Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök
Emberi tényező a közlekedésbiztonságban A járművezető képzés eredményességének végső mércéje a járművezetői hibára visszavezethető balesetek számának alakulása. Gépjárművezetők által okozott összes személysérüléses közúti baleset száma
0-2 év vezetési gyakorlattal rendelkezők által elkövetett személyi sérüléses balesetek száma Emberi tényező a közlekedésbiztonságban Kezdő vezetők által okozott balesetek száma
Autósiskolák működésével kapcsolatos NKH feladatok Engedélyezés Évenkénti továbbképzés és számonkérés Személyi feltételekszakoktatók iskolavezetők EngedélyezésMűködés feltétele Tárgyi feltételekügyfélfogadó oktató termek gyakorló pályák oktató járművek Emberi tényező a közlekedésbiztonságban
KA képzés szakmai tartalmának országosan egységes meghatározása ttantervekben meghatározott képzés szakmai tartalma; mminősítő vizsgák tartalmának meghatározása követelmények módszerek. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban
AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: óvodások közlekedésre nevelésének támogatása Emberi tényező a közlekedésbiztonságban
AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: kisiskolások közlekedésre nevelésének támogatása
közlekedés- biztonsági programok támogatás különböző ifjúsági rendezvényeken Emberi tényező a közlekedésbiztonságban AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után:
Fő baleseti okok: nem megfelelő sebesség, elsőbbség adás, irányváltoztatás, haladás, kanyarodás. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban AAz NKH közlekedésbiztonságot támogató tevékenységei a szabályozott képzési folyamat előtt, mellett és után: aaz utánképzés Kapcsolódó magatartási problémák: túlzott kockázat vállalás, figyelmetlenség, hibás konfliktuskezelés,
A hatályos szabályzás szerinti elméleti képzési órakeretben kevés az idő a nevelési célok megvalósítására, ezért szükséges az otthoni felkészülési lehetőség bővítése korszerű eszközök és tartalom bevezetésével. Támogatjuk az elméleti képzésben az e-learning módszer engedélyezését, bevezetését. Emberi tényező a közlekedésbiztonságban
Kezdő vezetők közlekedésbiztonsága: Emberi tényező a közlekedésbiztonságban
Javasoljuk a kétlépcsős képzési rendszer kialakítását. Kezdő vezetői időszakhoz képzési tartalom társítása. EU egyre több országa eredményesen alkalmazza.
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Emberi tényező a közlekedésbiztonságban