Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Marketingkommunikáció és PR
A marketing fejlődése és szerepe
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
Teszt Eladási hely.
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
G M P Dr. Hetényi László.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
A drogok, a kábítószerek és a függőségek
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Finanszírozott segédeszköz kölcsönzés országos lefedettséggel
Gyógyszer életútja Magyarországon
Fizetésképtelenné váló patikák Dr. Horváth Tamás Magyar Gyógyszerészi Kamara november 10.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Kereskedelem Szakmacsoport
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
Biotechnológiai KKV-k a nemzetköziesedő tudásháromszögben VÁLLALKOZÁSI UTAK A BIOTECHNOLÓGIÁBAN Halász György Imre Szeged, december 11. NKTH Innotárs.
A piac Szakiskola.
Az egészségügyi rendszer Az egészségügy "piac" sajátosságai
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
A mindenkori kormányzati intézkedés kritikája mindig szimpatikusabb mint saját hibáinkkal, gondjainkkal történő szembenézés. Dr. Illés BélaGöd 2007 nov.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
A logisztikai támogatás szerepe a vevői elégedettség fokozásában
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre a Kormányhivatal helyi népegészségügyi szakigazgatási.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
Benchmarking.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Derzsényi Attila mk. alezredes. Feladat végrehajtáshoz szükséges eszközök, anyagok (elhelyezési szakellátás), készletek, szolgáltatások nyilvántartás,
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Orvosi-gyógyszerészi szakmai oldal Jogi oldal Minőség, relatív ártalmatlanság, hatékonyság. Mind az értékelési, mind a forgalmazási szakaszban Minőség,
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
8. Az eladásösztönzés.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
Dr. Deák György András Zentiva HU Kft., ügyvezető igazgató
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre ÁNTSZ-engedélye van, amit az üzlet működését engedélyező.
A methadon kezelés Dr. Csorba József
okl. közgazdász, üzletfejlesztési vezető Szolnoki Gazdasági Napok
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Értékesítési csatorna
Készletgazdálkodás és logisztika
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Generikus Gyógyszerek A gyógyszerek támogatása Generikus Program Expediálási és helyettesítési szabályok.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Off label használat miatti egyedi támogatáskiáramlás Dr Szőkéné dr Süveges Piroska Ártámogatási Főosztály Orvosszakmai Ügyek és Egyedi Támogatások Osztálya.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A Gyógyszerhamisítás veszélyei Szellemitulajdonjog-védelem a gyakorlatban III. rész Amit egy középiskolásnak tudni illik... TE DÖNTHETSZ!
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
HUMANTRADE Ügyfélszolgálat 2005.
Teljesítménykontrolling
Előadás másolata:

Gyógyszer(nagy)kereskedelem – Gyógyszer(nagy)kereskedelmi logisztika Vadász Zoltán kereskedelmi igazgató TEVA Magyarország zRt. Humantrade Divízió 2007.11.14. Budapest

A gyógyszer, mint termék I. Szigorúan szabályozott és rendkívül költséges kutatási folyamat Szigorúan szabályozott engedélyeztetési eljárás (OGYI) Szigorúan szabályozott értékesítési csatornák A fogyasztása engedélyhez kötött (10-12 % OTC) Szigorúan szabályozott promóciós eszköztár „Gyártóbarát” piac - szabadalmak

A gyógyszer, mint termék II. I. (VN) Vény nélkül is kiadható II/1. (V) Orvosi rendelvényre kiadható II/2a. (KP) Kábítószerként és pszichotróp (II) anyagként minősített II/2b. (H) Hozzászokás kockázatával járó II/3a. (J) Járóbeteg-ellátásban kiadható II/3b. (Sz) Szakorvosi ellenőrzés mellett kiadható II/3c. (I) Egészségügyi intézmények számára rendelhető/kiadható

A gyógyszer, mint termék III. néhány szakkifejezés Originális készítmények Generikus verseny Biotechnológiai készítmények Bioszimiláris készítmények OTC – vény nélkül is kapható készítmények Paramedicinális szerek Gyógyászati segédeszközök

Néhány statisztikai adat 348 gyártó 123 kiszerelési forma 1663 hatóanyag 3516 márka Kb. 10 000 kiszerelés

A gyógyszer útja a fogyasztóig Gyártó Nagykereskedő Orvos Kórház Gyógyszertár Fogyasztó

A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása termelői áron e Ft-ban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása fogyasztó áron e Ft-ban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

A magyar gyógyszerpiac forgalmának alakulása dobozban 2000 és 2007 között Forrás: IMS Health

„A hadviselők” Hungaropharma erős kórházi és patikai jelenlét, magas service level, (termékválaszték + lokális logisztika + évtizedes tapasztalat, gyártói kapcsolatok) „A legjobb hagyományokat folytatjuk!” Phoenix erős patikai jelenlét, magas service level (termékválaszték + lokális logisztika) „Német minőség” Medimpex ???????????????????? Euromedic erős kórházi jelenlét, non-core business „A kicsik” (Viridis, Csanád, Prompt, Pap, W-Pharma, Auri, Házi, Pannonmedicina)

Az értékesítési helyek

A magyarországi gyógyszerpiac forgalmának változása 2004. 04. -08 A magyarországi gyógyszerpiac forgalmának változása 2004.04.-08. és 2007.04.-08. között (dobozban és nagykereskedelmi áron) Forrás: IMS Health

A magyarországi gyógyszerforgalom változása 2006. 04. -08. és 2007. 04 A magyarországi gyógyszerforgalom változása 2006.04.-08. és 2007.04.-08. között Dobozforgalom Forgalom nagykereskedelmi értékben Forgalom fogyasztói áron 2006. április- augusztus 123 846 997 189 420 883 013 220 176 711 404 2007. 89 428 396 172 817 778 696 200 657 937 310 Változás - 34 418 601 - 16 603 104 317 - 19 518 774 094 Forrás: IMS Health

A forgalommal súlyozott bruttó árrés-tömeg alakulása 2004. 04. -08 A forgalommal súlyozott bruttó árrés-tömeg alakulása 2004.04.-08. és 2007.04.-08. között Átlag árrés 6,15 % Forrás: IMS Health

Vevők számának növekedése Új gyógyszertárak megjelenése (engedélyezett és kérelmezett gyógyszertárak száma kb. 160-200) Gyógyszertáron kívüli gyógyszerforgalmazás kereskedelmi egységeinek megjelenése a piacon (engedélyezett és kérelmezett forgalmazó helyek száma kb. 270 – 300) Állatpatikák Élelmiszer-kereskedelmi egységek Gyógynövényüzletek, drogériák GYSE boltok Benzinkutak Gyógyszerautomaták???

Vevői szerkezet átalakulása Az új gyógyszertárak megjelenése megváltoztatja az eddig kialakult piaci viszonyokat A gyógyszertár környezetének változása kihatással van annak sikerességére (kórházak – járóbeteg-szakrendelők)

Mi a nagykereskedelem? Mindazon tevékenységek összessége, melyek során olyanoknak adunk el termékeket, vagy szolgáltatásokat, akik ezt továbbértékesítésre vásárolják meg. A gyártók azért használnak nagykereskedőket, mert egyes funkciókat hatékonyabban tudnak ellátni, mint ők.

A nagykereskedelmi tevékenység főbb funkciói Értékesítés és ösztönzés (aktív kapcsolat a kiskereskedelemmel) A beszerzés és a választék kialakítása (a nagykereskedő a fogyasztók igényei alapján fejlesztik a választékot) A nagy tételek lebontása (a nagykereskedő pénzt takarít meg vevőinek azzal, hogy a nagy tételeket kisebb egységekre bontja le) Raktározás (a készletek tárolásával a nagykereskedők csökkentik beszállítóik és vevőik készletezési költségeit) Szállítás Finanszírozás (a vevőket hitelnyújtással, a beszállítókat korai megrendeléssel illetve időben történő fizetéssel finanszírozzák) Kockázatviselés (a nagykereskedők átvállalják a lopás, a rongálás, a sérülés és a lejárat kockázatát)

Fenyegetettségek, veszélyek piacrészesedés növelési kényszer + forgalomnövekedési kényszer Minőségi szolgáltatások fejlesztése Finanszírozási kockázatok növekedése Termékválaszték bővítés kényszere Készletezési kockázatok