Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 1."— Előadás másolata:

1 PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás http://digitus.itk.ppke.hu/~gosztony/ GY. - 1.

2 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 2 Forgalmi folyamat 1-1. n kiszolgáló egység Igények érkezése Elutasított vagy várakoztatott igények Példa: n = 8, 6, 4 az igények időrések elején érkeznek elutasításos rendszer Kiszolgált igények távozása Kérem kitölteni/berajzolni a kiosztott lapon az n=4 esetnek megfelelő foglatsági ill. elutasítási helyzetet !

3 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 3 Forgalmi folyamat 1-2. n = 8

4 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 4 Forgalmi folyamat 2. n = 4

5 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 5 Forgalmi folyamat 3.

6 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 6 Forgalmi folyamat 4.

7 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 7 Traffic and traffic units 1. 7. 1 feladat A =.s = 3 x 5 = 15 E = 3 hívás/perc s = 5 perc Mekkora a felajánlott forgalom,A = ? 8 x 15 = 120 Eh 8 munkóra alatt mekkora a felajánlott forgalom mennyisége ? 1. 7. 2 feladat

8 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 8 Hívások sikertelensége 1. 1.17 ábra értelmezése Ez nem p s Miért ??

9 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 9 Hívások sikertelensége 2. 1.17 ábra értelmezése Vigyázat ! Különbség van a folyamat egészére vonatkozó valószínűségek és a folyamat egyes lépéseire vonatkozó valószínűségek között ! =

10 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 10 Hívások sikertelensége 3. Tartásidő: hívotthoz eljutott hívásokra 180 sec. hívottig nem eljutott hívásokra 20 sec. hívottig nem eljutott hívásokra 20 sec. Átlagos tartásidő - m a - számítása a mérési adatok táblázatból 1.10.1 feladat

11 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 11 Hívásismétlés 1. 1. 10. 2 feladat Kísérlet p(siker) = (1-B) p(sikertelen) = B p(ismétel) = b p(abbahagyja) = (1-b)

12 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 12 Hívásismétlés 2. 1. 10. 2 feladat

13 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 13 Hívásismétlés 3. Figure 1.20: Histogram for all call attempts repeated within 5 minutes, when the called party is busy.

14 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 14 Hívásismétlés 4. ITU-T, E.501(97. 05.) Estimation of traffic offered in the network Összefoglalást ad a hívásismétlések hatásának számítási módszereiről.

15 Távközlő rendszerek forgalmi elemzése/gyakorlat – 2010. 02. 25. 15 A második óra, vagyis a gyakorlat végén kéretik a gépeket okvetlenül kikapcsolni (a Gondnok kérése) Felhívás !!!


Letölteni ppt "PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. - 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések