Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL-0378 1024 Budapest, Rómer Flóris u. 22-24. Telefon: (1) 212 21 79;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
© SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány Vállalkozónők Magyarországon: hátrányok és működő megoldások április 28. Horváth Anna (SEED Alapítvány,
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Életkor – második látásra 2 éves az „Öreg a Nénikéd!” MFP 50+ Konferencia 2010 március 31 Kerényi Péter.
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 1024 Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ; Fax: (1) ; Kényszerpálya,
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Lakner Zoltán.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Balassagyarmat, június 24. KKC-2007-V Támogatott hitel kezdő- és mikrovállalkozásoknak Mravcsik László,(MiFiN Zrt.) Vállalkozás- és Vidékfejlesztési.
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Cash flow-kimutatás esettanulmány
PÁTOSZ nap Február 23.. Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 20 éve a vállalkozásokért Célunk: a Közép-dunántúli régióban.
Mikrohitel  Igénybevehetik: Kezdő és már működő mikrovállalkozások, melyeknél a bejegyzés vagy a vállalkozói igazolvány kiváltása már megtörtént  Hitel.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Családi vállalkozások - prezentáció
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
OTP Bank: finanszírozás és fejlődés
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
K&H trambulin tapasztalatok
1 A Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Programtól a Legyen jobb a gyerekeknek Nemzeti Stratégiáig MEH–MTA 2006–2007. évi kutatások beszámolója május.
MagNet Magyar Közösségi Bank Kedvező finanszírozások a fenntarthatóbb jövőért Piac & Profit Klub Pénz de honnan konferencia május 29. Dakó Andrea.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási helyzete
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
eMagyarország Program
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
IV. Terjeszkedés.
Rimóc, október 28. KKC-2007-V Támogatott hitel kezdő- és mikrovállalkozásoknak Mravcsik László,(MiFiN Zrt.) Vállalkozás- és Vidékfejlesztési Iroda.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Kis- és középvállalkozások válaszúton: versenyképesség, innováció, nemzetköziesedés EGY SIKERES MAGYAR IPARÁG: AZ ORVOSIMŰSZER-GYÁRTÁS Sass Magdolna Pécs,
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Veszprém november 10.. A vállalkozásfejlesztés Célunk: elsősorban a megyében működő vállalkozások tevékenységének szellemi és pénzügyi segítése.
Projekt bemutató 2007.Március 9. 1 JOB(B) A NŐKNEK PROGRAM Az eddig elért eredmények.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Előadás másolata:

Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ; Fax: (1) ; Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ; Fax: (1) ; Akikről beszélünk: mikro-vállalkozások Magyarországon Horváth Anna, SEED Alapítvány Microhitel Symposium, május 27.

2 Mikro-vállalkozások Magyarországon Röviden a SEED Alapítványról  1990 óta működik.  Elsősorban vállalkozni készülő magánszemélyeknek és mikro-vállalkozók- nak szolgáltat.  Tevékenységei: Tanácsadás (személyes és on-line); Vállalkozói képzések; Szakmai rendezvények, kapcsolatépítési lehetőségek biztosítása; Kutatás, szakértés, monitoring.  Esélyegyenlőségi oklevél 2003-ban.  Kiemelt célcsoportok: családi vállalkozások, női vállalkozások, induló vállalkozások, növekedni szándékozó mikro-vállalkozások.

3 Mikro-vállalkozások Magyarországon Társas vállalkozás: db Egyéni vállalkozás: db Összesen: db Forrás: KSH Gyorstájékoztató, február 22. Vállalkozások száma Magyarországon

4 Mikro-vállalkozások Magyarországon Forrás: KSH Gyorstájékoztató, december 31. Vállalkozások megoszlása Magyarországon Aktív, „főállású” mikro-vállalkozások száma: kb

5 Mikro-vállalkozások Magyarországon Forrás: GEM Report on Women and Entrepreneurship, 2007 Vállalkozási aktivitás és motiváció  A lakosság 12%-a mutat vállalkozói aktivitást, ebből 7% a korai (előkészítés alatt álló vagy maximum 3,5 éves) vállalko- zás, 5% a megállapodott (legalább 3,5 éves) vállalkozás.  A működő korai vállalkozások között a férfiak kb. 40%-a, a nők kb. kétharmada szükségszerűségből indult, nem egy lehetőség kihasználása céljából. (saját bevallás alapján)

6 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hogyan jellemezné vállalkozása helyzetét? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi Növekvő vállalkozások: 2000-ben vagy később alakul- tak; Ipari és szolgáltató cégek; év közötti tulajdonos; Tulajdonos nagyon sokat dol- gozik a vállalkozásban; Jellemző, hogy néhány nagy és sok kis vevőjük van.

7 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hogy alakult a vállalkozása nyeresége 2007-ben? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

8 Mikro-vállalkozások Magyarországon Vett már részt közös beszerzésben, értékesítésben, termelésben, fejlesztésben, pályázásban ? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

9 Mikro-vállalkozások Magyarországon Hol van a piaca? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

10 Mikro-vállalkozások Magyarországon A vállalkozás vett már igénybe bankhitelt? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

11 Mikro-vállalkozások Magyarországon Vett már fel személyi vagy háztartási kölcsönt a vállalkozás érdekében? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

12 Mikro-vállalkozások Magyarországon Tervezi-e ebben az évben vállalkozása bővítését? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

13 Mikro-vállalkozások Magyarországon Miből finanszírozza bővítéseit? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

14 Mikro-vállalkozások Magyarországon Miből finanszírozza a tervezett bővítést? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008

15 Mikro-vállalkozások Magyarországon Szükségesnek érzi-e, hogy szervezett formában vállalkozói ismereteket tanuljon? (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi Elsősorban a képzettebbek érzik szükségét a tanulásnak: év közötti felsőfokú végzettsé- gűek.

16 Mikro-vállalkozások Magyarországon Milyen képzésre lenne szüksége? (bázis: aki szükségét érzi tanulásnak, 19%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

17 Mikro-vállalkozások Magyarországon Van-e Önnek… (%) Forrás: SEED vállalkozónői kutatás, 2008, KMO alminta, N=380, ebből N=80 férfi

18 Mikro-vállalkozások Magyarországon  Kb „főállású” mikro-vállalkozás működik Magyarországon.  Közel 60%-uk korai vállalkozás.  Több, mint 50%-uk nem lehetőség kihasználására jött létre, hanem szükségből.  Többségük nyereséges, de alacsony a nyereségük.  Alacsony fokú együttműködés jellemzi őket. (Csak kb. egyharmaduk vett már részt együttműködésben.)  Túlnyomórészt a saját településükre termelnek, egy éven belül csak 13% tervez bővítést.  A bővítés finanszírozására csak 14% tervez bankhitelt felvenni. (Inkább a nyereséget forgatják vissza vagy a családi megtakarításra alapoznak.) Összefoglalás

19 Mikro-vállalkozások Magyarországon  Sokkal többen vesznek fel személyi hitelt a vállalkozás finanszírozására, mint vállalkozói hitelt. Az előbbit főleg az 1990 előtt létrejött, hanyatló vállalko- zások, utóbbit a 2000 előtt alakult növekvő vállalkozások. Mindkét hitelt nagy arányban veszik fel a családi cégek, amelyekben a tulajdonos sokat dolgozik.  A mikro-vállalkozások nagyon kevéssé tudatosak: üzleti terve, márkaneve, tanácsadója csak kis részüknek van. Nincs igényük vállalkozói ismeretek tanulására.  A vállalkozások 16%-a növekvő vállalkozás, akik jellemzően  2000-ben vagy később jöttek létre;  év közötti felsőfokú végzettségű, nagyon sokat dolgozó tulajdo- nosuk van;  néhány nagy és sok kisebb vevővel rendelkeznek;  sokkal tudatosabban működnek, mint az átlagos mikro-vállalkozás. Összefoglalás

20 Mikro-vállalkozások Magyarországon  A növekvő vállalkozások beazonosítása, és számukra testre szabott szolgál- tatások nyújtása, hitelkonstrukciók elérhetővé tétele.  A többi mikro-vállalkozás esetében:  Testre szabott termékek, fókuszált információs csatornák, közös nyelv.  Amire igényük van: időtakarékos megoldások, vállalkozásfejlesztési ta- nácsadás.  Amire szükségük van: képzés (elsősorban pénzügyi és kombinált képzések), kapcsolatteremtési lehetőségek biztosítása.  Fontos: a mikro-vállalkozások tudatossága és versenyképessége nagyon hatékonyan fejleszthető, ha szakszerű segítséget kapnak tanácsadás, képzés, kamatoztatható kapcsolatok formájában. Javaslatok a SEED tapasztalatai alapján