„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
A beiskolázás előkészítése
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kapcsáné Németi Júlia szeptember 07. Az EGYMI szerepe az együttnevelés pedagógiai standardjainak adaptációjában

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Standard = minta alap mérték, irányadó mérték

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttnevelés Integráció Inklúzió szereplők érintettek célok feladatok EgyénSzervezetTársadalom

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A gyakorlatban… Szereplők ellenérdekeltsége félelem a speciális intézményekben dolgozó pedagógusok megélhetése miatt többségi iskolákban dolgozók munkakörülményeinek veszélyeztetése OECD kutatás (világ három régiója – nyolc ország esettanulmánya) Lépéskényszer vagy kihívás Dinamikusan emelkedik az integráltan nevelt gyermekek, tanulók száma OKM statisztikák, 2001/02 – 2007/08

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az együttnevelésnek, mint változásnak mindenki ügyévé kell válnia … a külső és belső dolgokra egyaránt figyelni kell Társadalmi szint A vezető pozíciókból nem lehet a változás paradigmájának feltételeit megteremteni Szervezeti szint A környezetből fakadó elvárások és feszültségek a fejlődés forrásai lehetnek Egyéni szint Tanulókkal, szülőkkel végzett közös munka, felelősségvállalás Egyaránt szükség van a felülről lefelé és az alulról felfelé szerveződő megoldásokra

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amivel számolni kell… különböző beavatkozási terepek ismerős és ismeretlen összetevők együttműködés szemléletváltás vezetői elkötelezettség innovációs fogadókészség személyes cél – közös jövőkép

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amiről keveset tudunk… Milyen -tudások, -intézményi együttműködések, -szakmaközi együttműködések, -célok (egyéni, szervezeti, társadalmi) -technikák az inkluzív nevelés sikere

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az inkluzív nevelés sikerfeltételei

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Társadalom Esélyteremtő politika Állami szerepvállalás Összehangolt, támogató finanszírozás Összehangolt ágazati stratégiák Tájékoztatás, nyilvánosság Befogadó környezeti feltételek Elfogadó, befogadó attitűd A helyi közösség figyelme, támogatása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szervezet/intézmény Az intézményi környezet alkalmazkodik a tanuló egyéni sajátosságaihoz Az intézmény értékei, módszerei, feltételei valamennyi gyermek nevelési szükségletét kielégíti Többiekkel azonos, de rugalmas tanterv – egyéni haladási ütem Intézményi „klíma” Módszer, óravezetés nem hagyományos Differenciáló, önértékelésre is alapozó pedagógia Többféle kompetenciájú partner – team munka Szülők aktív bevonása Elkötelezettség és szemléletváltás a teljes tantestületben

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Egyén Többségi pedagógusok - gyógypedagógus együttműködése (közös tervezés, közös gondolkodás, partneri kapcsolat) „külső” kooperáció Tudáscsere Önfejlesztés Diákok motiváltsága (érintett, befogadó) Tanulói közösség együttműködése