A csoportvezető nehézségeinek forrásai és jellemző formái  A TAGOK MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓDÓ NEHÉZSÉGEK- (VÉDEKEZŐ- MECHANIZMUSOK)  Elfojtás  Tagadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Internet: az anyák megmentője Futó Judit, Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó.
Advertisements

FÉSZEKRAKÓ és GÓLYAVÁRÓ CSOPORT
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Elhárító mechanizmusok (énvédő technikák)
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
BELÉPÉS A TUDAT ALATTIBA. meditáció kommunikáció tudat emelés.
Szervezeti formák.
Pszichodinamika a pszichiátriában (1)
Sigmund Freud és a klasszikus pszichoanalízis
Szűk tartományú elméletek
Szervezeti kultúrák „A kultúra embercsoportok viselkedési formáit meghatározó közös értékrendszer és gondolkodásmód… A szervezet mint közösség egyedi arculata.
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
A társas viselkedés pszichológiája
Személyiség- pszichológia II
A VEZETÉS mint RENDSZER
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Nemzetjellemzés 1.mint tudományos társadalomkép :Rónay Jácint 2.Mint alkalmazott pszichológai: Hugo Münsterberg 3.Mint szociálpszichológiai feladat: Kurt.
A tanulás szürke zónája Tót Éva PH – Felsőoktatási Kutatóintézet Képzés és munkaerőpiac Educatio konferencia Budapest, szeptember.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
A kompenzálásnak 3 lehetséges módja van: Δ=0 →amikor nincs kompenzálás Δ>0 →a kompenzálás érték pozitív Δ
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
1 A CSOPORT NEHÉZSÉGEK KEZELÉSE A csoportmegbeszélés alatt, figyelj fel hogy mikor kezdenek a tagok eltávolodni a kijelölt témától. Egy csoport tag elkezd.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
Szupervízió formái (L. van Kessel)  - duális: vizor - vizand tapasztalati szupervízió- élő szupervízió  csoportos szupervízió: vizor – a vizand egy csoport.
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
Vádol a lelkiismeret Készítette: Pálhegyi Ferenc.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Temperamentum, öröklés, szociobiológia
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Szociológia - Jogszociológia
A kriminálpszichológia
A deviancia értelmezési kerete
VII. Szervezeti kultúra
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
Elhárító mechanizmusok
IDEGEN A FILMEN Etnográfiai szöveg és mozgókép közös nehézsége(i) A kulturális idegen ábrázolásának kihívása 1. Hogyan ábrázoljuk az idegent, a másik kultúrát?
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Pszichológia előadás 2006./2007. tanév őszi szemeszter
Vállalkozásmenedzsment I.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szociálpszichológia-3 Szociális szerepek; elhárító mechanizmusok.
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Strukturális modell I. Felettesén (superego, überich) –erkölcsi, szociális normákat tartalmazza (identifikáció, introjectio)utolsóként fejlődik ki (oedipális.
A szocializáció folyamata
A szakiskola jelene és jövője
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
XIX. századi költők a Facebookon
A képzőművészet-terápia
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
A pszichoanalízis.
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Kommunikáció típusai.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

A csoportvezető nehézségeinek forrásai és jellemző formái  A TAGOK MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓDÓ NEHÉZSÉGEK- (VÉDEKEZŐ- MECHANIZMUSOK)  Elfojtás  Tagadás  Regresszió Izoláció  Meg nem történtté tevés (annuláció) (annuláció)  Projekció  Reakcióképzés  Racionalizálás  Identifikáció  Kompenzálás 

 A TAGOK MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓDÓ NEHÉZSÉGEK (VÉDEKEZŐ MECHANIZMUSOK)  Megszokás  Elsőbbség elve  Felettes-én  Szelektív észlelés  Homeosztázis

A SZERVEZETI KÖRNYEZET MÜKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓ DÓ NEHÉZSÉGEK :  Bürokrácia elvű működés  Tekintély helyett uralom  Alegységek eltérő funkciói  Eltérő értelmezések a szervezet céljáról  Információáramlás anomáliái  Forrásszűkösség  Tabuk és sérthetetlen vélekedések  Szerzett jogok  Komformitás

A CSOPORT MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓ- DÓ NEHÉZSÉGEK, ELLENÁLLÁSOK  Hallgatás  Intellektualizálás  ltalánosító távolítás  Áttolás  Verbális agresszió  Függőség a csoportvezetőtől  Mentegetősdi  Bűnbakképzés  Alcsoport-képzés  Komédiázás  Technikai ellenállás