Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata takarékosabb gazdálkodása érdekében 2007-2011. között hozott intézkedései 2011. november 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
Advertisements

Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Tudatos lépések a költséghatékony épületüzemeltetés felé Tóth Nelli energetikai tanácsadó MN6 Energiaügynökség EHÖSZ Konferencia Tatabánya.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A környezetvédelem intézményrendszere
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE. IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Szervezetfejlesztési Program
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
ViaD’oro Közigazgatásfejlesztési Tanácsadó és Szolgáltató Készült az Új Magyarország Fejlesztési terv Államreform.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Teljeskörű Pénzügyi Szolgáltatások a Pannon Takarék Banknál
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
Tájékoztató Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának
2017. július 5..
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Közmeghallgatás Dunavecse
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata takarékosabb gazdálkodása érdekében között hozott intézkedései november 16.

A takarékos gazdálkodás Nagykanizsa Megyei jogú Város Önkormányzatánál gazdálkodásra vonatkozó elvek technikák az elképzelések döntések formájában történő foganatosításával valamint a döntések gyakorlatban történő realizálásának együttes alkalmazásával valósulhatott meg.

Gazdálkodásra vonatkozó elvek Működés hitelből nem finanszírozható Hitel csak fejlesztésekre vehető igénybe Elsősorban olyan hitelcélok kerültek meghatározásra, melyekre az Európai Beruházási Bank kedvezményes kamattámogatását igénybe lehetett venni Könyvvizsgáló és pénzügyi tanácsadó véleményének figyelembevételével történő döntések

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata jelentősebb hitelcéljai Vállalkozások támogatásával kapcsolatban Inkubátorház létrehozása „ Élhető város”, és szociális célú városrehabilitáció megvalósításával kapcsolatban (nagykanizsai vállalkozók bevonásával) Városközpont rekonstrukció Helyi építészeti értékek védelme Kerékpárút építése Egészségügybe való befektetés = a jövőbe való befektetés Kanizsai Dorottya Kórház fejlesztése Kiskanizsai Egészségcentrum építése Megújuló energiaforrás felhasználása, energiatakarékosságot eredményező projektek finanszírozása Vackor Óvoda rekonstrukciója Panelprogram Termofor kémények

A takarékos gazdálkodást segítő technikák I. 10 éve egységesen kezelt intézmények –Önállóan működő státuszban –Polgármesteri Hivatal szakosztálya által történő pénzügyi, könyvelési és kontrolling feladatellátással

A takarékos gazdálkodást segítő technikák II. Likviditási terven alapuló –kötelezettségvállalás –kifizetés Szakosztály szintű előirányzat felhasználás (éves költségvetéssel összhangban) –előzetes kalkuláció – előirányzat felhasználási tábla vezetése –egyeztetés az előirányzatról a gazdálkodásért felelős osztállyal Likviditásfigyelés –kizárólag határidős kifizetés kerül teljesítésre az adott értéknapon Átmenetileg szabad pénzeszközök lekötése –napi szintű betételemzés Kintlévőségkezelés –fizetési felszólítás –bírósági végrehajtás

Az elképzelések döntések formájában történő foganatosításai –Elképzelés (forrásai: Lakossági igények Képviselői indítványok Jogszabály által előírt kötelezettségek Intézményi kérések Szakosztályok javaslatai) –Előterjesztés készítés –Tárgyalások –Bizottsági egyeztetések –Észrevételek átvezetése az előterjesztéseken –Közgyűlési döntések

A gyakorlatban történő realizálás Szakértő csoportok alkalmazása „Faragó Bizottság” – Költségvetési munkacsoport a költségek csökkentésére (feladat és költségáttekintő szemlélet) Intézményi költségcsökkentés –intézményi racionalizálási javaslatok figyelembe vétele –intézményi felajánlások (költség csökken - vezetői autonómia megmarad)

Oktatási ágazat

Oktatási intézmények száma Nagykanizsán 2007-ben 9 óvoda 9 általános iskola (2 óvodai intézményegységgel) 5 középiskola 1 zene és alapfokú művészeti iskola 1 speciális szakiskola és fejlesztő központ 2011-ben 1 óvoda (9 tagintézménnyel) 7 általános iskola (3 óvodai intézményegységgel) 3 középiskola 1 zene és alapfokú művészeti iskola 1 egységes gyógypedagógia módszertani központ 1 pedagógiai szakszolgálat Nem drasztikus iskolabezárás(ok), hanem a létszámcsökkenést évről évre lekövető lépések sorozata végül integráció

Csoportszámok alakulása Nagykanizsa közoktatási intézményeiben

Létszámok alakulása Nagykanizsa közoktatási intézményeiben

A racionális munkaerő gazdálkodás főbb tényezői (Művelődési Osztály javaslata alapján) 1. A tanév tudatos tervezése –Várható gyermeklétszám prognosztizálása –Csoport és osztály számok meghatározása –Törvény által előírt óraszámok (kötelező és nem kötelező) pontos kiszámítása –Szükséges álláshelyek meghatározása (szakmai és nem szakmai)

2. Felülvizsgálat Minden szeptemberben az adatok felülvizsgálata a tényleges beiratkozások tükrében. Ennek megfelelően az intézményi óraszámok és álláshelyek számának felülvizsgálata. Korrekció.

A létszám racionalizálása érdekében tett önkormányzati intézkedések 1. A Közoktatási törvény által meghatározott átlaglétszámú csoportok szervezése 2. A három soros iskolák kétsorossá alakítása 3. Intézmények közös igazgatás alá vonása Könnyebb csoport és osztályszervezés Szakos ellátás biztosítás Teljeskörűbb foglalkoztatás lehetősége 4. A technikai munkakörök felülvizsgálata, az egyes feladatkörök ésszerűsítése

A létszámcsökkentés érdekében tett intézkedések 1.Túlórák számának csökkentése 2.Üres álláshelyek megszüntetése 3.Nyugdíjas foglalkoztatás megszüntetése 4.Nyugdíjazás (korengedményes, előrehozott öregségi) 5.Létszámleépítéssel kapcsolatos pályázatokon való részvétel

Létszámcsökkentés számadatai

Nagykanizsa Megyei Jogú Város helyi adórendszere

A kivetett és beszedett adó alakulása (Millió Ft-ban)

Adóhátralék összegének alakulása (Millió Ft)

Mitől jó az adófizetési morál? Az adófizetők pontos, korrekt, teljes körű tájékoztatásától, ügyfélközpontú ügyintézéstől, jogszabályi keretek betartása mellett rugalmas ügykezeléstől, végrehajtási eljárások következetes lefolytatásától, szankciók visszatartó erejétől.

Nagykanizsa Megyei Jogú Város Kórháza Kanizsai Dorottya Kórház

Alapelvek Költségcsökkentés DE a kórház likviditásának működőképességének munkahelymegtartó erejének egyidejű megőrzése mellett.

Pénzügyi egyensúly megtartása érdekében tett intézkedések Személyi juttatások teljeskörű áttekintése, racionalizálása Kollektív Szerződés módosítása Keretgazdálkodás a dologi kiadások vonatkozásában Szerződések felülvizsgálata –Nem közvetlenül az alapfeladatot szolgáló szerződések felbontása

Az önállóan működő önkormányzati intézmények létszámgazdálkodásához hasonlóan az önállóan működő és gazdálkodó Kanizsai Dorottya Kórház is évről évre felülvizsgálta létszámát és rendszeresen részt vett a létszámracionalizálást segítő pályázatokon

Gyógyszerköltségek felülvizsgálata (gyógyszer, vegyszer, fertőtlenítőszer, varróanyag) a szigorú gyógyszergazdálkodás bevezetése önmagában 130 millió Ft megtakarítást eredményezett

Szociális területen jelentkező megtakarítások

Bevezetésének folyamata - 346/2006.(XII.14.) számú közgyűlési döntés a koncepció elfogadásáról - helyzetelemzés, a cél megfogalmazása - felkészülés, - költségelvű lakbérek bevezetése, - lakbértámogatási rendszer kidolgozása Költségelvű lakbérek

Költségelvű lakbérek Bevezetésének okai - üzemeltetési költségek, közvetlen költségek fedezése - a bérlő szociális rászorultságának vizsgálata („nem a lakás szociális, hanem a benne lakó bérlő”) - kialakításának elve a költségek igazságos elosztása komfortfokozat szerint

Költségelvű lakbérek Tapasztalatok, intézkedések - a lakbérbevételek növekedése, - a szociálisan nem rászorulók kiszűrése a rendszerből, - a szolgáltatási díjak emelése következtében növekszik a bérbeadó kintlévősége, - cserelakások felajánlása, mobilizáció elősegítése - lakbértámogatási rendelet módosítása, (több rászoruló bevonása) - lakásfenntartási támogatás természeti formában történő nyújtása szeptember 1.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!