Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Többszakaszos reintegrációs modell értékelése
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A motiváció fenntartása
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
az áldozatokért és a tettesekért
Utógondozás szabadulás előtt és után Utógondozás területi koordinátor
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP /A
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szabad-e a szabadult? A TÁMOP kiemelt projekt szerepe a reintegrációs folyamatban Botka Bianka szolgáltatás módszertani vezető, Belügyminisztérium.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
„TEtt program az áldozatokért és a tettesekért”
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Reintegrációs tanácsadó munkakör
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
Várakozások az eredmények tükrében,
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
HÁLÓZATSZERŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A KOMPLEX SEGÍTSÉGNYÚJTÁSBAN
Miben ugyanaz, miért más?
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Szociálpolitikai keretek
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
ÁPOLÁS SZAKFELÜGYELET MÓDSZERTANA
A szaktanácsadó segítő szerepe
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
Idősek az idősekért Győrben
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A modellkörlet gyakorlati tapasztalatai a Szegedi Fegyház és Börtönben
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet, Miskolc Korpás Márta reintegrációs tanácsadó, Kovács Enikő bv. projektfelelős, Vincze Hajnalka utógondozó koordinátor

Miért? Együttműködés Tapasztalat (1, 2, 3…4) Működik Folyamat Eredmények számokban 1. Bevonás: 21 fő, elvégezte: 17 fő 2. Bevonás: 20 fő, elvégezte: 17 fő 3. Bevonás: 21 fő, jelenleg: 16 fő 4. Előkészítés alatt

„Egy ember mindent kibír!” Előzmények: Toborzás Egyéni/csoportos tájékoztatás Programba vonás Egyéni (1.) interjú igényfelmérés, egyéni fejlesztési terv Egyéni/csoportos motiváló beszélgetés(ek) Szükségletfelmérés (MÉK) Utógondozó koordinátor foglalkozásai

Stábértekezlet 1. Tapasztalatok megosztása heti 1 alkalommal Reintegrációs tanácsadó javaslatai Bv. projektfelelős megfigyelései Utógondozó koordinátor kiegészítései

Lista Reintegrációs tanácsadó javasolt listája Bűntársi csoportokat vizsgálja a bv. projektfelelős Utógondozó koordinátor kiegészítései

Nevelők, fő/felügyelők javaslatai Nevelési csoportonként • viselkedés • motiváltság • háttér információk Körlet felügyelő, főfelügyelő • tapasztalatok • információk • biztonsági szempontok

Stábértekezlet 2. Pontosítás, alkalmasság szűrése: Csoportban való együttműködés Motiváltság Nevelői és körlet fő/felügyelői javaslatok figyelembe vétele Célok Igények Bűntársi csoportok Lehetséges fejlődési irányok

Dokumentáció Javaslatok Táblázatok Feljegyzések Módosítások

Lista elkészítése BFB eseti megbeszélésre Kb. 30-36 fő Nehézségek Pozitívumok

Véglegesítés BFB tagjainak összehívása eseti megbeszélésre Rangsor, tartalékok Résztvevők: büntetés-végrehajtási osztályvezető, körlet-főfelügyelő, bűnügyi nyilvántartó csoport vezetője, nevelők, kiemelt művezető (munkáltató), szakmai megvalósítók Különböző szempontok (TÁMOP stáb, nevelői, felügyelői) Létszám: 20 + 5 fő

TÁMOP dokumentáció Tréning típusának kiválasztása az igények figyelembe vételével Ütemezés Feljegyzés Bv. projektfelelős tájékoztatója Nevelési anyagba, ügyfélmappába helyezése a dokumentumoknak

Mit vár a tréningtől? • felkészítsen a szakma-képzésre • új ismeretek megszerzését, meglévő bővítését biztosítsa • megtörje a monoton időt, egyhangúságot • új információkat nyújtson • idő hasznos eltöltését segítse • fejlődést • kikapcsolódást • érdekes legyen • helyzetek kezelését megtanítsa (konfliktuskezelés) • értelmi szintnek megfelelően oktassanak • tanúsítványt • jó hangulatot • megoldások megtalálása az életben • rossz helyzetek elkerülésének módját tanítsa

Szólások, elszólások… „Mintha megbutulna bent az ember bent.” „Tanulni mindig jó.” „Aki akar dolgozni az fog is!” „Nincs ilyen, hogy valaki börtönviselt múlt miatt nem talál állást.” „Aki elakar helyezkedni, az el is fog.” „Ha valaki akar munkát, akkor is fog.” „Munkában válogatni nem lehet!”

Köszönjük a figyelmet! Balatonvilágos, 2011.11.10.