos embertársainkat múzeumainkban? Időpont: október 5-8 Óraszám: 30 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 3

Képzések 2009-től Iskolabarát múzeumi környezet Időpont: október Óraszám: 30 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 2

Képzés 2010-től Kiállítás-rendezés A-Z-ig: az ötlettől a megvalósításig - a közoktatás szolgálatában Időpont: Óraszám: 120 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 4

Képzés 2010-től Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában Időpont: Óraszám: 60 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 3

Képzés 2010-től Hálózatosodás az iskolán kívüli szervezett tanulásban Időpont: Óraszám: 30 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 3

Képzés 2010-től Oktatási célú múzeumi kiadványok – A feladatlaptól az online múzeumi csoportmunkáig Időpont: Óraszám: 30 Csoportlétszám: 10 Képzések száma között: 3

Oktatási segédanyagok Múzeumiskola 1... Szórakoztatva tanulni, tanulva szórakozni! Projektmódszer a múzeumpedagógiában