A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix.2005.11. Egyedi szintű folyamat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6. előadás
Advertisements

Érzelmek és kultúra összefüggései
KARRIER VAGY AMIT AKARTOK
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Adatmenedzsment és kontrolling. ADAT Adott folyamat pillanatnyi állapotának jellemzője, mely önmagában nem értékeli az adott folyamatot.  Mennyi?130.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”
Az iskolai könyvtár állománya
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
SZÁMVITEL.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Péczeli Katalin előadása
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Minőségbiztosítás a gyógyszerészetben Zelkó Romána Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Vezetői Információs Rendszer felépítése
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A Szolvencia II. csoport vonatkozásai
A rezgő mozgás kvantummechanikai leírása 1. Miért kell foglalkoznunk ezzel a problémával? 2. Mi a legegyszerűbb modell? 3. Mi a várható eredménye a legegyszerűbb.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
Kérdések a második zh-hoz
Bevezetés az alakmodellezésbe I. Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I.
Konformitás A viselkedés változása abból a célból, hogy ragaszkodjon a létező társas normákhoz Társas normák – széles körben elfogadott szabályok melyek.
Bevezetés a pszichológiába
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Teljesítménymérés és értékelés
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Delegálás.
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
A piackutatás alapjai E-Learning.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Mennyire elégedett azzal, ahogy az országban mennek a dolgok?
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
MAGYAR LOGISZTIKAI EGYESÜLET Good Distribution Practice TÁVOKTATÁS MODUL TESZT Dr. Lakatos Péter PhD Magyar Logisztikai Egyesület, Alelnök, Logisztikai.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Etikai kérdések tanítása a hittanórán
beruházás-tervezési ABCD
Előadás másolata:

A C3P (cognitive three process ) csoportelemzési modell (Whitworth, Gallupe, McQueen 2000), id.: Terenyi Zoltán, Mátrix Egyedi szintű folyamat Csoport folyamatFókusz feladat/probléma megoldás információs hatásMi a helyes? Minek van értelme? Mi a dolgom? másokhoz kapcsolódásszemélyes hatásKit kedvelek? Kiben bízom? Kivel tudok dolgozni? a csoport reprezentálása normatív hatásMi határozza meg a csoportot? Mit csinálunk mi”? Hogyan dolgozunk mi?

A C3P használata a gyakorlatban-feladatcsoportok Elemzési szempontok: hol vannak ez egyes tagok a csoporttársakhoz képest a csoportstruktúrában? hogyan határozzák meg magukat az egyes tagok a csoportban? hogyan határozzák meg az egyes tagok feladatait a csoportban? milyen működési módok jellemzik a tagok kapcsolatát a munkában? mik a munkavégzésre vonatkozó normák?

mik a kapcsolatokra vonatkozó normák? hogyan jön létre a teljesítmény? hogyan oszlanak meg a feladatokra és a kapcsolatokra vonatkozó információk? milyen érzelmi kapcsolatok vannak a csoportban? hogyan hatnak az érzelmi kapcsolatok a feladatok megoldására? kielégítő-e a teljesítmény a tagok számára? Kielégítő-e a teljesítmény a vezető számára?