A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Miért? Jogszabályi kötelezettségük vagy pályázatban vállalták
Kiknek? Mindenkinek, aki emberekkel dolgozik, legyen az a szociális szakmában, oktatásban, egészségügyben vagy hivatalok ügyfélszolgálatain. Azoknak, akik szeretnék könnyen kezelni a nehéz helyzeteket, együttműködővé tenni a nehéz ügyfeleket. Azoknak, akik kötelező szociális szakmai továbbképzésükhöz pontokat szeretnének gyűjteni. Azoknak, akik esetmegbeszéléseket, szupervíziókat tartanak, és szeretnék kommunikációs ismereteiket felfrissíteni. Azoknak, akik esélyegyenlőségi referense az előírt vagy vállalt rendszeres továbbképzésen idén még nem vett részt vagy HR/munkaügyi munkatársuk továbbképzését szeretnék megoldani a munkahelyi esélyegyenlőséghez kapcsolódó témájában. Módszertani nehézségek – az újdonság varázsa Jogszabályi kötelezettségük vagy pályázatban vállalták „Mozgó vonatra felugrani…”- mainstreaming
Kérdések Hogyan kerüljük el a diszkrimináció kockázatát és a büntetésével járó felesleges kiadásokat? Hogyan kommunikáljunk a hátrányos helyzetű munkavállalókkal? (Helyes kommunikációval a tényleges szükséglet elválasztása a játszmáktól.) Miért jó védett tulajdonsággal rendelkező vagy hátrányos helyzetű dolgozókat foglalkoztatni? Hogyan kerül kevesebbe a munkaerő felvétele/megtartása? Mire jó az esélyegyenlőségi terv? Hogyan készítsük el? Hogyan vizsgáljuk felül? Hogyan kommunikáljunk a vezetőkkel és az érintettekkel az esélytervről? Hogyan kezeljük a problémás, agresszív ügyfeleket? Hogyan kommunikáljunk a hátrányos helyzetű munkavállalókkal, ügyfelekkel? (Helyes kommunikációval a tényleges szükséglet elválasztása a játszmáktól.) Hogyan mondjunk nemet? Hogyan kezeljük a frusztráló, stresszt okozó helyzeteket? Mire jó az asszertív kommunikáció? Mi jár az elkeseredett, agresszív ügyfél fejében? (átérzés helyett empátia) Hogyan vegyük rá az ügyfelet, hogy ő is segíteni akarjon magán? Hogyan irányítsuk mi az ügyféllel való kommunikációt?
Jó példákból begyűjtött statisztika – hány civil hány érzékenyítő képzése Saját tapasztalat: 3 év hány képzés hány ember, milyen téma
Képzési programok Munkahelyi esélyegyenlőség I. Személyiségfejlesztő tréning Motivációs csoportfoglalkozás Segítő szakemberek, mint munkáltatói kapcsolattartók Álláskeresési technikák Kulcskompetenciák fejlesztése Esélyegyenlőségi tanácsadó Hálózatépítés és együttműködés fejlesztése Munkáltatóknak (HR-esek, vezetők) Dolgozóknak (szakembereknek) Álláskeresőknek Munkahelyi esélyegyenlőség II-III. Települési esélyegyenlőség I. Települési esélyegyenlőség II-III. Család és munkavállalás I. Család és munkavállalás II. Projektmenedzsment Tanulástechnikák Kommunikáció speciális helyzetű társadalmi csoportokkal Agressziókezelés az iskolában, esélyegyenlőség és kommunikáció, konfliktuskezelés Kulcskompetenciák fejlesztése segítőknek Személyiségfejlesztés, önismeret segítőknek Kommunikáció projektvezetőknek
KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET, VÁROM ÖNÖKET A SZEKCIÓN!