Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Somogy megyei projektek
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Építőipari Logisztika
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
1 Apertus Közalapítvány Nemzeti Fejlesztési Program
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
megújuló hatósági felügyelete
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Logisztikai hálózat és folyosók
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Milyen szakmai és finanszírozási kockázat
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Százhalombatta, november 24.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.
Mottó: Most mutasd meg, hogy traktorral mit tudsz! Szervező: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr- főkapitányság és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Baleset-
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
A barnamezős rehabilitáció fejlesztéspolitikai kérdései Magyarországon
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Dr. Mocsári Tibor főmérnök, osztályvezető
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Wagner Károly tű. alezredes
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
ADR 2017.
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Előadás másolata:

Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései A magyar közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék, 2014. február 27. Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

Szabadka (SRB) – Pozsony (SK) Probléma 1. Szabadka (SRB) – Pozsony (SK) Autópályán Röszke és Rajka között. 397 km (ebből 352 km Magyarországon) ~30.000.- Ft (ED) Főúton Tompa és Vámosszabadi között. 350 km (ebből 250 km Magyarországon) ~10.000.- Ft (ED)

Sátoraljaújhely - Csengersima Probléma 2. Sátoraljaújhely - Csengersima Főúton a tokaji hídon keresztül: 166 km ~5.000.- Ft (ED) Mellékúton a cigándi hídon keresztül: 139 km ~2.000.- Ft (ED)

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

2013. (a) Díjfizetős utak Felmerült problémák Autópályák. Autóutak. Főutak. Felmerült problémák Van olyan főút, ami nem főútvonal. Van olyan főútvonal, ami nem főút. Van olyan határátkelőhely, ahova nem vezet főút.

Megszűnő főutak 301. sz. főút 512. sz. főút 500. sz. főút Az M3 autópálya és a Hungaroring közötti állami út. Nem volt jelölve. 512. sz. főút Kalocsa „félelkerülő”. 500. sz. főút Röszke, kamionsáv. 501. sz. főút Röszke, kamionparkoló.

Megszűnő főútvonalak 31113. j. út, 31114., j. út 4201. j. út, 4414. j. út, 4625. j. út, 4633. j. út 42103. j. út 7205. j. út, 7207. j. út, 7217. j. út, 7219. j. út, 7451. j. út, 7459. j. út 8302. j. út, 8402. j. út, 8429. j. út, 8457. j. út, 8704. j. út, 8901. j. út 84150. j. út, 88100. j. út

2013. (b)

Új főutak 222. sz. főút Balassagyarmat – országhatár (korábban: 2204. j.) 427. sz. főút Berettyóújfalu déli elkerülő (átkötés) (korábban : 4214. j.) 430. sz. főút Makó keleti elkerülő (korábban : 4415-4456. j.) 578. sz. főút Pécs keleti elkerülő (korábban : 5618-5721. j.) 57. sz. főút Pécs déli elkerülő (korábban : 5831. j.) 651. sz. főút Nagykóny – Iregszemcse (korábban : 6510. j.) 681. sz. főút Nagyatád – Berzence (korábban : 6809. j.) 77. sz. főút Veszprém – Tapolca (korábban : 7201. j.) 832. sz. főút Pápa – Románd (korábban : 8302. j.) 834. sz. főút Pápa – Sárvár (korábban : 8404. j.) 830. sz. főút Veszprém északi elkerülő (korábban : 83102. j.) 55. sz. főút Bátaszék északi elkerülő (korábban : 5603. j.)

Létrafokok

Létrafokok M1 autópálya: Zsámbék, Tata, Lébény M2 autóút: Vác dél M3 autópálya: Bag, Hatvan, Gyöngyös, Mezőkövesd, Polgár, Tiszav., Ófehértó M5 autópálya: Ócsa, Újhartyán, Lajosmizse, Kiskunf., Kistelek, Balástya, Röszke M6 autópálya: Ercsi, Dunaújv., Adony, Dunaszentgy., Szekszárd, Őcsény, Bátaszék M7 autópálya: Martonvásár, Zamárdi, Balatonszárszó, Ordacsehi, Becsehely M35 autópálya: Balmazújváros, Hajdúböszörmény M43 autópálya: Szeged M60 autópálya: Bóly, Pécs M70 autópálya: Lenti egyéb: 2 db

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

KRESZ „cella-elmélet” 48. § (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek. (15) A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére, vagy helyszínéről; b) üzembentartója telephelyére, vagy telephelyéről; közlekedik. A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja;

Kis területen sok fizetős út

KRESZ „megye-rendszer” (14) A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton, főútvonalon és ezek csomóponti ágain közlekedhetnek. (15) A nehéz tehergépkocsi a (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat úti céljával vagy kiindulási helyével azonos megyében használhatja, amennyiben a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve – különleges felépítményű jármű esetén – a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről; b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről közlekedik. i/1) Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 12 tonnát meghaladja;

Itt is jelentkeznek hibák…

Az előadásban érintett témák 1. Beazonosított problémák bevezetés előtt 2. Hálózati változások a bevezetéskor 3. KRESZ módosítás (két lépcsőben) 4. Hálózati korrekciók a 2014. évben

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály