SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN
2010 nem a racionalizmus kora
2012 A Titok (The Secret) „bevonzás” elmélete szellemtudomány Second Life jóga Mátrix káoszelmélet spiritualizmus virtuális világ mágia pránanadi reiki Feldmár multiverzum
OKOK 1 A történelemben természetes váltakozás a gondolkozásmódban képzelet és valóság között: miszticizmus vs. felvilágosodás, romantika vs. realizmus stb.
OKOK 2 Bizonytalanság, elfordulás a valóságtól: Globalizmus: túl sok és feldolgozhatatlan, ezért frusztráló információ. Világválság: szorongás „Keleti-blokk” országaiban először szembefordulás a dialektikus materializmussal, majd csalódás a kapitalizmusban
OKOK 3 Technológiai fejlődés Digitális forradalom Virtuális terek létrejötte
SAJÁT VILÁGOK
„BEFORDULÁS” A májá varázsképeit még egy lepellel letakarjuk: virtuális vagy alternatív valóság. Növekvő időráfordítás + (vélt) „fizikai” valóságérzékelés (vajon hány dimenzió van a virtuális térben?...) Szemantikus web, személyre szabott web (Facebook – Open Graph API)
MARKETING
TERMÉKEK/TERMÉKFEJLESZTÉS TERÉN Fantáziatotalitások: Számítógépes videójátékok Second Life és egyéb virtuális világok Filmek/könyvek (Avatár, Titok stb.) Szekták, alternatív egyházak tréningjei
MARKETING ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ TERÉN Holográfia Augmented reality (kiterjesztett valóság) Alternate Reality Game (alternatív valóság-játék) Machinimák iPad interaktív könyvek Digitális eszközök vagy (online) közösségre támaszkodó módszerek, megoldások:
HOLOGRÁFIA
Valóságplatformon (a való világ platformján) vizuális virtualitás
AUGMENTED REALITY
Valóságplatformon, de már derivatív világban (képernyőn) vizuális virtualitás
ALTERNATE REALITY GAME Valóságplatformon (a való világ platformján) interaktív (de nem vizuális) virtualitás
MACHINIMA
Virtuális platformon (számítógépes játékokén) vizuális virtualitás MACHINIMA
A PRINT JÖVŐJE (iPAD)
Digitális platformon vizuális virtualitás
ZÁRSZÓ „Egyelőre a weben még olyasmivel is találkozhat a kedves olvasó, ami neki nem tetszik, élvezze ki, amíg lehet.” Szélessáv.blogter.hu
KÖSZÖNÖM.