Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra Vernes András Kereskedelmi igazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PBN Szombathely. 360 km 1280 km.
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
A FOLYÓ, AMI ÖSSZEKÖT …. Gergely Erzsébet.
A MÁV Cargo szerepe, jelentősége a magyar – ukrán – távol-keleti áruszállításban Kalotai Zoltán MÁV Cargo ZRt.
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
A „Közép-Európa Év ” V4 és KEK elnökség
Gabonapiaci kilátások Potori Norbert AgroMash Expo,
A METRO Kereskedelmi Kft.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
VPE Kft. Korridorok a gyakorlat küszöbén, illetve változások az európai uniós szabályozásban Németh Réka május 23.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
CROATIA—HUNGARY U E F A EURO 2012 Pályázat. Pályázati folyamat mérföldkövei I. szakasz – Pályázati Szabályzat kiadása – Pályázati.
Smart logistic solutions Navigating the route to excellence. T.O.DELTA Vezető multimodális logisztikai operátor 19 fiókiroda 23 szárazföldi.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Presentation Title Mozdonyvezetők információs rendszerének bővítése a Rail Cargo Hungaria Zrt-nél Készítette: Dányi Attila
NELI-projekt bemutatása
EU II..
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Rail Port Arad Bemutatkozás Április 27.. Tulajdonosi struktúra  MÁV Kombiterminál Kft.1/3  Luka Koper D.O.O. 1/3  Trans Trade Logistics S.R.O.
Hogyan lehetünk sikeresek saját vállalkozásunkkal Ausztriában?
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető
Logisztikai hálózat és folyosók
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Vízi és vasúti szállítás
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
MultiMOL, avagy a regionális multivá válás folyamata a MOL-nál március 6. Jerkovits Éva, Pál Zsófia.
Lőrinczné dr. Bencze Edit
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
A logisztikai szolgáltatások fejlődése Délkelet-Európa országaiban
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
ChemLog, ChemLog T&T projekt és a DINS rendszer Ing. Jaroslav ČERMÁK Chemlog T&T projekt koordinátor.
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Gazdasági kilátások Török Zoltán Vezető elemző 2014 február Raiffeisen Bank.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Magyarország – Csehország Bilaterális gazdasági kapcsolatok Orosz György főosztályvezető, Globális Főosztály KÜLGAZDASÁGÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁRSÁG.
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Magyar-román gazdasági kapcsolatok Bogár Ferenc gazdasági tanácsos.
Felmérés a versenyképességről a Textil/Ruházati-, és Bőriparban az új Tagállamokban valamint Bulgáriában és Romániában. TERMELÉS KISKERESKEDELMI ELADÁSOK.
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Antares Hungary Kft. cégbemutató a legnagyobb hazai irodaszékgyártó
Friedrich Ebert Stiftung Szociális párbeszéd és ipar 4.0 konferencia
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra Vernes András Kereskedelmi igazgató

Románia gazdasági környezete Államadósság a GDP 36,3 %-a (Magyarországon a GDP 78,6%-a) Kedvező növekedési kilátások: 2011-ben 2,4%-os volt a növekedés (+1,9 %) 2012-ben 0,4% -os volt a növekedés (-1,5 %) 2013-ban 1,8 %-os növekedés várható (+0,1 %) 2014-ben 2,7%-os növekedés várható (+1,5 %) 2012-ben az export és import stagnált, a kilátások viszont kedvezőek Legfontosabb külkereskedelmi partnerei: Németország és Olaszország, Magyarország,Franciaország és Törökország www.railcargo.hu 2017.04.05.

Románia vasúti árufuvarozási teljesítménye Vasúti áruszállítás 2011-ben: ÁTKM +138% Volumen +128% 2012-ben kb. 2%-kal növekedett és 2013-ban is 3%-os növekedés várható a vasúti áruszállítási teljesítményben. Jellemző áruféleségek: 49 % szén, kőolaj és a földgáz 22 % koksz és feldolgozott kőolaj 7 % vegyipari termék 5 % fémalapanyag, fémfeldolgozási termékek 4 % fémtartalmú ércek és egyéb bányászati termékek 14 % egyéb www.railcargo.hu 2017.04.05.

Össz. konténer forgalom kikötőnként 2011-ben Vasúti árufuvarozás számára releváns kikötők Kikötők Össz. konténer forgalom kikötőnként 2011-ben Távolság Jellemzők Hamburg-Bremerhaven 14 929 652 TEU 1300 Km A gazdasági válság miatt lényegesen esett Hamburg forgalma, 14 helyre esett vissza az 5.-ről Trieszt 363 000 TEU 532 km Kisebb jelentőségű, mert Koper erős konkurencia szereppel bír Koper 589 314 TEU 575 km Adriai kikötők közül kiemelkedő, minőségi szolgáltatást nyújt, olcsó Rotterdam 11 876 920 TEU 1400 km Rijeka Constanta 137 000 TEU; 648 458 TEU 550 km; 1100 km Rijeka legnagyobb hátránya: Horvátország nem EU tag, Constanta vasúti szempontból nem versenyképes, a közúttal szemben

Constanzta – RCH kapcsolat Tranzit: Ausztria-Constanzta: farostlemez – 405 tonna Tranzit: Csehország-Constanta: vasúti sín- 2.961 tonna Tranzit: Constanta-Lengyelország: vasúti sín - 577 tonna Tranzit: Lengyelország-Malina: koksz – 287 ezer tonna Import: Constanta –Dunaújváros szén – 270 ezer tonna Export: Békéscsaba,Orosháza, Püspökladány – Constanta: búza, árpa, kukorica – 57 ezer tonna Az adatok 2012-es évre vonatkoznak

Jövőbeli lehetőségek Magyarország, mint Constanta kelet-közép európai elosztó központja Constanta kikötő kapacitása, nagysága (legnagyobb konténer kikötő a térségben) Folyamatos infrastruktúrafejlesztés Vasúti kapcsolat fejlesztése  RCC Projektvonatok

Rail Cargo Carrier (RCC) Az RCA csoport nemzetközi üzemeltetési karja saját mozdonyokkal/mozdonyvezetőkkel (RCA AG leányvállalata, ÖBB Produktion analógiájára) Kisebb, rugalmasabb Rail Cargo Carrier versenyképes költségekkel Kelet-Európa számára (saját vontatás CZ, HU, RO, BG; adott esetben SK és TK) Fókusz a minőségileg kiváló nemzetközi zártvonatokon, szórt küldeményes forgalom és területi rendezés a helyi vasutakkal partnerségben Irányítás mint szolgáltatási központ az ÖBB Produktion analógiájára A legmagasabb complianceigények fenntartása www.railcargo.hu 2017.04.05.

Működési terület Express Rail RCA CZ RCC RCR ZNL BG Vállalat Telephely Együttműködés RCA CZ Express Rail 3kV egyenáram 25kV/50Hz RCC RCR ZNL BG www.railcargo.hu 2017.04.05.

CÉL: IV-es, V-ös, VII-es páneurópai közlekedési folyosók feltérképezése, új közlekedési stratégiák kialakítása, hogy a folyosók egyre inkább „zöld” intermodális folyosókká alakuljanak át. A Rail Cargo Hungaria Zrt, az Iparfejlesztési Közalapítvány (IFKA), a Bajai Országos Közforgalmú Kikötőműködtető Kft. (Bajai Kikötő) szakmai partnerekként vesznek részt a GIFT – Green Intermodal Freight Transport (Zöld Intermodális Teherszállítás) stratégiai projektben. A projekt 10 országból 27 projekttagot egyesít, akik között kutatóintézetek, egyetemek, hatóságok, minisztériumok, infrastruktúra-kezelők, és gazdasági társaságok is vannak, a vezető partner a görög közlekedési minisztérium. A projekt célja, hogy feltérképezze, elemezze és értékelje IV-es, V-ös és VII-es páneurópai közlekedési folyosó állapotát, új közlekedési politikákat és stratégiákat javasoljon az infrastruktúrát, a folyamatokat, az eszközöket, az infokommunikációs technológiákat, a jogszabályokat, szabványokat, direktívákat illetően. A fenti tevékenységek célja, hogy a jelenlegi korridorok egyre inkább ’zöld’, intermodális teherszállítási folyosókká alakuljanak át. A projekt hivatalosan 2012 áprilisában indult és 2014. augusztus 31-én zárul. A GIFT projekt által lefedett folyosók közül Constanta kettőben is érdekelt lehet: A IV. folyosó Ausztria/Csehország, Szlovákia felől Budapesten keresztül Románia felé halad, Constantában ér véget az egyik ága (a másik ág Szófia -Thessaloniki felé halad). A VII. folyosó, a Duna www.railcargo.hu

IV. Páneurópai folyosó SWOT analízise Erősségek Erős árufuvarozási piac Intermodális központok megléte Kombináltfuvarozási szolgáltatások Folyamatban lévő infrastruktúra/technológia fejlesztések Gyengeségek Sok helyen egyvágányú vasúthálózat Az autópálya még nem épült ki Az információs rendszerek integrációjának hiánya Jelentős CO2 kibocsátás Lehetőségek Áruáramlatok változása a globális logisztikai láncban Export növekedése Közös intermodális szállítási stratégia „Zöld” normák és irányelvek Veszélyek Pénzügyi (adósság) krízis Környező országok, melyek költséghatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak A projektben felmértük a vizsgált folyosók jelenlegi állapotát. Az első beszámolók elkészültek, és a múlt héten Budapestne megrendezésre került projektülésen bemutatásra kerültek. A IV-es folyosóra vonatkozó SWOT analízis látható a dián (a teljes folyosó, és nemcsak a magyar-román szakasz!) www.railcargo.hu 2017.04.05.

www.railcargo.hu 2017.04.05.

www.railcargo.hu 2017.04.05.

Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út 92. cargo@railcargo.hu +36 1 512 7300 www.railcargo.hu www.railcargo.hu 2017.04.05. 13