A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Marketing gazdaságtan Fogyasztói magatartás
Bauer András - Berács József:
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Célcsoportok és marketing
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
Fogyasztói magatartás NYF Vázlat  Márkahasználati tipológia  A vevő  6.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
MARKETING.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
Reklám.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
A fogyasztói magatartás
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Fogyasztóvédelem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyéni döntések a szervezetben
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
7. Előadás Termék stratégia
Fogyasztói magatartás 3. szeminárium
Bauer András - Berács József:
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Elemi döntési módszerek példa: 4 alternatíva, 6 szempont
Minőség menedzsment 6.előadás
A csoportfejlődés modelljei
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Környezetjogi alapelvek

KOLLABORÁCIÓT ÉS KOOPERÁCIÓT TÁMOGATÓ ESZKÖZÖK
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Termék & Márka Kopcsay László.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Reflektív gondolkodás
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Marketing III. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Fogyasztói magatartás
Fogyasztóvédelem.
Retailtainment.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Marketing I. 4. előadás Fogyasztói piac és vásárlói magatartás
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése Belső motiváció Külső ingerek Problémafelismerés Személyes Kereskedelmi Tömegkommunikációs Tapasztalati Keresés Megismerés Összemérés Preferenciák Alternatívák értékelése

Vásárlás utáni értékelés elégedettség elégedetlenség Vásárlás utáni értékelés

Magas fogyasztói érdekeltségnél Alacsony fogyasztói érdekeltségnél Magatartás Magas fogyasztói érdekeltségnél Ismeret Érzelem Cselekvés Alacsony fogyasztói érdekeltségnél Cselekvés Ismeret Érzelem

A fogyasztói információforrások Személyes források: család, barátok, szomszédok, ismerősök. Kereskedelmi források: reklám, eladók, kereskedők, csomagolás, kirakatok. Közszolgálati források: reklám, termékminősítő szervezetek. Tapasztalati források: a termék kipróbálása, vizsgálata és használata.

A vásárlót érdeklő tulajdonságok (pl.) Fényképezőgépek: képélesség, sebesség, méret, ár. Szállodák: földrajzi fekvés, tisztaság, hangulat, ár. Autógumi: biztonság, futófelület tartóssága, minőség, ár.

Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

Döntési szabályok Lexikografikus szabály Kizáráson alapuló döntés Jó és rossz tulajdonságok mérlegelése Kompenzáló szabály Kombinált szabályok

Nehéz döntés eredménye KOGNITÍV DISSZONANCIA Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Ha a vásárló: Szorongásra hajlamos

A fogyasztókutatás és a fogyasztói magatartás kutatás eltérései

A fogyasztói érdekvédelem... … a végső fogyasztók szükségletkielégítéshez kapcsolt érdekeinek szervezett képviseletét, védelmét értjük. A fogyasztói érdekvédelem fontos eszköze a jogi szabályozás, de a nem kormányzati, társadalmi kezdeményezések is fontos részét képezik.