Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Pannon Logisztikai Klaszter. Nyugat-Dunántúli Régió.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Logisztikai központok besorolási rendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Galovicz Mihály, IH vezető
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Előadó: Rigó Zoltán logisztikai szakértő Záhony Kereskedelem-logisztikai központ SWOT elemzés.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A határtérség.
Előadás másolata:

Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai és Nemzetközi Főosztály

Tartalom 1.Kiindulópontok 2.Az intermodális logisztikai fejlesztési koncepció 3.Intézkedések a fejlesztési koncepcióra alapozva Web:

1/1. Versenyképesség és logisztika a versenyképesség gyors piaci alkalmazkodást kíván a vállalatoktól → hatékony anyag- és információáramlás szervezés → logisztika növekvő kereslet a logisztikai szolgáltatások iránt Magyarország kedvező helyzete logisztikai szempontból + környezeti tényezők figyelembe vétele a kedvező helyzet kihasználásának feltétele a keresletet idevonzó intermodális infrastruktúra és szolgáltatásrendszer megléte → piaci kategória, de állami/közösségi szerepvállalást is kíván

1/2. Tranzit áruáramlatok

Import áramlatok

Export áramlatok

1/3. Az intermodális szállítás indokai

→ új minősítési kritériumrendszer (MLSZKSZ – LEF) 1/4. Hazai logisztikai infrastruktúra

1/5. Közvetlen versenytársaink (logisztikai térségek) Ágcsernyő, Csap Arad, Temesvár Pozsony Újvidék, Zenta Maribor

1/6. Tágabb összefüggések (2005) Rotterdam 9,3 + 2,5 M TEU (+12% és +26,2%) Hamburg 8,1 M TEU Konstanta 768 e TEU (+98,8%) Rijeka 75 e TEU Koper 179 e TEU (+17,2%) Trieszt 190 e TEU (+15,7%)

→ a kedvező geopolitikai helyzet kihasználása hatékony és környezetkímélő szállítási-logisztikai megoldásokkal 2/1. Stratégiai cél

Fejlesztés: - intermodális logisztikai központok külső és belső infrastruktúrája - intermodális járműpark (vasúti és vízi) - térbeli prioritások: hosszú távú EU határ menti (infrastruktúrában is elmaradottabb) régiók – az áruáramlatok környezetorientált átterelése, a hálózat centralizáltságának oldása Egyéb területek: - intenzív nemzetközi együttműködés – standardizálás, K+F - a hazai logisztikai szolgáltatók versenyképességét rontó tényezők (vám-, adórendszer egyes elemei) felülvizsgálása - a logisztika és a hálózatos közlekedési infrastruktúra fejlesztésének összehangolása 2/2. Az intermodális logisztikai szakstratégia eszközei

2/3. Fejlesztéspolitika piaci indíttatású, intermodalitást előmozdító kezdeményezések kiegészítő támogatása a kiemelt logisztikai régiókban megvalósítandó projektek hangsúlyos kezelése

3/1. Intézkedések az intermodális logisztikai fejlesztések, illetve támogatási programok II. NFT-beli elhelyezése és előkészítése - Közlekedési Operatív Program - Versenyképes Gazdaság Operatív Program egyeztetés elősegítése a PM/VPOP illetékesei és a szakmai szervezetek között a kedvezőtlen vám- és adószabályok felülvizsgálására

3/2. Logisztika a II. NFT-ben (1) KOP: - az intermodális logisztika külső közlekedési infrastruktúrája (terminálok vasúti és közúti elérhetősége, kapcsolatai) és járműparkja (?) - nagy volumenű központi fejlesztési projektek - előzetes projektszelekció a szakmai szervezetek bevonásával (Záhony és Szeged + pályázat?) - kapcsolódó kikötő- és hálózatos közlekedési infrastruktúrafejlesztés

3/3. Logisztika a II. NFT-ben (2) VEGOP: - közforgalmú logisztikai központok „kerítésen belüli” fejlesztései (pl. közmű- és informatikai hálózat, gép/berendezés, raktárlétesítmények) - pályázat – a feltételek a szakmai szervezetekkel egyeztetve kerülnek meghatározásra - kedvezőbb pályázati feltételek (magasabb támogatási határ és intenzitás, nem feltétlenül KKV) biztosítása az intermodális logisztikai központok szolgáltatáskorszerűsítésénél

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!