Angyali üdvözlet SÁNDORNÉ RÁCZ-FODOR IBOLYA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Advertisements

Vizuális képességek fejlődése
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Lovas Emma szaktanácsadó Debrecen augusztus 25.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Szűts József Általános Iskola
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Programozási feladatok az érettségin
A szőlő a művészetben.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Hagyományos szemléltető eszközök
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Interaktív tábla és az Easiteach használata
A szövegszerkesztés alapjai
A GIMP képszerkesztő program bemutatása Készítette: Rokonál Zoltán
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
A szövegértés tanítása II.
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Bemutatókészítés Takács Béla
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
4. osztályos példa Bubernik Eszter
„Ment-e a könyvek által a világ elébb?”
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Programozás Imagine Logo.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Felvételi eljárás 2014/2015.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Figyelem irányító ábrák
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Módszerek 5/5.
LEGO Dacta program.
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Bemeneti kompetencia mérés
Health Education in Secondary Schools – Activity Book
Cím elrendezés Alcím.
Címdia elrendezés Alcím.
Előadás másolata:

Angyali üdvözlet SÁNDORNÉ RÁCZ-FODOR IBOLYA

A MODUL MEGVALÓSÍTÁSÁNAK TECHNIKAI ELŐKÉSZÍTÉSE/ korszerű tanulásszervezés Elökészítendő feladatok: 1.Nyomtatás

- betűkártyák készítése,fóliázása, mágnesezése, borítékolása+ színkorongok ( piros, kék, zöld) a csoportbontáshoz - mindezek névvel ellátott borítékokba helyezése/ csoportalakítás-célzottan integrált csoportlétrehozás - tanulói munkafüzetek nyomtatása, gémkapoccsal tűzni!-praktikum: az elemzésre kerülő szöveg mindig előhívható - festmények reprodukcióit nyomtatni: - fóliázni:A/4-es = puzzle/ összevágni- borítékolás festmények reprodukcióit nyomtatni: - fóliázni:A/3-es méretben- táblai applikációhoz - nyomtatása, fóliázás - szókártyák nyomtatása: liliom, glória, könyvzsámoly, fóliázás - művészeti irányzatok: szókártyák nyomtatás, fóliázás - művészeti irányzatok/ leírás-másolás minden gyereknek, csoportoknak

2. IKT: Projektor -vetítővászon -rádiós egér -power pointos program/ saját összeállítás -zenei cd-k

3. Kellékek:. -értelmező szótár. -Biblia. -textilek, drapériák 3. Kellékek: -értelmező szótár -Biblia -textilek, drapériák -liliomok -szárnyak -dobozok  

4. Asztalok:. - az asztalok megjelölése színkorongokkal 4. Asztalok: - az asztalok megjelölése színkorongokkal - minden asztalon: -színes filcek/ a csoportnak megfelelő színű és számú+2 -színesceruzák -rajzlapok, fénymásoló papírok -ceruzák, radírok, asztali hegyezők, tollak

5. Egyéb:. -táblafilc. -blue tech. -mágnes 5. Egyéb: -táblafilc -blue tech -mágnes -saját készítésű jutalomkártyák/matrica: vagy! -jutalom képek: festmények reprói matricán -fényképezőgép -videófelvevő, állvány+ dokumentálásra felkért személy

Az angyali üdvözlet Három festmény VIZUÁLIS ÉS VERBÁLIS INFORMÁCIÓHORDOZÓK ÁLTAL KÖZVETÍTETT TUDÁS EGYÜTTES ÉRTELMEZÉSÉRE IRÁNYULÓ KÉPESSÉGFEJLESZTÉS

  A Sulinova gondozásában, az Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság által kiadott, Molnár Krisztina által készített, Dr. Kalmár Zoltán szakmai lektor által jóvá-hagyott Tanári útmutató és Tanulói munkafüzet felhasználásával megvalósított modul. A modul megvalósítását előkészítő és lebonyolító: Sándorné Rácz- Fodor Ibolya, rajz és vizuális kultúra tanár. A modul megvalósításának helyszíne: Szűts József Általános Iskola A megvalósításban résztvevő osztály: 6.a

Az órát megtekintették: Az órát megtekintették: Nagyné Lehoczki Zsuzsanna, igazgató Nagy-Czirokné Horváth Ildikó, igazgatóhelyettes Andrási Szabolcsné, igazgatóhelyettes Tóthné Almási Beáta, szakmai vezető Ormosné Bodrogi Viola, tanító

I. RÁHANGOLÓDÁS

2.Játék: ráhangoló és csoportalakító: - Minden tanuló kap egy névre szóló borítékot, amiben egy-két tanuló kivételével (osztálylétszámtól függ) talál egy betűkártyát /melléklet: betűkártyák 1, 2./ - A megtalált betűt felhelyezi a táblára, majd leül ahhoz az asztalhoz, /színkorongok mellékelve/ ami olyan színnel van jelölve, mint a borítékjában található kis jel. - A kint maradó egy vagy két tanuló lesz a rendező. Nekik, az osztály segítségével ki kell rakniuk a címet. -Adjunk segítséget: Pl.:- az első szó névelő, két betűből áll, - a második egy i képzős melléknév… - a szavak jelentésére, szótagszámára, hangrendjére is utalhatunk, vagy akár magára a címre: „Az angyali üdvözlet” -jutalmazzuk a jó gondolatokat.

3. Háttértudás aktivizálása: Kinek mit mond ez a cím. 4 3. Háttértudás aktivizálása: Kinek mit mond ez a cím? 4. Vetítés: Power Pointos összeállítás:/ mellékelve „Angyali üdvözletek a művészetben”, alatta orgonazene megszólaltatása 5. Munkafüzetek kiosztása, nevek felírása

II. AZ ÚJ TARTALOM FELDOLGOZÁSA. 6. Cím- alcím kapcsolata. 7 II.AZ ÚJ TARTALOM FELDOLGOZÁSA 6. Cím- alcím kapcsolata 7. Szöveg és kép aránya- Tipográfiája-Power pointos kivetítés is. Bekezdések számozása 8. Kiemelt szavak olvasása

9. A kiemelt szavak csoportosítása csoportmunkaában: piros csapat: ismerős-ismeretlen kék csoport: szavak, szóösszetételek zöldek: tulajdonnév, köznév Minden csoport a saját színével dolgozik/ filctoll/ egy csoportlapra. A lapon szerepelnie kell minden csapattag írásának. A megírt lappal a kiválasztott szónok a táblához megy, ott felhelyezi az írást, s előadja a többieknek, akik kiegészíthetik, javíthatják. A jó megmozdulásokat jutalmazzuk.

10. Néma olvasás. Mindenki a maga tempójában végigolvassa a szöveget-közben halkan zene szól/ orgona. /Használjunk homokórát, ha van rá lehetőség. 11. Volt-e új számodra, voltak-e ismerős dolgok a szövegben? A Bibliából A megfelelő részlet hangos felolvasása egy kiválasztott tanuló által, az osztály előtt. 12. Az olvasmány hangos olvasása- figyelem a hangsúlyokra, a szép kiejtésre. 13. Munkalap/1. –igyekezz választékosan fogalmazni! Ellenőrzés szóban,+power point segítségével, értékelés, jutalmazás

14. Munkalap/2. feladat: A második bekezdés alapján indokold ezt az állítást! Ellenőrzés szóban,+power point segítségével, értékelés, jutalmazás 15. Munkalap/3. feladat: Olvasd el újra a 3.és a 4. bekezdést, Ezek alapján egészítsd ki a szöveget! Ellenőrzés szóban,+power point segítségével, értékelés, jutalmazás

16. Játék: csoportban A Csoportok húznak egy-egy borítékok, amiben a három festmény található összevágva/mellékletben. Ezt kell versenyszerűen kitenniük, minél rövidebb idő alatt, azzal a feltétellel, hogy mindenki kezében legyen egy-két képrészlet. Közben segítségül megkapják a kép össze nem vágott változatát/ értékelés: idő, kooperáció 17. Minden csoport kikeresi a szövegből, Ki az ő képének az alkotója, s melyik századból való az alkotás/ képaláírás kártyák –Melléklet

18. A három festmény képének alapos vizsgálata: -Figyeld meg a festményt! Ugyanazt a témát dolgozzák fel, mégis mind más. Miért van ez szerintetek? Gondolatok, beszélgetés, vita. Most próbáljuk meg írásban szavakba önteni gondolatainkat. A 4. feladatot csoportokban oldjuk meg: 1. csapat: Magyarázat 2. csapat: A szöveg példája 3. csapat: Saját példa A csoportok fénymásoló papíron saját színes filcükkel dolgoznak. Megoldások megbeszélése, értékelése, ellenőrzés: power pointos kivetítésről

19. A képek jellemzése stílusjegyek alapján/ Borítékokban ezeknek a stílusjegyeknek a nyomtatott szókártyái/- minden csoport kikeresi a saját képére jellemzőket- Ellenőrzés: Táblai applikáció segítségével/ nagyított szókártyák 20. Az 5. 6. feladatra adjunk választási lehetőséget( az 5. ben van egy hiba, ha észreveszik, külön jutalmazzuk- a helyes megoldás power pointban/ mellékelve) /differenciálás: A festményeken vannak olyan képi elemek, amelyek nem szerepelnek a Biblia szövegében. Írj mondatot ezekkel a szavakkal, helyezd el a jelenetben Szókártyák a táblán- külön lapon egyénileg írhatnak mondatokat. /ellenőrzés-értékelés / A modul megvalósítása során az utolsó két feladatot( 6-7.) kihagytam, illetve szorgalmi feladatként lehetőséget adtam a megoldásra/

21. Élőkép létrehozása csoportokban 21. Élőkép létrehozása csoportokban. Mindhárom csoport megpróbálja elkészíteni az általa húzott, kirakott, megismert festmény élőképét./ együttműködés, szervezés 22. A kép ismerete, a stílusjegyek, az élőképek alapján, s a nyomtatott formában kapott stíluskorszakok jellemzői alapján történő megfeleltetés- csoportmunkában.

III. AZ ÚJ TARTALOM ÖSSZEFOGLALÁSA, ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS 23 III.AZ ÚJ TARTALOM ÖSSZEFOGLALÁSA, ELLENŐRZÉS, ÉRTÉKELÉS 23. Beszélgető összefoglalás az óráról 24. Tanulói értékelés-közös, majd egyéni ,írásban munkafüzetben. 25. Jutalom: Rajzold le a Te Angyali üdvözletedet egy A/5-ös méretű papírra. Lehet ez a feladat az írásbeli részekkel gyorsabban haladóknak differenciált feladat is a modul előző részeibe, de akár a következő rajz óra anyaga is.