Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Bári I. A tervezés és a folyamatok újraszabályozása.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Elektronikus vezetési karton
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
1 ”Közlekedési rendszerünk az EU csatlakozás küszöbén” Tudományos konferencia, Győr, Széchenyi István Egyetem, november 5. Dr. Holló Péter az MTA.
A gyakorlatvezető mentor
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Új szemléletű Légügyi Hivatal NKH Légügyi Elnökhelyettes
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
megújuló hatósági felügyelete
„Fiatalok baleseteinek megelőzése” c. szeminárium Országos Tisztiorvosi Hivatal, Fodor terem, Budapest, november 24. 1/34 Problémák és megoldások:
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
Hatósági feladatok a járművezető-képzésben
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
„Erős Pillérek – Javuló Közlekedésbiztonság”
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
Óberling József r. ezredes
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Az emberi tényező a közúti közlekedés biztonság alapja. A közúti forgalomban részt vevő személy a legfontosabb ‒ és egyben a leggyengébb ‒ láncszem a.
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Vezetés? Technika? vezetéstechnika Driving Camp Hungarywww.drivingcamp.hu.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Molnár Attila Károly H9QG5B HATÓSÁGI JELLEGŰ KÉPZÉSEK A gépjárművezető-képzés.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök

Emberi tényező a közlekedésbiztonságban A járművezető képzés eredményességének végső mércéje a járművezetői hibára visszavezethető balesetek számának alakulása. Gépjárművezetők által okozott összes személysérüléses közúti baleset száma

0-2 év vezetési gyakorlattal rendelkezők által elkövetett személyi sérüléses balesetek száma Emberi tényező a közlekedésbiztonságban Kezdő vezetők által okozott balesetek száma

Autósiskolák működésével kapcsolatos NKH feladatok Engedélyezés Évenkénti továbbképzés és számonkérés Személyi feltételekszakoktatók  iskolavezetők  EngedélyezésMűködés feltétele Tárgyi feltételekügyfélfogadó  oktató termek  gyakorló pályák  oktató járművek  Emberi tényező a közlekedésbiztonságban

KA képzés szakmai tartalmának országosan egységes meghatározása  ttantervekben meghatározott képzés szakmai tartalma;  mminősítő vizsgák tartalmának meghatározása  követelmények  módszerek. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban

AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: óvodások közlekedésre nevelésének támogatása Emberi tényező a közlekedésbiztonságban

AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: kisiskolások közlekedésre nevelésének támogatása

közlekedés- biztonsági programok támogatás különböző ifjúsági rendezvényeken Emberi tényező a közlekedésbiztonságban AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után:

Fő baleseti okok: nem megfelelő sebesség, elsőbbség adás, irányváltoztatás, haladás, kanyarodás. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: aaz utánképzés Kapcsolódó magatartási problémák: túlzott kockázat vállalás, figyelmetlenség, hibás konfliktuskezelés,

A hatályos szabályzás szerinti elméleti képzési órakeretben kevés az idő a nevelési célok megvalósítására, ezért szükséges az otthoni felkészülési lehetőség bővítése korszerű eszközök és tartalom bevezetésével. Támogatjuk az elméleti képzésben az e-learning módszer engedélyezését, bevezetését. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban

Kezdő vezetők közlekedésbiztonsága: Emberi tényező a közlekedésbiztonságban

Javasoljuk a kétlépcsős képzési rendszer kialakítását. Kezdő vezetői időszakhoz képzési tartalom társítása. EU egyre több országa eredményesen alkalmazza.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Emberi tényező a közlekedésbiztonságban