A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
INTERAKTÍV BARLANG TÉRKÉP, OPENSOURCE GIS ALAPON
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet Felépítése, működése.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
NWS' 2000 Gödöllő Távoktatás a KFKI RMKI-ban Giese Piroska
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Networkshop, április Gál Gyula, Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár Szerver-kliens alapú online intranetes.
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Web Application for Resource Planning
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál © Dr. SERES TechConsult 2008.
Az E-TANÁR portál.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és a mobil eszközökkel együtt nőnek fel a legújabb kommunikációs formákat használják ( FB > 1milliárd.
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
o Minden elektronikus formában érhető el o A munkafolyamatok egy része automatizálható, így a szolgáltatások gyorsabbak és hatékonyabbak lehetnek o A.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Gábor Dénes Főiskola Rendszertechnikai Intézet
Az e-learning rendszer és szereplői
AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER ACalderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
A Moodle távoktatási rendszer alkalmazási lehetőségei az egyetemi képzésben dr. Molnár Tamás Az internet generáció a mai fiatalok a számítógépekkel és.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER A Calderoni Program során fejlesztésre kerülő rendszer vázlatos bemutatása.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Készítette: Derecskei Nikolett
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Szoftver Program – a számítógép számára érthető utasítássor Operációs rendszer – Programcsomag. Kapcsolatot teremt a felhasználó és a számítógép között.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
ILIAS ILIAS OpenSource e-Learning keretrendszer Előadó: Baranyi Tamás IRM Oktatási Főigazgatóság
A Linux operációs rendszer A Linux felépítése. A UNIX önálló változata. Forráskódja szabadon hozzáférhető->gyors terjedés Szabad szoftver de nem nyilvános.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
Turisztikai informatikai alkalmazások BA Turizmus- vendéglátás – Gödöllő Összeállította: Pető István TARTALOMKEZELŐ RENDSZEREK.
ELearning az oktatásban készítette: Melega Kálmán iskola: honlap: eLearning:bubo.pataky.hu.
Tóth Attila Informatika Alkalmazásai Tanszék. Digitalizáló csapat JGYPK Informatika Alkalmazásai Tanszék Szakmai vezető: Dr. Galambos Gábor Ellenőrzés:
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Előadás másolata:

A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás

Milyen kívánalmaink lehetnek egy online tanulási keretrendszerrel szemben? Autentikáció (azonosítás, jogosultságok kezelése, meglévó adatbázisok) Hallgatói tevékenység nyomkövetése Teljesítmények rögzítése Számonkérési, vizsgáztatási lehetőségek Kommunikációs szolgáltatások ( , chat, fórumok) Tartalom kezelés új tananyag rendszerbejuttatása tananyag frissítése, karbantartása védelem (szerzői jogvédelem) keresési lehetőség (indexelés, tananyagok közti kapcsolatok figyelése) Publikációs lehetőségek (WEB, mobil eszközök, CD/DVD, nyomtatott anyag) Megfizethetőség

Vegyük például a Moodle-t! A Moodle egy szabad forráskódú program, ennek ellenére híres könnyű kezelhetőségéről. Bárki hoozáférhet a rendszer teljes forráskódjához, szabadon változtathatja azt és megismerheti adatbázisszerkezetét. A Moodle moduláris szerkezetű, aminek eredményeképpen egyszerű mind az új kurzusok létrehozása illetve azok tartalommal való feltöltése is. Moodle’s intuitive interface makes it easy for instructors to create courses. Students require only basic browser skills to begin learning. modular object-oriented dynamic learning environment

A Moodle felépítése A rendszer azon alapszik, hogy a hallgatóknak bizonyos tevékenységeket kell elvégezni ahhoz, hogy tudásukat fejlesszék. A dolog akkor hasznos, ha a tanuló olyasvalamit csinál, ami mások számára is értékes lehet. Ez jelenthet bármit egy magvas megjegyzéstől egy internetre feltett anyagon keresztül egy teljes szoftvercsomagig. Az elképzelés szerint a rendszerben résztvevő hallgatók és hallgatói csoportok egymással kommunikálva vesznek részt projektekben. Az oktató feladata a megfelelő oktatási agyag elkészítésén kívül az is, hogy ellenőrizzze és értékelje a kiadott projektekhez kapcsolódó hallgatói anyagokat, figyelje és motiválja a hallgatói aktivitást. Martin Dougiamas Ötletgazda és fejlesztő Perth, Ausztrália

Futtatási környezet a szerveren: Szükséges szoftverkörnyezet Apache, php, MySQL (Windows, Unix, Linux, MAC OS, NetWare) Futtatási környezet a felhasználó gépén: Tetszőleges böngésző engedélyezett JavaScript és Cookie használattal

A Moodle jellemzői Felhasználók Adminisztrátorok Kurzuskészítők (oktató) Oktatók Szemlélődő oktatók Hallgatók Vendégek A rendszer Kategóriarendszer Kurzusmegadás Moduláris felépítés Blokkrendszer Konstruktivizmus

A Moodle eszközrendszere I. Szöveges oldal létrehozása Weboldal készítése Hivatkozás fájlra vagy weboldalra Hivatkozás egy könyvtárra Tananyag a Moodle-ban

A Moodle eszközrendszere II. Tevékenységek Csevegés Feladat (értékelhető) * Fórum (értékelhető) * Egyszerű választás * Jegyzet (értékelhető) Kérdőív + Lecke (értékelhető) SCORM (értékelhető) Szótár (értékelhető) + Teszt (értékelhető) * Wiki Workshop (értékelhető)

A Moodle eszközrendszere III. Kurzusadminisztráció Alapbeállítások “Szóbeli értékelés” Tevékenységek naplózása Résztvevők menedzselése

Elérhetőség: webserver.diszk.unideb.hu/moodle Beke Dezső:beke Beszeda Imre:beszeda Cserháti Csaba:cscs Csik Attila:csik Daróczi Lajos:ldaroczi Erdélyi Gábor:gerdelyi Erdélyi Zoltán:zerdélyi Harasztosi Lajos:harasztosi Kis-Varga Miklós:kvarga Kökényesi Sándor:kokenyesi Langer Gábor:langer Szabó István:iaszabo Szabó Sándor:sszabo