Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja."— Előadás másolata:

1 AICC, IEEE, SCORM, fogalmak

2 Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja a tananyagelemek szolgáltatását, feldolgozását, visszakeresését Időtállóság biztosítása

3 11 fődokumentáció + segéddokumentáció AGR002 -004, -005: Gép és szoftverkonfiguráció AGR006,-010, -011: LMS-ek adattárolása, kommunikáció AGR007,-009: A kurzusok tartalmi jellemzői AGR003, -008:multimédia fajták AGR012: ellenőrző lista

4 Dublin Core Meta-data Initiative (DCMI) -Célja, hogy olyan metaadatszótárakat hozzon létre, melyek segítségével hatékonnyá válhat a visszakeresés. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) - Az egyik elterjedt szabványa a LOM (Learning Object Metadata) – tanulási egység metaadata. Ez az egyetlen hivatalosan is bejegyzett szabvány. Az adatokat kilenc csoportba osztja

5

6 SCORM három fő részegységből áll össze: XML specifikáció, ami a tananyag szerkezetét mutatja, illetve az anyag szerverről-szerverre való átillesztését segíti Run-time környezeti specifikációk, a tartalomtól-tananyagig kapcsolat leírása, valamint a tartalom alakulásának nyomonkövetése Metadata létrehozásának specifikációi az IEEE szabványra építve. A szabványt az ADL Network szervezet dolgozta ki, további információt a szervezet hivatalos oldalán találhatunk: www.adlnet.org

7 A szabvány 4 könyvből áll: Áttekintés Tartalomhalmazási csomag Futtatási környezet Sorrend és navigáció

8 Megfeleltetés Az első szint a tartalomhalmozási modellnek való megfeleltetés, a tananyagelemek(asset, SCO) korrekt indítása, kezelése, korrekt API implementációt, kötelező adatmodell elemek támogatását írják elő. A második szinten további adatmodell elemek támogatását várják el. A harmadik szinten pedig az összes adatmodell támogatását várják el.

9 tanulóhoz, tananyaghoz, tanulási folyamatokhoz Az első szinten a tanulóhoz, tananyaghoz, tanulási folyamatokhoz tartozó megfeleltetési szint tartozik. környezetet szerver- tananyag kommunikációt Az adatok gyűjtéséhez szükséges környezetet az API függvények biztosítják, melyek a szerver- tananyag kommunikációt is lebonyolítják. (2.szint) SCO és az LMS A 3. szinten történik a kommunikáció az SCO és az LMS szerver között: LMS API keresése Kommunikáció indítása az LMS szerverrel (LMSInitialize(„”)) Értékek lekérdezése vagy beállítása(pl.:LMSGetValue(„”) és LMSSetValue(„”)) Kommunikáció zárása(LMSFinish””))

10 * Asset vagy tananyagelem (kép, film, definíció stb) logikailag tovább már nem bontható, a legkisebb egység. * LO - Learning Object - tanulási objektum - egységes egésznek számító tananyag, tananyagrész, vagy tananyag elem. * SCO - Shareable Content Object - önálló jelentéskörrel bíró megosztható tanulási egység. (pl. egy szöveg a hozzátartozó illusztrációval, hivatkozás, önálló weboldal stb.) * Content Package - tartalomcsomag - önálló tananyagegységből szerveződő kurzus, tantárgy vagy lecke. (SCO-ból áll) * Digital Repository - tananyagtárház - olyan alkalmazás, amely különböző típusú tananyagobjektumokat tárol és biztosítja azok újrahasznosítását.

11 Részei: - Metaállomány (imsmanifest.xml):leírja a tananyag struktúráját.(kurzusszintű metaadatok, tananyagegységek sorrendje, elérhetőségek ) -Fizikai állomány: különböző típusú fájlok állománya


Letölteni ppt "AICC, IEEE, SCORM, fogalmak. Tananyagok cseréje (export-import) Támogatja az együttműködéseket Támogatja a felhasználóbarát környezet kialakítását Megoldja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések