Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
100 éves a motoros repülés Szolnokon
Advertisements

Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Hatékonyság.
Somogy megyei projektek
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
műszaki osztályvezető
Támop / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Idegen nyelvű kompetenciák fejlesztése Nagy Zoltán, MBA Katedra Nyelviskola.
általános vezérigazgató-helyettes
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Megyék és megyeszékhelyek gyakorlójáték
VPOP Jövedéki Igazgatóság
A HULLADÉKKÁ VÁLT GÉPJÁRMŰVEK KEZELÉSE AZ ALCUFER KFT.-NÉL
Magyarország vasúthálózata a kezdetektől 1914-ig
Település Településrendszer Településállomány. Nagyvárosok a magyar településrendszerben Készítette: Széplaki Dóra Debrecen, 2013.április 16.
HAZÁNK A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTT
Az Urbanizáció És Városaink Tankönyv:
Az urbanizáció és városaink
A hazai vasúti és vizi közlekedés kapcsolódási pontjai
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Magyarország hídjai szerző: Zs. Baja Türr István híd.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Kelet-és KözépEurópa politika története a 20. században
szakmérnök hallgatók számára
Társadalmi szervezetek elhelyezése
„Egy jó gyakorlat az együttműködésre” RÉV Országos Hálózati Találkozó „Egy jó gyakorlat az együttműködésre” Budapest, november 19. Borsos József.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
Magyar Államvasutak Rt.
A magyar gazdaság- és közlekedéspolitika helyzete és fejlesztése
Magyarország fő közúti, vasúti, vízi, légi szállítási vonalai
Százhalombatta, november 24.
Káli Csaba: Egy gróf az emigrációban. Teleki Béla naplója
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Magyarország néhány diában
Magyarország néhány diában
május 13 Hazai kutatói hálózati eredmények és tervek Tétényi István NIIF MT MITE 2003.
A háború és következményei Magyarországon
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
A POLITIKA SZEREPE A BALKÁN KÖZLEKEDÉSÉBEN Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2006.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Az i. Világháború hatása Szegedre
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
  1867-től gazdasági fellendülés figyelhető meg  Malmok alapítása  Állattenyésztés jelentősége nő (sertés, szarvasmarha)  Vasúti közlekedés lehetősége.
1. Egy 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH Csoport küldetése: A KKV-k és az önkormányzatok.
Következő órán ELLENŐRZÉS! Alföld tájai, gazdasági élete.
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Magyarország névanyag
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
TÁMOP F-14/1/KONV b. Pályaorientációs szolgáltatások alprogram Projektzáró rendezvény, Görög Márta.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
XII. Küldöttgyűlés Budapest május 13..
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
DB Cargo Hungária Kft. és a pályavasút együttműködése
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Bozsik regionális rendszer
Készítette: Koleszár Gábor
OTP Bank Bozsik Egyesületi Program
Magyarország – falvak (községek) városok
Előadás másolata:

Vasútfejlesztési tervek a két világháború között Magyarországon Pécs 2013. november 7. Prof. Dr. Majdán János

A háború, a rendszerváltások és a békediktátum következményei a vasúthálózatra Változások, fejlesztések 1941-ig Hálózati bővítések 1941-1944 között

Magyarország vasúti hálózata 1914-ben

A. Harcok és a megszállás vasúti következményei (1918 – 1921) A vasúti gördülőállomány drasztikus csökkenése Megcsonkított hálózat Az utódállamokból menekülő vasutas családok beáramlása

Ebből MÁV állományában 38 300 A. Magyarországon lévő összes vasúti kocsiállomány alakulása 1918-1921 között (Kelety Dénes nyomán a szerző szerkesztése) 1918 november leltárban105 308 Ebből üzemképes 78 600 Ebből MÁV állományában 38 300 1919. augusztus 28. Idegen és MÁV állományában 73 266 Ebből MÁV állományában 35 586 1919. december. Idegen és MÁV állományában 35 401 Ebből MÁV állományában 26 905

1918. november. 8680 1919 április. 4725 1919. augusztus 28. 4725 A. MÁV tulajdonban lévő személykocsik állománya 1918-1921 között (Kelety Dénes nyomán a szerző szerkesztése) 1918. november. 8680 1919 április. 4725 1919. augusztus 28. 4725 1919 október. 2031 Ebből üzemképes 615 1921.április. 2488 Ebből üzemképes 2067

Ebből üzemképes 1012 1918. november. leltárban 4887 A. MÁV tulajdonában lévő mozdonyok 1918-1921 között (Kelety Dénes nyomán a szerző szerkesztése) 1918. november. leltárban 4887 Ebből üzemképes 3421 1919. augusztus 28. 2755 Ebből üzemképes 1323 1919 október. 1528 Ebből üzemképes 410 1921.április. 1852 Ebből üzemképes 1012

A. A vasúthálózat helyzete 1920 után Magyarország vasúti hálózata 1914-ben: 22 869 kilométer. A trianoni békediktátum után: 7 255 kilométer. A vasutakat 51 ponton metszette a határ, ebből 32 vámállomásként működött.

A. Békediktátum előírása 1920 Kétvágányú hálózat 815 kilométerből - felszedések Budapest-Keleti – Győr Budapest-Kelenföld – Pusztaszabolcs Budapest-Nyugati – Szob Budapest –Keleti – Miskolc – Sátoraljaújhely Hatvan - Salgótarján Budapest-Nyugati – Cegléd – Szolnok - Békéscsaba – Lökösháza Rákos – Újszász – Szajol Budapest-Ferencváros – Soroksár – Kiskunlacháza – Kelebia Szeged – Szőreg Nagykanizsa - Murakeresztúr

A. Békediktátum előírása 1920 Kétvágányú hálózat 815 kilométerből - felszedések Budapest-Keleti – Győr Budapest-Kelenföld – Pusztaszabolcs Budapest-Nyugati – Szob Budapest –Keleti – Miskolc – Sátoraljaújhely Hatvan - Salgótarján Budapest-Nyugati – Cegléd – Szolnok - Békéscsaba – Lökösháza Rákos – Újszász – Szajol Budapest-Ferencváros – Soroksár – Kiskunlacháza – Kelebia Szeged – Szőreg Nagykanizsa - Murakeresztúr

B. Vasútépítések (normál nyomtáv) Tát és a Duna-part Baja és a Duna-part Kocsord – Fehérgyarmat Felsőgalla – Tatabánya Budapest kispesti összekötő Csepeli szabad kikötő Hidas-Bonyhád – Bonyhád Dunaföldvár – Solt Szeged – Röszke elágazás 35 kilométer

B. Egyéb MÁV építési munkák Állomások, határállomások át- és kiépítése Elsőrangúsítás: Vámosgyörk – Gyöngyös Bánréve – Ózd Kecskemét – Fülöpszállás Tapolca – Keszthely Budapest – Lajosmizse Szeged - Békéscsaba

B. Egyéb MÁV építési munkák Hidak Duna – Újpesti összekötő Tisza – Szolnok, Kiskőrös Kőrös – Szarvas, Kunszentmárton Maros – Makó Hernád – Zsolca Zala – Zalaegerszeg Közúti is: Baja, Algyő

B. Keskenynyomtávú építkezések 1941-ig Lillafüred – 36 km Alföldi Első Gazdasági Vasút (Orosháza környéki része) – 18 km Szegedi Gazdasági Vasút – 67 km Gyöngyös – Bene (Mátravasút) – 6 km Debreceni Városi Erdei Vasút hosszabbítása – 14 km Kecskeméti Gazdasági Vasút – 59 km

B. Hegyközi (Sátoraljaújhely) – 26 km Bodrogközi Gazdasági Vasút – 60 km

B. Új helyzet – új második vágány 1942-ig 1925 – 1926 Győr – Hegyeshalom 1937 – 1942 Budapest – Székesfehérvár 1939 – 1941 Szajol – Debrecen 1940 Sárbogárd – Rétszilas 815 kilométer helyett 1184 kilométer

B. Új helyzet – új feladatok Helyiérdekű vasutak államosítása

B. Magán és helyiérdekű vasutak bérbevétele és államosítása Pécs – Barcsi Vasút – 68 km – 1925. július 1. - MÁV bérlet Helyiérdekű vasutak – 4052 km – 1926-1931 között államosítás Duna – Száva – Adria Vasúttársaság (1920-ig Déli Vasút) – 560 km – 1932. július 1. – államosítás Ipari és kikötői vágányok – 20 km – 1931-1936 – államosítás Budapest környéki hév hálózat – 40 km – 1929. augusztus 1. – BHÉV része Miskolc – Diósgyőr villamos közüzemi hév – 7km - 1924

B. Új helyzet – új feladatok Országos jelentőségű hálózati fejlesztési tervek

B. Javaslat szintjén tárgyalt vasútépítések a Dél Dunántúlon Pécs – Komló Godisa – Kaposvár Bátaszék – Mohács - Villány Rétszilas – Paks – Szekszárd Kszőhidegkút-Gyönk – Szekszárd Fonyód – Dombóvár Somogyszob – Nagykanizsa – Lenti – Zalalövő – Szentgotthárd

C. Vasútfejlesztések Erdélyben 1940 -1944 között Szászlekence – Kolozsnagyida (1940) keskenynyomtáv – 16 km

C. Szeretfalva - Déda (1942. december 5) 48 km nyílt vonali pálya és 25 km állomási vágány Déda, Szeretfalva és további 4 állomás, 3 megállóhely, 30 híd, 4 viadukt, 21 alul- és felüljáró, 160 épület (vasúti őrház, víztornyok, stb.)

Fejlesztések a két világháború között = a jövő