TRUEFOOD záró-konferencia 2010. április 15. 1. munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Advertisements

TRUEFOOD szeminárium, november 12., Budapest, Magyarország A hagyományos élelmiszerek innovációival kapcsolatos fogyasztói viselkedés Margrethe Hersleth,
MTA Regionális Kutatások Központja Együttműködési irányok és kapcsolathálózati struktúrák a hazai kis és közepes méretű vállalkozások körében GENERÁCIÓK.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Budapest, november 12.1 A magyar fogyasztó és a hagyományos élelmiszerek Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Budapest, Logodi u
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Európai Energia Hatékonysági Javítás a Nyomda Iparban
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
SIXTH FRAMEWORK PROGRAMME Budapest © Campden BRI Mo. Nonprofit Kft. A hagyományos élelmiszer fogalmának fogyasztói és ipari szemléletű meghatározása.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
HACCP az élelmiszer-higiéniában
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Disney ITIL Yourney Készítette: Horváth Gergely Igmándy Zoltán Áron
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Kocsis Nikoleta – Spátay Anna Országos Tudományos Diákköri Konferencia
2007/08/29Szerző / prezentáció címe1 Projektmenedzsment az innovációban Fekete László – Magyar Telekom - Szolgáltatásfejlesztés HTE PROJEKTMENEDZSMENT.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Hagyományos élelmiszerek az Európai Unióban a „TRUEFOOD” projekt Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel, technológia transzfer.
TRUEFOOD szeminárium, november 12., Budapest, Magyarország A hagyományos élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói érzékelés Margrethe Hersleth, Matforsk-NOFIMA.
SMEs-NET Európai szintű együttműködés az élelmiszerbiztonság és az élelmiszerek minőségének javításában érdekelt felek között KEREKASZTAL MEGBESZÉLÉS Az.
Az Irányadó Napi Beviteli Érték (INBÉ) jelölés Éfosz TRUEFOOD szeminárium Budapest, október 21.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag Hagyományos élelmiszerek tápértékének fejlesztése: szárított-érlelt sonkák sótartalmának csökkentése,
Fontos élelmiszerjogi szabályok KKV szemszögből. Szabályok a mindennapokra Ami egy KKV-nak nehezebb – Címkézés – Állítások – Fogyasztóvédelem – Nyomonkövethetőség.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag Az innovációk kísérleti üzemi léptékű validálása, bemutatása I. - Szárított-érlelt sonkák sótartalmának.
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
„Egészséges étel az egészséges életért”
Információáramlás és kommunikáció 2010/2012. Ön szerint az információ-átadás mely formáját helyezi előtérbe az intézményvezető? (fő) (fő)
Innovatív fényforrások Közép-Európában – a CENILS projekt tapasztalatai Baracsi Mária Projektvezető Central European Network for knowledge based on Innovative.
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
A CEPO projekt bemutatása a Bécsi Állatorvos-tudományi Egyetem, Baromfiklinika kutatási stratégiájának összefüggésében Michael Hess.
A klímaváltozás káros hatásainak megelőzése, előrejelzése és csökkentése az agrár-élelmiszertermelési vertikumban Konzorciumi záróértekezlet. Gödöllő,
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Epres joghurtok élvezeti értékének objektív (műszeres) vizsgálata
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
Az EGT és Norvég Alapok jelenlegi időszaka. 2 Az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok (FM) es időszaka Támogatási összeg: mintegy 153.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Előadás másolata:

TRUEFOOD záró-konferencia április munkacsomag A hagyományos élelmiszerekkel és azok innovációjával kapcsolatos fogyasztói vélemények Margrethe Hersleth, (Matforsk-NOFIMA Mat, Norvégia) november 12.-i előadása alapján TRUEFOOD WP1 partnerek: INRA, IRTA, Nofima Mat, PEGroup, a Genti Egyetem és a Varsói Agrártudományi Egyetem

„A hagyományos élelmiszerekhez kapcsolódó fogyasztói érzékelés, elvárások és attitüdök meghatározása, a velük kapcsolatos innováció elfogadtatása”. A Truefood 1. munkacsomag átfogó célja:

Kutatási kérdések az 1. munkacsomagban  Mi számít hagyományos élelmiszernek?  Milyen asszociációik vannak a fogyasztóknak velük kapcsolatban?  Milyen innovációk merülhetnek fel ezen a téren?  Meddig mehetünk el a változtatást illetően (és milyen innovációk jöhetnek szóba), hogy az ne legyen kedvezőtlen hatással a hagyományos élelmiszer imázsára?

Felmérés  TRUEFOOD fogyasztói adatok  Saját végrehajtás  Internet alapú felmérés  Európai on-line hozzáférési panel  október-november  Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Belgium, Lengyelország, Norvégia  Reprezentatív  életkor, nem és régió szempontjából  n=4.828 értékelhető eset n=800 n=803 n=801 n=826 n=798 n=800

A hagyományos élelmiszerek definíciója fogyasztói szemszögből (Belgium, Franciaország, Olaszország, Norvégia, Lengyelország, Spanyolország)

„Hagyományos élelmiszer az, amit gyakran fogyasztunk”

„vagy bizonyos ünnepekhez és/vagy évszakokhoz kapcsolódik”

„amit generációról generációra adnak át”

„ami speciálisan készül a gasztronómiai örökségnek megfelelően”

„amit érzékszervi tulajdonságai megkülönböztetnek a hasonló termékektől, és ezekről a tulajdonságairól közismert”

„egy adott területhez, régióhoz vagy országhoz kapcsolódik”

Az európai fogyasztók véleménye a hagyományos élelmiszerekről A felmérés eredményei

A hagyományos élelmiszer imázsa Nagyon negatív Se nem pozitív, se nem negatív Nagyon pozitív ,515,625,935,716,016,04  Általános pozitív imázs

A hagyományos élelmiszerek imázsa  Tulajdonságok, amik hozzájárulnak ehhez az imázshoz  Magas és állandó minőségi színvonal  Speciális és jó íz  Biztonság  Magas tápérték  Környezetbarát  Támogatja a helyi gazdaságot  És – magasabb árra asszociálnak

Szívesen fogadják a fogyasztók az innovációkat a hagyományos élelmiszereknél? Milyen jellegű innovációkat fogadnak el?

Az innováció elfogadására vonatkozó felmérés eredményei  23 lehetséges innovációt vizsgáltak  Szándékában áll fogyasztani (elfogadás) ?  Káros a hagyományos imázsra? Kevéssé fogadja el Elfogadja Káros Nem káros 1)Eredetiséget igazoló címke 2)Bio nyersanyagok 3)Biztonság javítása 4)A zsírtartalom csökkentése 5)Az érzékszervi tulajdonságok megőrzésére alkalmas csomagolás 15) Félkész- és készétel 17) Árusítás automatákból 18) Házhozszállítás

Összefoglalás  Az európai fogyasztóknak hasonló elképzelésük van a hagyományos élelmiszerekről  A hagyományos élelmiszerről kialakult kép pozitív  Számos esetben nagy kihívást jelent megvitatni a fogyasztókkal, illetve kommunikálni feléjük a „hagyományos élelmiszerek innovációjának” koncepcióját

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET