11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Valamely társadalom fejlettsége feltételezi az egyetemes emberi értékek felvázolásán túl azok teljes mértékű elfogadását, értékesítését. Minden embernek.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Iskolánkról.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
Széchenyi tehetségműhely
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Méltányossági elvek a közoktatásban
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Felvételi tudnivalók Pályaválasztás a es tanévben.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A TEHETSÉG JELLEMZŐI, AZONOSÍTÁSA
Zrínyi Ilona Általános Iskoláért Alapítvány Alapítása : Szülői Munkaközösség Alapítása : Szülői Munkaközösség Cél: - az iskolai felszereltség.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
A komplex tehetségfejlesztő program
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Készítette: Kocsis Erzsébet
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A pszichológiai mérés alapjai
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
DARUS a gyermekekért.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Előadás másolata:

11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.

22 felmenő rendszerben 5. évfolyamon, 6.évfolyamon és 7. évfolyamon a 2008/2009-es tanévben; azután tovább 8. évfolyamon

33 Tehetségfejlesztés Az 1.,2. csoportban -képességfejlesztés személyiségfejlesztés (pszichológus felmérései alapján) Képességfejlesztés A 3., 4.csoportban -képességfejlesztés ( tehetségfejlesztők felmérései alapján)

44 A tehetséggondozás négy variációját kívánjuk követni: 1.) a tehetséges gyerek erős oldalának fejlesztése, 2.) a tehetséges gyerek „gyenge” oldalának kiegyenlítése, 3.) „foglalkoztatási terápia”, légkörjavítás, megelőzés 4.) olyan területek támogatása, amelyek nem a gyerek tehetségével kapcsolatosak.

55 A tehetség jellemzői Kognitív (megismerő) Szimbólumok használata Koncentrációs kapacitás Szokatlanul jó memória Fejlődési előnyök Korai érdeklődés a beszéd iránt, korai nyelvfejlődés Kiváncsiság, tanulásvágy Sokrétű érdeklődés Kreativitás

66 A tehetség jellemzői Affektív (érzelmi) Fejlett igazságérzet Humorérzék Érzelmi intenzitás Az élet és a halál értelmének felfogása Maximalizmus Sok energia Kötődés

77 Viselkedésminta a tehetséges gyerekeknél 1.Tevékenységéhség 2.Kíváncsiság 3.Részt vesz 4.Felfedező 5.Fantázia 6.Fókusz 7.Humor 8.Képszerű 9.Önálló 10.Gondolkodó 11.Mozogva csinál 12.Figyelmes 13.Mások által elismert 14.Összeáll a kép 15.Érzékeny 16.Megoszt -önként jelentkezik 17.Szókincs

88 Gazdagítás, dúsítás Mélységben történő gazdagítás Tartalmi gazdagítás Feldolgozási képességek gazdagítása Tempóban történő gazdagítás

99 Tanítási órán (kötelező) Az évfolyam minden tanulója képességei szerint a 4 csoport valamelyikébe kerül -ez nem osztály- Így tanulnak magyar matematika, történelem, természetismereti órákon -A többi órán ki-ki a „saját” osztályában tanul.

10 A VETÉLKEDŐK JELENTŐS ÉVFORDULÓKHOZ, ESEMÉNYEKHEZ KAPCSOLÓDNAK VETÉLKEDŐK 10

11 ÍRÓ – OLVASÓ TALÁLKOZÓK A GYERMEKOLVASÓK SZÁMOS ISMERT ÍRÓVAL, KÖLTŐVEL TALÁLKOZHATNAK AZ IRODALMI ANKÉTOKON 11

12 Tanítási órán kívül délelőtt ( választható 7. osztályban a 6. órában) Tehetségfejlesztés Képességfejlesztés Humán fakultáció - felzárkóztatás Reál fakultáció Második idegen nyelv

13 PÁLYÁZATOK A RAJZPÁLYÁZATOK NAGYON NÉPSZERŰEK A GYEREKEK KÖRÉBEN 13

14 INTERNET FIESTA AZ INTERNET FIESTÁHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK 10 ÉVE NÉPSZERŰSÍTIK A VILÁGHÁLÓT 14

15 Tanítási órán kívül délután ( választható szabadidőben) Műhelyek: –Idegen nyelv –Helytörténet –Népi kismesterségek –Művészet Hétvégi, és egyéb programok: sport, turisztika, kiállítások látogatása, vetélkedő A későbbiekben nyári tábor, vagy Erdei Iskola zárja a tanévi programot lehetőségeink szerint

16 OLVASÓTÁBOR A TANÉVZÁRÁST KÖVETŐ OLVASÓTÁBOR TÖBB MINT 20 ÉVES MÚLTRA TEKINT VISSZA 16

17 SZABADTÉRI PROGRAMOK A KÖNYVTÁR ÁLTAL SZERVEZETT SZABADTÉRI PROGRAMOKON NEVES ELŐADÓK SZÓRAKOZTATJÁK AZ ÉRDEKLŐDŐKET 17

18 szülők megnyerése, engedélyük kérése a felmérésekhez a pszichológus felmérése 4.o. év végén, egyeztetés a tanító nénikkel, szakemberekkel; válogatás, csoportbontás, szülők tájékoztatása, tanítás-tanulás, 4 csoportban az említett 4 tantárgyból kétféle differenciálásban, a felmérések ismétlése évenként; a átjárhatóság lehetőségnek biztosítása szükség esetén, a szülők folyamatos tájékoztatása, „fejlesztése”; a programban való tevékenykedtetésük, 8.o. után a követés lehetőségének megkeresése, közben a pedagógusok önfejlesztése, és szervezett, szakirányú képzése, fejlesztése.

19 OVI-DÉLELŐTTÖK AZ OVI-DÉLELŐTTÖK A LEGKISEBBEK OLVASÓVÁ NEVELÉSÉT SEGÍTIK ELŐ 19

20 GYERMEKHONLAP A KÖNYVTÁR GYERMEKHONLAPJA 2007-TŐL NYÚJT IGÉNYES KIKAPCSOLÓDÁST A NETEZNI SZERETŐ GYEREKEKNEK 20

21 Könyvtári órák,foglalkozások Népmese foglalkozás; csapatverseny; kézművesség Tavaszköszöntő: zene, vers Húsvéti játszóház; húsvéti szokások, tojás írókázása és festése Nyári foglalkozás; nevető versek,Babits, József Attila, Weöres versek Író-olvasó találkozó Kiss Ottó költővel

22 Feladatok : -motíválás a tanulásban -általában tanulási módszerek tanítása, -személyiségfejlesztés, -önismereti tréning -kommunikációs képességek fejlesztése -szülők bevonása egyes foglalkozásokba ( lehetőség szerint)

23 Köszönöm a figyelmet ! Mitterbach Éva tehetségfejlesztő szakértő 3600.Ózd. Vasvár út 37.