Fogyasztói magatartás 2006

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Makroökonómia gyakorlat
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Fogyasztói magatartás
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
A kereskedelmi vállalkozás környezete
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
Utcai és lakótelepi szociális munka
Fogyasztói magatartás NYF Vázlat  Márkahasználati tipológia  A vevő  6.
A szabadidő fogalma.
Nemzetközi gazdaságstatisztika
Család.
A turizmus rendszer környezete
Családszociológiai alapismeretek 1. rész
Család.
A piac Szakiskola.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
A fogyasztói magatartás
Negyedik előadás Március 11
Család, családi munkamegosztás
Család, családi munkamegosztás
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Készítette: Jakab Adrienn. Fogalmak  Család: A család emberek egy közössége, vagy több közösség kapcsolata, ahol a tagok között leszármazotti kapcsolat.
A népesség családi állapota. Az élet folyamán szerzett tulajdonság Az élet folyamán szerzett tulajdonság Családi helyzet megközelítése: Családi helyzet.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A család szerepe, jellemzői
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Spéder Zsolt KSH Népességtudományi Kutató Intézet
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Készletgazdálkodás és logisztika
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Szegmentáció & pozicionálás.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE
Generációk és család.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Célpiaci marketing.
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
A marketinginformációs rendszer
Átlag család költségvetése. A család funkciói A család funkcióit általában így foglaljuk össze: · reprodukciós funkció · gazdasági funkció · szocializációs.
Előadás másolata:

Fogyasztói magatartás 2006 Család és Háztartás Fogyasztói magatartás 2006

Tartalom A háztartás fogalma, funkciói, szerkezete Döntési szerepek a családban Gyermek Családi életciklus

Bevezetés - háztartás A háztartás mint fogyasztói egység A háztartás vásárlási és fogyasztói magatartása (család szerkezete, családi életciklus, családi döntési folyamat) A vállalati marketing stratégiának ezt mindenképpen tartalmaznia kell.

Háztartás A háztartás személyek kis csoportja. Tagjai együtt laknak, és osztoznak jövedelmen és vagyonon, illetve közösen fogyasztják el a rendelkezésükre álló termékeket és szolgáltatásokat, mindenekelőtt a lakást és az élelmet.

Családháztartás Ahol legalább két ember él együtt, akit vér szerint vagy házasság révén rokoni kapcsolat fűz össze. Kultúrához köthető. Gyermek szocializációjában fontos szerepet kap.

A háztartások funkciói: Háztartásvezetés, Fogyasztás, Munkamegosztás, Jövedelemkezelés, Vásárlási, beszerzési döntéshozatal, Tárolási, készletezési mechanizmus.

Magyar háztartás típusok Házaspárok 18 év alatti gyermek nélkül (23%) Házaspár 18 év alatti gyermekkel (33%) Egyedülálló szülők gyermekkel (16%) Egyedül élők (14%) Nem házasságban élők (11%) Más családi háztartás (3%)

Házasságkötések alakulása Gyerekvállalási kedv Általános családmodell (ma 2+2, régen 2+5) Háztartások kiadási szerkezete (élelmiszerre (28%), lakásfenntartás (18%), közlekedés (16%), művelődés, szórakozás (7%), egészségügy (6%), ruha (6%) Infláció, gazdasági- jogi-politikai környezet, mint ható tényezők szerepe. Fogyasztói kosár az egyes háztartásokban, családi preferenciarendszerek.

Változások: Az elfogyasztott élelem mennyisége csökken, Egészségesebb táplálkozás, Gyors elkészítésű élelmiszerek előnyben, Az otthon elkészített ételek választéka csökken, Igényesebb fogyasztó, Kényelmesebb beszerzési formák előnyben lesznek, Kevés idő az otthoni főzésre.

Döntési szerepek a családban Kezdeményező (először veti fel meghatározott termék vagy szolgáltatás vásárlásának ötletét.); Befolyásoló (Nézetei vagy tanácsai befolyásolják a döntést.); Döntéshozó (Meghatározza a döntés egyes részleteit, hogy vásároljanak-e és mit, hogyan és hol vegyék meg, amit kiválasztottak.); Vásárló (Az a személy, aki ténylegesen lebonyolítja a beszerzést.); Használó (Aki fogyasztja, vagy használja, illetve igénybe veszi a terméket vagy szolgáltatást.).

A vásárlási döntési folyamat Probléma felismerése Információgyűjtés Az alternatívák értékelése Üzletválasztás, Vásárlási döntés Vásárlás utáni magatartás

Családi életciklus Más és más fogyasztói szegmens. Más fogyasztási szokások és jellemzők. Állandó mozgás – az idő telik – változnak a szegmensek. Alaptétel a szegmentációnál a mérhetőség és az állandóság. Pl.: Pláza, ahol a család minden tagja megtalálja a maga kis világát, igényeit.

Szinglik Jól kereső diplomás egyedülálló nő/férfiak, a kik vagy nem voltak házasok, vagy nagyon korán elváltak. Általában jól jövedelmező állással, gyakorta vezető pozícióval rendelkeznek, napi 10-12 órát dolgoznak, 25-40 évesek, egzisztenciálisan függetlenek.

Jellemzők: Kedvelik a jó minőséget. Innovátorok, új dolgokra fogékonyak. Extrém sportokat űznek. Sokat költenek szórakozásra. Kedvelik a divatos helyeket. A sport fontos számukra. Egészségtudatosabban élnek. Szeretnek jó étterembe járni. A flörtölés nem áll távol tőlük. Általában van házi állatuk. Divatosan öltöznek. A munkájuknak élnek. Fittness . Márkahűség csak a presztízs értékű dolgoknál. A státusz szimbólumok fontosak számukra.

Idősek piaca A lakosság 20%-a. Égészségügy (gyógyszer, gyógyászati segédeszközök) Gyermekeik, de inkább unokáik segítése. Szűkösebb jövedelem. Több szabadidő, bulvár és politika, mint általános témák.

A gyerekek Egyrészt mint önálló fogyasztók Másrészt mint befolyásolók A gyerekek, mint a jövő piaca Gyermekek és a reklámok – Etikai Kódex Mesefilmek, McDonalds játékok, könyvek , matricák, stb. Pl.: Verdák Gyermekpszichológia – reklámpszichológia

Köszönöm figyelmüket!