A A A B B B C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZATOK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Az Európai Parlament szerepe az érdekérvényesítésben Herczog Edit képviselő, Európai Parlament Budapest, november 17.
A testületi munka szervezési, vezetési módszerei 1. RÉSZ EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ-TRÉNING.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Az EGSZB a térképen Az EGSZB helye az intézmények között EGSZB EURÓPAI BIZOTTSÁG EURÓPAI PARLAMENT TANÁCS.
2005. szeptember 28.. Történeti háttér Kiemelkedően magas menekültáradat Igény a menekülők szabályozott érkezése iránt.
Az Európai Konvent működése Bakos Gábor BGF Külkereskedelmi Főiskolai Kar.
Humánkineziológia szak
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
EU alapismeretek E-Learning.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Az Európai Unió intézményrendszere
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
EU II..
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
1 szociális párbeszléd magyarországon © kurtán sándor 2010 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban
szakmérnök hallgatók számára
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A háború és a modern fegyveres erő
1 Az Európai Unió Strukturális és Regionális politikája Előadó: Tóth István.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Balatonszemes Június A villamos energia közszolgáltatási helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
Budapest, szeptember A villamos energia közszolgáltatás helyzete és szerepe Magyarországon Fő kérdések, aktualitások 2.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
1 MUNKAADÓI MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETI SZAKISMERETEK KÖZSZOLGÁLTATÓI MUNKAADÓK SZÁMÁRA I. RÉSZ SZAKOKTATÁSI SEGÉDANYAG I. RÉSZ : ÁLTALÁNOS ÉRDEKKÉPVISELETI.
A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLATA (KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) OFA – STRATOSZ PROJEKT 2004 Tanulmány + internetes konferencia.
AZ EURÓPAI UNIÓ INTÉZMÉNY RENDSZERE ÉS MAGYARORSZÁG
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával,
1 BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával,
Strukturális és Kohéziós Alapok
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Készítette:Makra Betti Dátum:
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Magyar Bányászati Szövetség Magyar Bányászati Szövetség 1024 Budapest, Margit krt. 85. Tel/Fax: (06-1)
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
2014. szeptember 12.. A 4 FŐSZEREPLŐ : Az Európai Unió Tanácsa Az Európai Bizottság Az Európai Unió Bírósága Az Európai Parlament.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Európai Unió Európai Unió 27 tagállam lakos km
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
EVDSZ Budapest, A vizsgálat célja annak feltérképezése, hogy a magyar gyakorlatban hogyan érkeznek el a hazai ágazati vállalati dolgozókhoz.
Európai Uniós ismeretek Az Európai Unió intézményrendszere.
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Az EU intézményrendszere
AZ EURÓPAI UNIÓ TÖRTÉNETE, INTÉZMÉNYEI
Előadás másolata:

A A A B B B C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZATOK ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A A A B B B C C DIASOROZATOK A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével 2009. A DIASOROZAT AZ AZONOS CÍMŰ TANULMÁNY SZERVES RÉSZE

"BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN " című, áttekintő tanácsadási vázlat a gyakorló, több éves tapasztalattal rendelkező testületi tagok és vezetők számára került kidolgozásra. A tanácsadás elsősorban azoknak szól, akik személyes tapasztalataikkal, az élet során kialakult személyiségi jegyeikkel készek részt venni egy tudaterősítő, tudatformáló együttgondolkodásban, új módszerek és technikák elsajátításában. A STRATOSZ RENDKÍVÜLI ÚTTÖRŐ MUNKÁT VÁLLAL AZZAL, HOGY A BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN MEGALAPOZÓ TANULMÁNY KIDOLGOZÁSÁNAK SZERVEZÉSÉRE VÁLLALKOZIK.

A B B B B C C C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZAT ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A B B B B C C C C B. RÉSZ DIÁI DIASOROZAT AZ ÉRDEKKÉPVISELETI BESZÉDFELISMERÉS FŐBB SZAKTERÜLETEI

ÁLTALÁNOS ÉRDEKKÉPVISELETI ISMERETEK

BEVEZETŐ 1. Az érdekképviseleti folyamat 2. Az érdekképviselet a munkaadói szövetségek munkájában 3. A társadalmi párbeszéd rendszer 4. A munkaadói szövetségek információs tevékenysége, kommunikációja

1. AZ ÉRDEKKÉPVISELET FOLYAMATA

A SZÖVETSÉGI ÉRDEKKÉPVISELET ELEMEI ÉRDEKEGYEZTETÉS Érdekek felismerése Érdekek rendszerbe foglalása ÉRDEK ÉRVÉNYESÍTÉS Érdekek elismertetése Lobbizás ÉRDEKVÉDELEM Jogi, gazdasági , technológiai védelem

AZ ÉRDEK ÁLTALÁNOS MEGHATÁROZÁSA ÉRDEK : ANYAGI, SZELLEMI, ERKÖLCSI ÉS ÉRZELMI ÉRTÉKEK MEGŐRZÉSE ÉS GYARAPÍTÁSA! EGYÉNI KÖZÖSSÉGI

A B a b AZ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB SZEREPLŐI ÉS STRUKTÚRÁJA RÉSZTVEVŐK: ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA A B ÉRDEKHORDOZÓK, É-TULAJDONOSOK, É-KÖZÖSSÉGEK a ÉRDEK-KÉPVISELET b ÉRDEK-KÉPVISELET ÉRDEKHORDOZÓK, É-TULAJDONOSOK, É-KÖZÖSSÉGEK KAPCSOLATOK KOMMUNIKÁCIÓ KAPCSOLATOK KOMMUNIKÁCIÓ KÉPVISELŐK: VÁLASZTOTTAK ALKALMAZOTTAK SZAKÉRTŐK KÉPVISELŐK: VÁLASZTOTTAK ALKALMAZOTTAK SZAKÉRTŐK RÉSZTVEVŐK: TULAJDONOSOK SZAKÉRTŐK ALKALMAZOTTAK RÉSZTVEVŐK : TULAJDONOSOK SZAKÉRTŐK ALKALMAZOTTAK KAPCSOLATOK KOMMUNIKÁCIÓ

AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKA FŐBB TARTALMI ELEMEI KÉPVISELŐI FELKÉSZÜLÉS, FELKÉSZÍTÉS BEFELÉ IRÁNYULÓ KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG BELSŐ KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG KIFELÉ IRÁNYULÓ KÉPVISELŐI TEVÉKENYSÉG Felmérések Elemzések Információ gyűjtés és feldolgozás Kapcsolatépítés és ápolás É-megismertetése É-külső egyeztetése É- elfogadtatása É-érvényesítése É-védelme Lobbizás É-felismerés É-belső egyeztetése FOLYAMATOS KÜLSŐ ÉS BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ

2. AZ ÉRDEKKÉPVISELET A MUNKAADÓI SZÖVETSÉGEK MUNKÁJÁBAN

MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELET FŐ SZÍNTERE FŐ ESZKÖZE TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RENDSZER TUDATOS INFORMÁCIÓ- GAZDÁLKODÁS, HATÉKONY KOMMUNIKÁCIÓ

MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELET TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RENDSZER FŐ SZÍNTERE TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RENDSZER

3. A TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RENDSZER

VILÁG SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD (ILO) EURÓPAI SZINTŰ TÁRS. PÁRB. A TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RENDSZER ÁLTALÁNOS ÁTTEKINTÉSE VILÁG SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD (ILO) EURÓPAI SZINTŰ TÁRS. PÁRB. NEMZETI SZINTŰ TÁRS.PB. SZEKTORÁLIS TB VÁLLALATI TB REGIONÁLIS TB

AZ EURÓPAI TÁRSADALMI PÁRBESZÉD SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA

AZ EURÓPAI SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD RÉSZTVEVŐI UNICE ETUC CEEP

AZ EURÓPAI SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD ÁGAZATI STRUKTÚRÁJA OLDALAK ÁGAZATAI ÁGAZATAI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG 25 ÁGAZAT 25 BIZOTTSÁG

A TÁRSADALMI PÁRBESZÉD MEGÚJÍTOTT RENDSZERE MAGYARORSZÁGON

GAZDASÁGI ÉS SZOCIÁLIS TANÁCS A NEMZETI SZINTŰ TÁRSADALMI PÁRBESZÉD FŐBB FÓRUMAI MAGYARORSZÁGON ORSZÁGOS ÉRDEKEGYEZTETŐ TANÁCS (OÉT) GAZDASÁGI ÉS SZOCIÁLIS TANÁCS ÁGAZATI BIZOTTSÁGOK NEMZETI ILO TANÁCS

AZ ORSZÁGOS ÉRDEKEGYEZTETŐ TANÁCS (OÉT) STRUKTÚRÁJA KORMÁNYZATI OLDAL MUNKAADÓI OLDAL MUNKAVÁLLALÓI OLDAL TITKÁRSÁG SZAKBIZOTTSÁGOK

GAZDASÁGI ÉS SZOCIÁLIS TANÁCS KORMÁNYZATI KÉPVISELŐK MUNKAADÓK KÉPVISELŐI MUNKAVÁLLALÓK KÉPVISELŐI KAMARÁK, BEFEKTETŐK, VÁLLALKOZÓK BANKKÁROK CIVIL SZERVEZŐDÉSEK KÉPVISELŐI

AZ EURÓPAI TÁRSADALMI PÁRBESZÉD FŐBB SZINTJEI ÉS JELLEMZŐI TB szintek KIHÍVÁS 4.EU szint 3. Nemzeti 2. Ágazati 1. Vállalati Társadalmi párbeszéd: Törvényben előírt, szabályozott módon folyik Megbeszélések: nincs kötött forma, nem kötelező Nemzetek TB fejlettségi szintje

Az Európai Unió alapvető céljai Küldetés: „A Tagállamok és polgáraik közötti kapcsolatok koherens módon történő és a szolidaritáson alapuló fejlesztése.” „Stratégiai” célok: A gazdasági és társadalmi fejlődés elősegítése Az EU a szabadság, biztonság és igazságosság területe legyen Az EU jogrendszer fenntartása és továbbépítése Az EU-identitás nemzetközi erősítése Az európai „állampolgárság” bevezetése Az EU 3 „pillére”: GMU; bel-, és igazságügy; kül-, és biztonságpolitika

Az irányítás ciklusai POLITIKA PROGRAMOK PROJEKTEK

A közös célok: a „szakpolitikák” („policy”)

A KÖZÖSSÉGI JOG A KÖZÖSSÉGI JOG FORRÁSAI: - ALAPSZERZŐDÉSEK -         RENDELETEK, IRÁNYELVEK, HATÁROZATOK -         NEMZETKÖZI SZERZŐDÉSEK -         EURÓPAI BÍRÓSÁG DÖNTÉSEI  JOGSZABÁLYOK ÉS EGYÉB INTÉZKEDÉSEK RENDELET (REGULATION): IRÁNYELV (DIRECTIVE): DÖNTÉS (DECISION): AJÁNLÁS (RECOMMENDATION), VÉLEMÉNY (OPINION):

A legfontosabb EU intézmények Európai Tanács Miniszterek Tanácsa (az EU Tanácsa) Európai Bizottság * SZOCIÁLIS ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG * RÉGIÓK BIZOTTSÁGA Európai Parlament Európai Bíróság Számvevőszék +1: Európa Tanács

BIZOTTSÁG BIZOTTSÁG EURÓPAI PARLAMENT AZ EURÓPAI UNIÓ SZERVEZETEI ÉS MŰKÖDÉSE TÖRVÉNYHOZÁSI FELADATOK KORMÁNYZÁSI FELADATOK BIZOTTSÁG BIZOTTSÁG EU TAGORSZÁGOK EURÓPAI TANÁCS EU KORMÁNYA (ÁLLAMOK FELETTI SZERV) IRÁNYELVEK MEGHATÁROZÁSA KORMÁNYFÕK + A BIZOTTSÁG ELNÖKE TAGOK (A TAGORSZÁGOK KORMÁNYAITÓL FÜGGETLENEK, DE A KORMÁNYOK NEVEZIK KI NÉGY ÉVRE) JAVASLATOK MINISZTEREK TANÁCSA EU TÖRVÉNYHOZÓ SZERVE DÖNTÉSEK KORMÁNY-TAGOK SZOCIÁLIS ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG RÉGIÓK BIZOTTSÁGA KÉRDEZÉS, ELLENŐRZÉS, BIZALMATLANSÁGI INDÍTVÁNY KÖLTSÉGVETÉSI HATÁROZATOK, MEGHALLGATÁSOK TANÁCSADÁS SZÁMVEVŐSZÉK BÍRÓSÁG SZERZŐDÉSEK FELETTI „ŐRKÖDÉS” EURÓPAI PARLAMENT TANÁCSADÁS, FELÜLBÍRÁLAT, ELLENŐRZÉS ORSZÁGONKÉNTI VÁLASZTOTT KÉPVISELŐK EURÓPA TANÁCS

EURÓPAI TANÁCS ALAPVETŐ IRÁNYELVEK MEGHATÁROZÁSA ÁLLAM-, ÉS KORMÁNYFÕK + A BIZOTTSÁG ELNÖKE Az EU működését meghatározó végső döntéseket a tagállamok állam-, és kormányfői hozták meg az Európai Tanács keretében, amelynek ülésén a Bizottság elnöke is részt vesz. Ezt követi a ratifikációs folyamat, amely több hónapig is eltarthat. Minden egyes tagállamnak a saját alkotmányos rendje szerint kell a szerződéseket ratifikálnia parlamenti vagy népszavazás útján. A Szerződések csak a ratifikációt követően lépnek életbe.

MINISZTEREK TANÁCSA EU TÖRVÉNYHOZÓ SZERVE KORMÁNY-TAGOK Az Európai Parlamenttel közösen jogalkotói és költségvetési szerepet lát el. A Tanácsot a tagállamok egy-egy miniszteri szintű képviselője alkotja A Tanács elnöke az Európai Unió soros elnökségét ellátó ország szakminisztere. Minden tagállam hat hónapig tölti be az elnökséget egy előre elfogadott sorrend alapján. (2001-ben Svédország és Belgium, 2002-ben Spanyolország és Dánia.)

(ÁLLAMOK FELETTI SZERV) BIZOTTSÁG EU KORMÁNYA (ÁLLAMOK FELETTI SZERV) TAGOK (A TAGORSZÁGOK KORMÁNYAITÓL FÜGGETLENEK, DE A KORMÁNYOK NEVEZIK KI NÉGY ÉVRE) A Bizottság felelős a közös politikák (például a közösségi agrárpolitika) végrehajtásáért, a költségvetési adminisztrációért, és a közösségi programok lebonyolításáért. A Bizottság nagymértékben támaszkodik a nemzeti kormányszervekre a közösségi politikák és programok napi lebonyolításában. A Bizottság kollektíven az Európai Parlamentnek tartozik elszámolással, döntéseit egyszerű többséggel hozza.

EURÓPAI PARLAMENT TANÁCSADÁS, FELÜLBÍRÁLAT, ELLENŐRZÉS ORSZÁGONKÉNTI VÁLASZTOTT KÉPVISELŐK Az Európai Parlament képviseli a tagállamok állampolgárait. Számos területen a Tanáccsal együtt részt vesz a jogalkotásban. A Parlament és a Tanács közösen döntenek a költségvetési kérdésekben. A Parlament a Bizottság működésének demokratikus ellenőrzéséért is felelős.

SZOCIÁLIS ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG TANÁCSADÁS A Gazdasági és Szociális Bizottság (GSZB) a különböző gazdasági és társadalmi érdekképviseleti szervezetek képviselőiből áll, és egyfajta tanácsadó testületként véleményeket készít az uniós intézmények számára, például a jogalkotási folyamat részeként. Jelenleg 222 tagja van (az ország méretétől függően tagállamonként 6 és 24 között).

RÉGIÓK BIZOTTSÁGA TANÁCSADÁS A Régiók Bizottsága konzultatív testület, mely a regionális és helyi önkormányzatok képviselőiből áll, és a régiók érdekeit képviseli európai szinten. Tagjainak száma és tagállamonkénti megoszlása megegyezik a Gazdasági és Szociális Bizottságéval.

EURÓPA TANÁCS Az Európa Tanács kormányközi szervezet, melynek bármely európai ország tagjává válhat azzal a feltétellel, hogy elfogadja a jogállamiság elvét, és a joghatósága alatt élő minden személy számára biztosítja az emberi jogokat és az alapvető szabadságokat. ( Jelenleg 44 tagállama van.)

BIZOTTSÁG BIZOTTSÁG EURÓPAI PARLAMENT AZ EURÓPAI UNIÓ SZERVEZETEI ÉS MŰKÖDÉSE TÖRVÉNYHOZÁSI FELADATOK KORMÁNYZÁSI FELADATOK BIZOTTSÁG BIZOTTSÁG EU TAGORSZÁGOK EURÓPAI TANÁCS EU KORMÁNYA (ÁLLAMOK FELETTI SZERV) IRÁNYELVEK MEGHATÁROZÁSA KORMÁNYFÕK + A BIZOTTSÁG ELNÖKE TAGOK (A TAGORSZÁGOK KORMÁNYAITÓL FÜGGETLENEK, DE A KORMÁNYOK NEVEZIK KI NÉGY ÉVRE) JAVASLATOK MINISZTEREK TANÁCSA EU TÖRVÉNYHOZÓ SZERVE DÖNTÉSEK KORMÁNY-TAGOK SZOCIÁLIS ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG RÉGIÓK BIZOTTSÁGA KÉRDEZÉS, ELLENŐRZÉS, BIZALMATLANSÁGI INDÍTVÁNY KÖLTSÉGVETÉSI HATÁROZATOK, MEGHALLGATÁSOK TANÁCSADÁS SZÁMVEVŐSZÉK BÍRÓSÁG SZERZŐDÉSEK FELETTI „ŐRKÖDÉS” EURÓPAI PARLAMENT TANÁCSADÁS, FELÜLBÍRÁLAT, ELLENŐRZÉS ORSZÁGONKÉNTI VÁLASZTOTT KÉPVISELŐK EURÓPA TANÁCS

AZ EURÓPAI UNIÓ INTÉZMÉNYEINEK SZÉKHELYEI   AZ EURÓPAI UNIÓ INTÉZMÉNYEINEK SZÉKHELYEI I N T É Z M É N Y S Z É K H E L Y EURÓPAI TANÁCS változó - mindig az EU soros elnökséget adó országban EURÓPAI PARLAMENT Strasbourg -havi plenáris frakcióülések, költségvetési tárgyalások havi plenáris frakcióülések, költségvetési tárgyalások MINISZTEREK TANÁCSA FŐTITKÁRSÁG Brüsszel, Luxemburg - áprilisi, júniusi és októberi ülések EURÓPAI BIZOTTSÁG Brüsszel ,Luxemburg -  

AZ EURÓPAI UNIÓ INTÉZMÉNY RENDSZERE ÉS MAGYARORSZÁG AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉG SZERVEZETEI ÉS MŰKÖDÉSE EURÓPAI TANÁCS BIZOTTSÁG IRÁNYELVEK MEGHATÁROZÁSA KORMÁNYFÕK + A BIZOTTSÁG ELNÖKE EK TÖRVÉNYHOZÓ SZERVE KORMÁNY-TAGOK MINISZTEREK TANÁCSA EK KORMÁNYA (ÁLLAMOK FELETTI SZERV) TAGOK (A TAGORSZÁGOK KORMÁNYAITÓL FÜGGETLENEK, DE A KORMÁNYOK NEVEZIK KI NÉGY ÉVRE) SZOCIÁLIS ÉS GAZDASÁGI BIZOTTSÁG TANÁCSADÁS BÍRÓSÁG SZERZŐDÉSEK FELETTI „ŐRKÖDÉS” EURÓPAI PARLAMENT TANÁCSADÁS, FELÜLBÍRÁLAT, ELLENŐRZÉS ORSZÁGONKÉNTI VÁLASZTOTT KÉPVISELŐK JAVASLATOK DÖNTÉSEK KÖLTSÉGVETÉSI HATÁROZATOK, MEGHALLGATÁSOK KÉRDEZÉS, ELLENŐRZÉS, BIZALMATLANSÁGI INDÍTVÁNY MAGYARORSZÁG INTÉZMÉNYI RENDSZERE

A támogatás alapelvei Alapelvek: Koncentráció Addicionalitás Partnerség Programozás Szubszidiaritás, Transzparencia, Koherencia

Előcsatlakozási és Strukturális Alapok Előcsatlakozási Alapok Phare SAPARD ISPA Strukturális Alapok ERDF ESF EAGGF-GS FIFG Kohéziós Alap KÖRNYEZET- VÉDELEM KÖZLEKEDÉSI INFRASTRUKTÚRA

Strukturális Alapok rendszere

AZ EURÓPAI KÖZÖSSÉGI JOG ‘NÉGY SZABADSÁGA’ SZEMÉLYEK SZOLGÁLTATÁSOK ÁRUK TŐKE SZABAD ÁRAMLÁSA

JELENLEGI ÉS VÁRHATÓ HATÁSAI A VÁLLALATI TEVÉKENYSÉGEKRE I. A GLOBALIZÁCIÓ ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI  II. A GLOBALIZÁCIÓ JELENLEGI ÉS VÁRHATÓ HATÁSAI A VÁLLALATI TEVÉKENYSÉGEKRE 

A GLOBALIZÁCIÓ I. ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI SZAKASZAI FŐBB HATÁSAI 1   A GLOBALIZÁCIÓ 1 MEGHATÁROZÁSA 2 SZAKASZAI 3 INTÉZMÉNY RENDSZERE 4 FŐBB HATÁSAI

GLOBALIZÁCIÓ 1 MEGHATÁROZÁSA A GLOBALIZÁCIÓ AZ ORSZÁGOK KÖZÖTT FOLYÓ,VILÁGMÉRETŰ, GYORS, GAZDASÁGI INTEGRÁCIÓ!

GLOBALIZÁCIÓ 2 SZAKASZAI * KERESKEDELMI EGYÜTTMŰKÖDÉS * TECHNOLÓGIAI EGYÜTTMŰKÖDÉS * VÁLLALKOZÁSI EGYÜTTMŰKÖDÉS * GAZDASÁGI INTEGRÁCIÓ

NEMZETKÖZI VALUTAALAP IMF VILÁGKERESKEDELMI SZERVEZET WTO GLOBALIZÁCIÓ 3 INTÉZMÉNYRENDSZERE VILÁGBANK WB NEMZETKÖZI VALUTAALAP IMF VILÁGKERESKEDELMI SZERVEZET WTO GLOBÁLIS CÉGEK

GLOBALIZÁCIÓ 4 FŐBB HATÁSAI *KEDVEZŐ HATÁSOK - GAZDASÁGI HATÉKONYSÁG NÖVEKEDÉSE - EGYÜTTMŰKÖDÉSI INFRASTRUKTÚRA ERŐSÖDÉSE - ERŐS KÖZÖS ÉRDEKKÉPVISELET - *KEDVEZŐTLEN HATÁSOK- - GAZDASÁGI EGYENLŐTLENSÉG NÖVEKEDÉSE - NEMZETI VÁLLALKOZÁSOK HÁTTÉRBE SZORULÁSA - NEMZETI KONTROL LEHETŐSÉGEINEK CSÖKKENÉSE

II. A GLOBALIZÁCIÓ JELENLEGI ÉS VÁRHATÓ HATÁSAI A VÁLLALATI TEVÉKENYSÉGEKRE KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A KIS- ÉS KÖZEPES VÁLLALATOKRA (KKV)  

A GLOBÁLIZÁCIÓ SORÁN KIALAKULÓ FŐBB VÁLLALATI TÍPUSOK - NEMZETI VÁLLALAT - NEMZETKÖZI MULTINACIONÁLIS V, „MULTIK” - GLOBÁLIS VÁLLALAT - TRANSZNACIONÁLIS V.

GLB. IT EU SIKERESEN ÚJRA KIBONTAKOZÓ VÁLLALAT GLOBALIZÁCIÓ A VÁLLALATOK ALAPVETŐ FEJLŐDÉSI ÚTJAI ( IT. EU. GLB. HATÁSOK MELLETT) IT GLB. EU MAI VÁLLALTOK ELISMERÉS TAGADÁS SIKERESEN ÚJRA KIBONTAKOZÓ VÁLLALAT MEGBUKOTT VÁLLALATOK INNOVÁCIÓ GLOBALIZÁCIÓ KISZORULÁS ALKALMAZKODÁS

A VÁLLALATI FEJLŐDÉS FŐBB IRÁNYAI ( IT. EU. GLB. HATÁSOK MELLETT) FELISMERÉS FELKÉSZÜLÉSI PROGRAM ÁTALAKULÁS KIBONTAKOZÁS TRANSZNACIONÁLIS VÁLLALAT GLOBALIZÁLÓDÁS TAGADÁS SIKER KIVÉDÉSI PROGRAM GLOBÁLIS VÁLLALAT BEILLESZKEDÉS ELSZIGETELŐDÉS KISZORULÁS MULTI VÁLLALAT BEOLVADÁS INTEGRÁCIÓ NEMZETI VÁLLALAT CSŐD EGYÜTTMŰKÖDÉS BUKÁS

GLOBALIZÁCIÓ SIKER BUKÁS A VÁLLALATOK FEJLŐDÉSI MOZGÁSTERE ( IT. EU. GLB. HATÁSOK MELLETT) FELISMERÉS FELKÉSZÜLÉSI PROGRAM ÁTALAKULÁS KIBONTAKOZÁS TAGADÁS SIKER KIVÉDÉSI PROGRAM GLOBALIZÁCIÓ KEZDEMÉNYEZŐ VÁLLALATOK ELSZIGETELŐDÉS KISZORULÁS GLOBALIZÁCIÓ RÉSZVEVŐI BEOLVADÁS CSŐD BEOLVADÓ VÁLLALATOK BUKÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS

A GLOBÁLIS VÁLLALATOK FŐBB ERŐSSÉGEI * ERŐS PÉNZÜGYI HÁTTÉR - * SZÉLES PIAC * ERŐS ÉRDEKKÉPVISELET * FEJLETT INFORMÁCIÓS RENDSZER *JELENTŐS VÁM ÉS ADÓ KEDVEZMÉNY

A VÁLLALATI ÉRDEKKÉPVISELET ELEMEI * ÉRDEKEGYEZTETÉS - ÉRDEKEK FELISMERÉSE – ÉRDEKEK RENDSZERBE FOGLALÁS * ÉRDEK ÉRVÉNYESÍTÉS - ÉRDEKEK ELISMERTETÉSE – LOBBIZÁS * ÉRDEKVÉDELEM - JOGI, GAZDASÁGI, TECHNOLÓGIAI VÉDELEM

A KIS- ÉS KÖZEPES VÁLLALATOK FELKÉSZÜLÉSE A GLOBALIZÁCIÓRA * VÁLLALATI SZINTŰ FELKÉSZÜLÉS - VÁLLALATI FELKÉSZÜLÉSI TERVEK KÉSZÍTÉSE, VÉGREHAJTÁSA – KÖZREMŰKÖDÉS AZ ORSZÁGOS INTÉZKEDÉSEK KIDOLGOZÁSÁBAN * ORSZÁGOS SZINTŰ FELKÉSZÜLÉS - KKV RÉSZÉRE GLOBALIZÁCIÓS INTÉZKEDÉSI CSOMAG KIDOLGOZÁSA - VÁLLALATI FELKÉSZÜLÉSI MINTATERVEK KÉSZÍTÉSE

A B B B B C C C C BESZÉDFELISMERŐ RENDSZERES DIASOROZAT DIASOROZAT ALKALMAZÁSA AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN (ELŐKÉSZÍTÉS) A B B B B C C C C A. RÉSZ VÉGE DIASOROZAT DIASOROZAT DIASOROZAT AZ ÉRDEKKÉPVISELETI BESZÉDFELISMERÉS FŐBB SZAKTERÜLETEI