A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
GreenTech Megújuló Energia Klaszter 1. Konferencia
működtetési vezérigazgató-helyettes
Aktuális pályázati lehetőségek
Állóeszköz-gazdálkodás
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Állóeszköz-gazdálkodás
ERM QUEST PROGRAMJA – GYORS ENERGIA MEGTAKARÍTÁSI LEHETŐSÉGEK TECHNIKA ÉS EMBERI TÉNYEZŐKÖN KERESZTÜL Cross-Boda Borbála ERM, vezető tanácsadó március.
1. Hogyan hozható működésbe a homokszóró? a)
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÓ FUVARDÍJ POLITIKÁJA
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Összefoglaló a Budapesti Értéktőzsde Zrt évéről dr. Mohai György vezérigazgató Budapest, április 2.
Várpalota elkerülő építése
A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
„Tapolca-patak revitalizációja”
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
ISD Dunaferr Zrt. környezetvédelmi fejlesztései június 13. Az ISD DUNAFERR az ISD Korporáció tagja Előadó: Lukács Péter ISD DUNAFERR Zrt. stratégiai.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nyíregyháza, szeptember 09.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
E-OS Innovatív Energetikai Zrt. A közvilágítás karbantartásának költségei
Funkciópont elemzés: elmélet és gyakorlat
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
41. feladat Könyvviteltan szemináriumi és gyakorló feladatok Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék 2007/2008. tanév.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
Intelligens közúti kereszteződés
2006 Az új energia stratégia fő célkitűzése a megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségének vizsgálata  napenergia hasznosítási lehetőségek  hőszivattyús.
Fás szárú energiaültetvények támogatása. Támogatás igénybevételének feltételei:  A termelő mezőgazdasági üzemének mérete meghaladja a 4 EUME-t (induló.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
KÖLTSÉGBECSLÉSI ELJÁRÁSOK alkalmazása
PÉNZÜGYI MENEDZSMENT 4. Dr. Tarnóczi Tibor PARTIUMI KERESZTÉNY EGYETEM
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
Decentralizált energiaellátás
Zöld Beruházási Rendszer Klímabarát Otthon Panel Alprogram pályázat a szén-dioxid –kvóta bevételekből Március 10. Legény Árpád Projektmenedzser-asszisztens.
A társasházak energiahatékonysági felújítását segítő projektmenedzsment képzés szeptember 23. ► Soproni társasház komplex energiahatékonysági beru-
Társasházak energiahatékonysági felújítását segítő projektmenedzsment képzés Szolnok, március 17. Napkollektoros HMV rásegítő beruházások építési.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
ELMŰ Hálózati Kft, ÉMÁSZ Hálózati Kft OLDAL Madárvédelmi projekt a Bükki Nemzeti Park területén.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
GÉPKIVÁLASZTÁS.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes

Az önműködő fékrudazat-állító célja: Az intenzív féktuskó kopások miatti gyakori féklöket beállítások számának csökkentése, a fékbeállítások közötti idők növelése. előnye: csökken a műhelyekbe történő közlekedés, a karbantartásra fordítandó összes időszükséglet, a mozdony fék utánállítás miatti üres futáskilométere. növekszik a mozdonyok rendelkezésre állása, az üzem- és közlekedésbiztonság. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes

A rudazatállítás elvileg lehetséges módjainak vizsgálata a V43 sorozatú mozdonynál Az automatikus féklöketállításra három megoldás vehető figyelembe: Önműködő, kereskedelemben kapható (DRV, vagy más rendszerű) rudazatállító beépítésével és a mechanikus fék jelenlegi kialakításának lehetőség szerinti megtartásával. Önműködő féklöketállítóval egybeépített (Knorr gyártmányú) fékblokk beépítésével, a mechanikus csavarorsós kézifék megtartásával. Önműködő féklöketállítóval és rugóerőtárolós rögzítőfékkel egybeépített (Knorr gyártmányú) fékblokk beépítésével, a mechanikus csavarorsós kézifék elhagyásával. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 3

A rudazatállítás alkalmazható kivitelének meghatározása A megfelelő megoldás kiválasztásának alapja: A forgóváz konstrukciója által fizikailag beépíthető megoldás. A forgóváznál a legkisebb átalakítási volumennel legyen beépíthető. Kedvező karbantartási körülményeket biztosítson. A mozdony megfékezettségi szintje és módja ne változzon. 4

(A megvalósíthatóságra műszaki előtervek, Az előzetes műszaki megvalósíthatósági vizsgálatok alapján a fenti szempontokat figyelembe véve a leggazdaságosabban a Knorr gyártmányú PC 216 LF típusú, rugóerőtárolós fékkel egybeépített fékblokk alkalmazása elégíti ki a keretfeltételeket. (A megvalósíthatóságra műszaki előtervek, a beépítésre a konkrét kiviteli tervek elkészültek. A Knorr-Bremse cég a szükséges szerkezetekre árajánlatot adott.) MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes

Mechanikus fékvázlat az átalakítás előtt MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 6

Mechanikus fékvázlat PC216L fékblokkal, a csavarorsós kézifék megtartásával MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 7

Mechanikus fékvázlat PC216LF rugóerőtárolós fékblokkal, a csavarorsós kézifék elhagyásával MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 8

A rudazatállítós fékhenger kialakítása a forgóvázban Tervezési munkák. A jelenlegi fékrudazat teljesen megszűnik, beleértve a teljes kézifék mechanizmust, beleértve a vezetőállásokban elhelyezett kézi kerekeket is. Új teljes mechanikus fékrudazat épül be. Felmerülnek a teljesen új mechanikus fék tervezési és hatósági engedélyezési munkái. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 9

A kiválasztott megoldás értékelése A forgóváz fékrudazata új gyártású elemekből épül fel. A beépítést csak kikötött forgóváznál, járműjavítóban lehet elvégezni. Az átalakítás hatósági engedély hatáskörébe tartozik. Az érintett szakemberek oktatása szükséges. Csökken a meglevő fékrudazat elemeinek és karbantartási igénye. A rögzítőfék mindkét forgóvázon egyszerre, egyszerűen működtethető bármely vezetőállásból. A rudazatállító alkalmazásából származó előnyök a beépítés után napi vizsgálatoknál azonnal a V1-nél 40-60 nap után jelentkeznek. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 10

Gazdaságossági számítások A figyelembe vehető mozdony-darabszám 2015-ig 100 darab jármű Ráfordítások: (a hatósági eljárások miatt, 72/2006 GKM. Rendelet) Átalakítási engedély díja (egyszeri költség): 282 500.-Ft (×1) Típusengedély díja (V43-1000, -2000, -3000): 359 700.-Ft (×3) Üzembe helyezési engedély (járművenként): 114 900.-Ft (×100) Ráfordítások összesen: 128 516.-Ft / mozdony MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes

Gazdaságossági számítások A figyelembe vehető mozdony-darabszám 2015-ig 100 darab jármű Megtakarítások: a karbantartási igény (munkaóra) csökkenése alapján: 642 000.-Ft/mozdony/év a ritkábban felmerülő féklöketállítási igényből származó üzemkészség javulása alapján: 1 097 000.-Ft/mozdony/év a mozdonyvezető munkaórája alapján (kevesebb fékállítás miatti gépmenet műhelybe és vissza): 737 000.-Ft/mozdony/év Az automatikus rudazatállító alkalmazásából származó megtakarítás összesen: 2 476 000.-Ft/mozdony/év MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 12

Knorr gyártmányú PC 216 LF típusú, rugóerőtárolós fékkel egybeépített fékblokkal történő 100 db jármű átalakítása esetén az átalakítás megtérülési ideje: 6,7 év / 100 mozdony MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 13

A V43 sorozatú mozdony hátralevő, tervezett üzemidején belül Értékelés Az automatikus rudazatállító alkalmazása az előtervezés és gazdasági előnyök feltételeit kielégíti. A V43 sorozatú mozdony hátralevő, tervezett üzemidején belül már 100 db esetén reálisan megtérülő beruházás. A mozdonyok rendelkezésre állási idejének növekedése által további trakciós bevételek realizálhatók . MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 14

A projekt megvalósításának folyamata Egyezség a TRAKCIÓ – GÉPÉSZET között a prototípus költségeinek 50-50%-ban történő viseléséről. Knorr ajánlata 2008. október 30-ig érvényes. Kivitelezési szerződés megkötése legkésőbb 2008. október 30. Alkatrészek várható beszállítási határideje max. 9 hónap. Kivitelezési munkák a prototípus forgóvázakon 1 hónap. Üzemi próba ideje 6 hónap. A széria kivitelezés megkezdése 2010. március hónaptól. MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes 15

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET ! A MÁV – GÉPÉSZET Zrt. várja a járműtulajdonosok döntését. KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET ! MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Dr. Márkus Imre műszaki vezérigazgató-helyettes