Profit maximalizálás interaktív kommunikációval
„Senki sem számított a spanyol inkvizícióra.” (Monty Python)
S ?
A gazdasági válság miatt a marketing vezetők 70%-a aktivitáscsökkentést tervez. (Economist Intelligence Unit, 2008)
„Ha leállítom a hirdetéseket, az első két hónapban semmit sem fogok belőle megérezni. Aztán újabb két hónap elteltével zuhanórepülésbe kezdenek az eladások. Sok cégvezető elköveti ezt a hibát recesszióban. Nem ez a megfelelő időszak büdzsévágásra.” Vikram Mehra, Tata Sky CMO
„Azok a márkák, akik megnövelik a kommunikációjukat válságidőszakban, miközben a versenytársaik a büdzséjük lefaragásaival vannak elfoglalva, előtte soha nem remélt piacot tudnak maguknak szerezni..” John Quelch Harvard Business School
Akár a csökkentés akár a szinten tartás / növelés a választott stratégia, a cél válságidőszakban a túlélés lesz. Túlélés = a profit maximalizálása. A kommunikációs költések így a leghatékonyabb és a legjobban mérhető csatornákon kell, hogy történjenek.
Eddigi érveink magunk mellett (ahol „magunk” = interaktív kommunikáció, ügynökségek, web2, stb.): - Innovatív - Kreatív - Fejlett technológiájú - Integrált szolgáltatást nyújtó - Regionális, globális hálózattal rendelkező -..
A mi érvünk mostantól.
Hatékonyság = a vásárlási döntés befolyásolásának képessége Hill & Knowlton: Tech Decision Maker Study 2009
Hatékonyság = a vásárlási döntés befolyásolásának képessége Fleishman-Hillard/Harris Interactive Digital Influence Index
Hatékonyság = a vásárlási döntés befolyásolásának képessége. És a költések? Fleishman-Hillard/Harris Interactive Digital Influence Index + (CMO Council Retail Fluently Report, 2006
57,5% médiaköltés vs. 11% vásárlási döntést befolyásoló hatás elektronikai termékek beszerzésénél? (CMO Council Retail Fluently Report, 2006
Folyamatos terjedés.
Folyamatosan bővülő befolyásolási csatornák.
Interaktív kommunikáció = profitmaximalizálás a kommunikáció terén Az interaktív kommunikációs ügynökségeknek kell átvenni a vezető ügynökségi szerepet. Rajtunk a világ szeme :)