Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A hálózattá alakulás útján
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Peőcz Veronika Béki Andrea
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A gyógypedagógus-képzés a bolognai folyamat tükrében
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A fogyatékosságügy és a védőnői, házi gyermekorvosi ellátás kapcsolata
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A Magyar Köztársaság kormánya
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Inklúzív nevelés Magyarországon
Speciális gyermekvédelem
Az országos mérések megújult rendszere
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Ágazatközi együttműködés
„Együtt, eredményesen”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján bemutatott plenáris előadás átdolgozott változata Dr. Torda Ágnes Gyomaendrőd, október

Külső tényezők jogszabályi változások finanszírozási változások gyógypedagógiai és határterületi kutatások és programok eredményei NFT HEFOP 2.1. A és B komponensei, mint céltámogatási források WHO 2001 klasszifikációs rendszerének változása, a funkcióképesség, a fogyatékosság és az egészség nemzetközi osztályozásában

Belső tényezők a gyógypedagógiai habilitációra és rehabilitációra jogosult népesség összetételének változása a terápiás és más gyógypedagógiai szolgáltató funkciók jelentőségének növekedése a gyógypedagógiai szakértelem felértékelődése a közoktatási ellátásban a gyógypedagógiai végzettségűek számának gyors emelkedése

Változások a közoktatás gyógypedagógiai intézményrendszerében A fejlődés három alapvető típusa szerint haladva kifejlésátalakulásátváltozás

Kifejlés… Gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény nevelő-oktató tevékenységégének túlsúlya mellett közoktatási feladatait néhány szolgáltatással bővíti (logopédiai, utazótanári ellátás, szakmai szolgáltatás) Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény korlátozott külső szolgáltatással

Átalakulás … Gyógypedagógiai nevelési-oktatási intézmény ellátó tevékenységében arányváltozás: egyre jellemzőbb a külső szolgáltatás túlsúlya. Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat széles spektrumú külső szolgáltatással.

Átváltozás… Önfejlesztő gyógypedagógiai nevelési- oktatási intézmények: épeket is befogadó és ellátó nevelési-oktatási intézménnyé válása, megtartva és bővítve gyógypedagógiai rehabilitatív szolgáltatásait.

Az intézményi fejlődés várható eredményei a gyermekek, tanulók közoktatási ellátásában MÚLTMÚLT JELENJELEN JÖVŐJÖVŐ UNIFORMIZÁLÓ TANÍTÁS EGYÉNIESÍTETT TANÍTÁS- TÖBBLETSEGÍT- SÉGGEL EGYÉNIESÍTETT TANÍTÁS- TÖBBLETSEGÍTSÉG NÉLKÜL

„A kockázatokról és mellékhatásokról, kérdezze meg…” gyógypedagógusát, pszichológusát !

Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a külső környezetben nem részesül szakszerű gyógypedagógiai rehabilitációban, a befogadó személyi környezet nem felkészült, a tárgyi környezet nem megfelelő, nem biztosítottak a rehabilitatív többlet szolgáltatások, nem igényeihez illeszkedő az alkalmazott pedagógiai módszer és eszközrendszer…

Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a belső környezetben kedvezőtlen szociális státusz a közösségben, önértékelési zavarok és viselkedéses következményei, szociális izoláció a közösségben, folytonosan fennálló, halmozódó stigma élmény, alacsony tudásszint és hiányosságok a tanulásban…

Az integrált SNI gyermekre leselkedő veszélyek a családi környezetben a szülő a gyermekkel szemben túlzott követelményeket támaszt, a szülő nem ismeri fel az elégtelen vagy hiányos ellátást és nem képes beavatkozni, a szülői én rehabilitációjának eszköze az integráció, a szülő anyagi- vagy életvezetési érdeke, hogy megakadályozza az integrációt…

Köszönöm a figyelmet !