Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Advertisements

Szociális munka a börtönben
Komplex Instrukciós Program
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
A KONZULTÁCIÓ FOLYAMATA Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM.
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
Motivációs kérdezés technikája
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
TERVEZET.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A stratégiai tervezés folyamata
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Összeállította: Sámson Tímea tanársegéd
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Fiatalok társadalmi részvétele és érdekképviselete
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 A szociális munka elméletek főbb jellemzői-II. Krízisintervenció Feladat-központú modellek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991

Krízisintervenciós modell a szociális munkában-Naomi Golan Kezdő fázis: Első interjú A. Az itt és most”-ra koncentrálni: Érzelmi visszajelzéseket adni a kliensnek, érzelmi terheinek csökkentésére Felmérni a veszélyhelyzetet: a kliens „működési képességének” mértékét Megkeresni az eredeti objektív veszélyeztető eseményt Felmérni jelen helyzet „működési módját”  

B. Értékelés: Döntéshozatal: amelyben a klienssel együtt számba vesszük, hogy a környezet és a kliens szerint mi a fő probléma C. Szerződés: Célokat és feladatokat meghatározni a kliens és a szociális munkás - a magunk- számára

Középső fázis: 1-6 interjú A. Adatgyűjtés: Hiányzó adatokat beszerezni, ellenőrizni, szelektálni (veszteségek, erősségek, félelmek) B. Viselkedésváltoztatás: A kliens megbirkózási mechanizmusait megváltoztatni a problémás területen, reális rövidtávú célokat kitűzni, általános feladatokat kijelölni, gyakorlati feladatokat kidolgozni közösen, közösen kidolgozni a gondolkodás megváltozatásával kapcsolatos feladatokat

Befejező fázis: 7- esetleg 8 interjú A. Döntések időütemezése: Jelzéseket adni a kliensnek a befejezés közeledtéről Javasolni a kapcsolat szüneteltetését és kezelni az ezzel kapcsolatos ellenállás B. A haladás áttekintése: A fejlődést meghatározni Az érintett főbb témákat áttekinteni Az elvégzett feladatokat számba venni Áttekinteni az elért célokat, változásokat, a teljes munkafolyamatot

C. A jövő megtervezése: Megbeszélni az aktuális problémákat Megbeszélni a kliens terveit Segíteni a klienst a befejezésben, a siker átélésében

Egy rendszer- és ökológiai modell (Pincus-Minahan, 1973) Kiinduló pontja: A szociális problémák eredete a szükségletek és környezet teljesítőképessége közötti különbségben van, amely stresszhez vezet, tehát a szociális probléma rendszer-probléma. A stressz megjelenési formái: Az élet változásai (életciklusok, szerepváltozások stb.) Környezeti kényszerek (egyenlőtlenségek, érzékelten, rugalmatlan szervezetek stb.) Emberek közötti kapcsolatok (kizsákmányolás, teljesíthetetlen elvárások)

Munkafázis: A probléma felmérése Feladatok: A probléma meghatározása Rendszerek elemzése Célok kitűzése Stratégia megválasztása A változásokra irányuló erőfeszítések stabilizálása

Adatgyűjtés Előzetes szerződéskötés Feltárás kérdezéssel Megfigyelés Az elérhető dokumentumok ellenőrzése Kapcsolatok kialakítása Az ellenható erők legyőzése

Tárgyalások a szerződésekről Első és többedik szereződés kidolgozása a kliens és a szociális munkás, a kliens és környezete között Jó kapcsolat megalapozása: a szerződések céljainak tisztázása, a nézeteltérések felszámolása Törődés az ellenállással: Az ellenállás elfogadása, Mások bevonása, remény erősítése, csoportok használata etc.

A kivitelező rendszer alakítása A kivitelező rendszer koordinálása és fenntartása Meghatározni a kik vesznek részt a munkában A munka szervezése: szerződések előkészítése, határidők betartása, helyszínek biztosítása etc Az entrópia elkerülése: jó kapcsolatfenntartás, lojalitás, a rendszer aktivitásának fenntartása, etc.

Az entrópia fogalma Az a hőenergia-mennyiség egy zárt termodinamikai rendszerben, amely a működést már nem tartja fenn. A zűrzavar, a kiszámíthatatlanság mértéke egy zárt rendszerben. Az információhiány nagysága egy küldött üzenetben. A világmindenség összes problémájának és energiájának hajlama arra, hogy a tehetetlen egyformaság irányába fejlődjön. Egy rendszer vagy társadalom szükségszerű és szabályos hanyatlása. (Értelmező szótár: www.answers.com , ugyan itt a rendszer fogalmáról)

A kivitelező rendszer befolyásolása Lezárni a változásokban megtett erőfeszítéséket Leválni a kapcsolatokról, stabilizálni az erőviszonyokat Hatást gyakorolni a rendszer minden „elemére”, használni a „karizmát”, tapasztalatokat, tudást, anyagi javakat etc. Záró értékelést végezni: együtt értékelni a résztvevőkkel a teljes folyamatban megtett összes lépést

A modell jellemző tevékenységei „Képessétevés” (a kliens motivációinak erősítése, támogatása és segítése érzelmeivel történő megbirkózásában) Tanítás (megtanítani a klienst a problémamegoldásra, modellt adni új viselkedése kialakításához) Megkönnyítés-facilitálás (a klienst gátló akadályok eltávolítása, feladat-meghatározás, a környezet támogatásainak mozgósítása) Mediálás (közvetítés a kliens és környezete közötti kölcsönösségen alapuló kapcsolat kiépítésében) Védelmezés- (hatni a rendszer elemire, hogy beavatkozzanak, ide értve a társadalmi akciókat is!) Szervezés- (kapcsolatot teremteni a kliens és a társadalom rendszerei között)

Munkaformák: Esetmunka Csoportmunka (önsegítés, készségfejlesztés, bizottságok etc.) Közösségi munka (pld. akciózás; hálózatépítés)