A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

Tarczy Lajos Alapiskola Hetény
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Gönczy Pál Általános Iskola
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
RENESZÁNSZ (XIV-XVI. század)
Beiskolázási tájékoztató december
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Johannes Amos Comenius
BORDÁS ANDREA: A KOMÁROMI VÁROSI EGYETEM CHERD–H KONFERENCIA Debrecen, május 14. A teljesített küldetés.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Rekurziós példa „Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket.
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A legjobb osztály Avagy a csodálatos, megismételhetetlen 9.C Avagy a csodálatos, megismételhetetlen 9.C.
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
A KORAI FELVILÁGOSODÁS EURÓPÁBAN
A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI
AZ ELŐZMÉNYEK század.
Rendező: Ranódy László 96’
2. kérdés: Ismertesse a jezsuiták oktatási reformját.
Iskola-forradalmak.
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
Iskolánk futó projektjei
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Oktatás kiemelkedő fontossága
Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium , Szakközépiskola és Kollégium
A 17. századi átmenet Emberábrázolás (Az ikon megújulása)
Több képlettel adott függvények
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Készítette: Ócsai Gerg ő „Gondolkodom, tehát vagyok” Tovább.
A program elméleti hátterének bemutatása Szász Piroska, pedagógiai szakértő Nyiregyháza, 2009 november 13. Két ország, egy cél, közös siker!
René Descartes élete Károly Alexandra 9.b. Tartalomjegyzék Élete Fontosabb művei.
Alexander Stepanovich Popov
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakközépiskola
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A tavalyi évben a nemzetközi játék keretei között diákjaink kedvenc meséinek kiválasztását, angol nyelvre történő fordítását és továbbítását kérték tőlünk,
Micheal Foucault.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Iskolaújítási kísérletek a XVII. században
Ősbemutató Paulay Ede rendezése. Paulay Ede színész, rendező, dramaturg, színészpedagógus, igazgató, fordító március 12-én született Tokajban
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Felvételi a középfokú iskolákba
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Nyíregyháza és a Felvidék között
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Általános iskola eredménye, értékelése
Vásárhelyi Pál kereskedelmi Szakgimnázium
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
A reformáció és ellenreformáció nevelésügye XVI-XVII. század
Johannes Amos Comenius
Johannes Amos Comenius
3. osztályban.
Előadás másolata:

A XVII. SZÁZAD KIEMELKEDŐ NEVELŐI Comenius

COMENIUS (1592-1670) Élete * 1592 - Morvaország-Magyarbród Tanulmányok: Strassnitz Prerau Herborn Heidelberg Munkásság:Fulnek-lelkész, tanár Lesno -tanár, igazgató Anglia -London Svédország-Stocholm Lengyelország -Lesno Magyarország -Sárospatak Németország-Hamburg Hollandia-Amsterdam + 1670- Amsterdam

Comenius az ember neveléséről és nevelhetőségéről „Minden ember nevelhető, mert az értelem, erkölcs és vallás csíráit mindenki magában hordozza.” „Mindenkinek, aki embernek született, szüksége van oktatásra, azért, hogy ember legyen, és ne vadállat, buta szörny vagy tétlen fajankó.” Három szükséges dolog: képzettség, erkölcs, vallás

A panszofia és a panszofikus iskola Panszofia = a tudományok enciklopédikus egysége Panszofikus iskola: Alsó szint: latin nyelv (3 osztály) Felső szint: filozófia, logika, teológia politika (4 osztály)

Comenius iskolakoncepciója Anyaiskola (0-6) Anyanyelvi iskola (6-12) Latin iskola (12-18) Akadémia (18-24)

Comenius didaktikai elvei Szemléletesség Tudatosság Rendszeresség Következetesség A tananyag koncentrikus bővítésének elve

Az iskolai munka megszervezése tanév osztályrendszer tanórarendszer tanterv tanmenet felvételi vizsga

Comenius Magyarországon 1650-1654 Lorántffy Zsuzsanna meghívása - Sárospatak Cél: a Sárospataki Református Kollégium átszervezése, modernizálása 1650 május: „A nagyhírű pataki főiskola eszméje” 1650 november: „A képességek kiműveléséről” 1651 ”A hétosztályos panszofikus iskola terve” A tankönyvek Comenius távozása Sárospatakról 1654 Lorántffy Zsuzsanna

Comenius művei Tankönyvek: Pedagógiai mű: Filozófiai mű: Vestiublum Janua Atrium Orbis Pictus (1658, Nürnberg) Pedagógiai mű: Didactica Magna (1657 Amsterdam) Filozófiai mű: Egyetemes tanácskozás (1660)

GYERMEKEK A 17. SZÁZADBAN

JAN STEEN holland festő 1626-1679