Biológia projektmunka:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Analitika gyakorlat 12. évfolyam
AZ INTERNET 2007 –es dijjazott képei.. A legjobb természeti tájkép (nyilt területi) 100 ból 88.6 pont.
Kutyafajták tanulási képességének mérése
Kompetenciamérés eredményei 2009 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Vingelman József, vezérigazgató Budapest, július 14.
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Villamosművek Tanszék Szakaszolási tranziensek.
Mosolyogj kicsit ezen a borús napon! Neked készítettem szeretettel!
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
Privatizáció, foglalkoztatás és bérek Hozzászólás John Earle és Telegdy Álmos tanulmányához Antal Gábor MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet Szirák 2012.
Árnyékoló fóliák összehasonlító mérése
Szeress úgy, mintha Téged még soha senki sem bántott volna meg!!!
KOLEIPLAN GMBH. reorganizációs projekt prezentációja.
Számrendszerek T.R. Általában a számrendszerekről: Alapszám: N
Ha 2010 azon évek egyike volt, melyeket optimistán kezdtél…
A tételek eljuttatása az iskolákba
A diákat készítette: Matthew Will
AMFI KUPA és ami mögötte van…
Üdvözlök mindenkit! A kutyatartással kapcsolatosan szeretnék beszélni.
A kutya táplálóanyag szükséglete
A keringési rendszer megbetegedései okozta halálozás.
A lineáris függvény NULLAHELYE
Adatgyűjtés, mérési alapok, a környezetgazdálkodás fontosabb műszerei KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Tápelemvisszapótlás.
MELLÉRENDELŐ ÖSSZETETT MONDATOK
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Készítette: Dr. Kosztyán Zsolt Tibor, Prof. Schanda János
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 1.
A keringési rendszer megbetegedései okozta halálozás.
Reformáció = Megújulás. Tegnap megértettük, hogy megújulni… csak szabadon lehet!
Zrínyis tapasztalatok
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
E NERGETIKAI NAGYBERENDEZÉSEK MIKROSZERKEZET VIZSGÁLATA D R. G ÉMES G YÖRGY A NDRÁS AIB-V INCOTTE H UNGARY K FT. 6. AGY 2012.június Hotel Aquarell,
Fénytörés. A fénytörés törvénye Lom svetla. Zákon lomu svetla.
Textúra elemzés szupport vektor géppel
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2005/2006. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Varga Mihály október 4. Versenyfutás az idővel?
ING main colour palette ING secondary colour palette
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Mottó: Most mutasd meg, hogy traktorral mit tudsz! Szervező: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr- főkapitányság és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Baleset-
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
gyakorlat Párolgásszámítás Meyer eljárásával
PéPéeS 3 férfi ül egy bárban és a feleségeiknek vett születésnapi ajándékokról beszélgetnek. Azt mondja az első: olyan ajándékot vettem.
AMFI KUPA és ami mögötte van…
Bizonytalanság A teljesen megbízható következtetést lehetővé tevő tudás hiánya Egy esemény bizonytalansága  objektív  szubjektív Módszerek  numerikus.
Coachok és a motiváció. Ahány coach, annyi motiváció? Coachok karakterisztikája: 74% nő – 26% férfi 41 éves átlagéletkor (25-78 év) Eredeti végzettsége:
Statisztika I. Áruforgalom elemzése Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
Az augusztusi hónap és ennek hőmérsékleti adatai Következtetéseim.
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
Európai nagykereskedelmi árak és hazai fogyasztói árak MEH Nagykereskedelmi Fórum, Hornai Gábor,CEZ Magyarország Kft.
Szakember Kérdések Megállapítás Megoldási javaslat javaslat Árajánlat Megvalósítás Pénzügyi Szakember Bemutatkozás Elemzés Ajánlat készítés Specialisták.
Az Élet Igéje szeptember.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
Daniel Gabriel Fahrenheit
Hát én lennék, és Botond!! 
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
VIDEÓ I.. Tisztelt Érdeklődő! Az alábbiakban egy új, kiegészítő jövedelemforrásról szeretnélek tájékoztatni. Amennyiben előfordult már, hogy:
Értékek – Elvárás Diákok Szolgáltatói kultúra értékei ÁgazatSZMSZKIBarossÉpítészetiJendrassikPálfy- Vízügyi
Egzisztenciális gráfok Alfa-gráfok: kijelentéslogika Kijelentésszimbólumok: P, Q, R [elemi kijelentések] Egy ilyen lap (sheet) a P kijelentés állításával.
»Profitál már a vásárlásaiból?« Ft /hónap fő Ft/hónap.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Dohányzás.
Előadás másolata:

Biológia projektmunka: Az ültetés tanítása a kutyakiképzés során Szőke Gergely 12.A Konzulens tanár: Sebő Péter 2009

A projektmunkám célja A legjobb módszer megtalálása a versenykutyám ültetésének tanítására A kutatás eredményeinek elemzésével A vizsgaszabályzat alapján A lehető leggyorsabban A lehető legpontosabban Jókedvűen

A kísérlet 3 módszer, 3 kutya, 1 mozdulat (ültetés) Mindhárom módszert kipróbáltam mindhárom kutyán Mindhárom módszert 6 napig tanítottam, a 7. nap mértem az eredményt Minden mérésnél 10 ültetést végeztettem el A szempontok: gyorsaság, helyes pozíció, jókedv

A pozitív megerősítés A motiváció csak pozitív eszközökkel történik (jutalomfalat) , nincs büntetés A kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,45 1,42 1,39 1,17 0,96 1,82 3,17 nem Ferde igen - Jókedvű B kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,72 1,52 1,39 1,08 1,22 1,97 4,17 4,26 nem Ferde igen - Jókedvű C kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,55 1,32 1,14 0,92 3,42 nem Ferde igen - Jókedvű

A két módszer egyidejű használata A motiváció pozitív és negatív is lehet, van jutalomfalat, de van büntetés is A kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,49 1,47 1,39 1,58 1,24 2,27 1,84 1,72 2,42 Ferde nem igen Jókedvű B kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,75 1,41 1,49 1,67 1,96 1,82 1,07 1,42 nem 1,02 Ferde igen - Jókedvű C kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 2,40 1,72 1,21 1,19 1,38 1,77 2,24 1,08 1,12 0,98 Ferde nem Jókedvű igen

A motiváció csak negatív lehet (fájdalomérzet elkerülése) Az idomítás A motiváció csak negatív lehet (fájdalomérzet elkerülése) A kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,27 1,19 1,28 1,34 1,26 1,24 1,03 1,08 1,12 0,87 Ferde nem Jókedvű igen B kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,43 1,33 1,48 1,26 1,27 1,19 1,12 0,98 nem Ferde igen - Jókedvű C kutya 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Idő(sec) 1,20 1,41 1,34 1,25 1,24 1,21 1,18 1,22 0,93 0,84 Ferde nem igen Jókedvű

Az eredmények diagramokon ábrázolva.

A végső következtetés A leggyorsabb eredményt (0,84 sec) az idomítás hozta, tehát a kutya számára a fájdalom elkerülése nagyobb motiváció lehet, mint a jutalomfalat megszerzése.   A pozitív megerősítésnél, mivel semmi kényszer nem érte a kutyákat, végig nagyon jókedvűek voltak (talán túlzottan is), és kicsit önállóbbak, mint azt szerettem volna. A leghumánusabb módszer, amivel viszonylag jó eredményeket értem el és majdnem 100%-os végrehajtást, az egyértelműen a két módszer egyidejű használata esetén alakult ki. A kísérlet során tehát azt állapítottam meg, hogy a szabályzatban leírtakat a két módszer egyidejű használatával tudom legjobban megközelíteni, hiszen ha a kutya nem ül le, az nagyon sok pont elvesztését jelenti, még ha mondjuk nem dönt rekordot gyorsaságban, azért nem vonnak le annyi pontot. Az idomítás a büntetés miatt nemkívánatos, illetve a rosszkedvű kutya nagyon csúnya látványt nyújt a versenypályán.