8. Az eladásösztönzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A piac Szakiskola.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Reklám.
Értékesítési csatornák
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
MARKETING.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketingkommunikáció
A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Miért kell ösztönözni a fogyasztókat, kereskedőket?
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Pénzügyi-számviteli mutatók
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

8. Az eladásösztönzés

Az eladásösztönzés fogalma Sales Promotion. Rövid ideig ható, piacbefolyásoló, ösztönző eszközök együttese. A vásárló meggyőzésének, befolyásolásának utolsó pillanatban történő meggyőzése. Az értékesítésösztönzés körébe tartoznak mindazon tevékenységek, amelyek akár a személyes eladást, akár a reklámozást támogatják, és ehhez árubemutatókat, kiállításokat és egyéb alkalmi akciókat használnak fel.

Az eladásösztönzés előnyei gyorsan bevethető, kreatív eszközök összessége rövid távon is eredményes recessziós időkben is jól támogatja az értékesítést sokszor célzottabb, mint a reklám, azaz jobban megkülönbözteti a terméket a reklám és a személyes eladás előnyeit kombinálja feltűnést kelthet, ezáltal érdeklődést vált ki kétirányú kommunikációs lehetőséget biztosít

Az eladásösztönzés hátrányai rövid távú eredményeket hoz csak (könnyen késztet áttérésre – ugyanazon üzletben hasonló márkák esetében nem jár forgalmi részesedés növelésével, csak a kereslet átcsoportosításával) általában egyszeri alkalomra szól csak más promóciós elemmel együtt célszerű alkalmazni az állandó akciózgatás leronthatja a termék fogadtatását, megítélését (a vásárlók azt hihetik, hogy az ajándékokat, nyereményeket beépítjük a termék árába)

Az eladásösztönzés feladatai Feladata, hogy bizonyos előnyt kínálva nagyobb mértékű vásárlásra ösztönözze a fogyasztókat. Ugyanakkor a márkahű fogyasztók számának növelése is cél.

Az eladásösztönzés módszerei A fogyasztókat ösztönző módszerek Áruminták Kuponok (vásárlási utalványok) Időszakos engedmények Fogyasztói visszatérítések Ajándékok, jutalmak Reklámcsomagolás Bolti bemutatók, kóstolók Fogyasztói versenyek és nyereményjátékok Direkt marketing

A kereskedelmet, kereskedőket ösztönző módszerek Az értékesítési csatornában részt vevők számára biztosítunk előnyöket a nagyobb értékesítés érdekében. Beszerzési kedvezmények Anyagi ösztönzés az eladók, bolti alkalmazottak számára Reklámanyagok rendelkezésre bocsátása Kereskedelmi tevékenységet segítő információk Merchandising (területi képviselő)