TÁMOP 5.4.4-09/2-A-2009-0011 „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
Várakozások az eredmények tükrében,
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A TIPP Tudástranszfer Innovatív Projektekhez, Partnerséghez képzési program bemutatása Tütő Eszter DDRFÜ Kht március 23.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Szociális jellegű aktuális pályázati felhívások
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / )
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
PROJEKTZÁRÓ A SZOLGÁLTATÓ KONZORCIUM SZEREPE A TISZK FEJLESZTÉSI FELADATKÖRÉBEN Széchenyi István TISZK, november 16.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
A projekt általános szakmai célkitűzései
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Előadás másolata:

TÁMOP /2-A „Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások megerősítése” című pályázat szakmai tartalmának rövid összegzése Mátészalka,

A pályázat címe Szociális és gyermekjóléti szakemberek kompetencia-fejlesztése a Mátészalkai kistérségben

Megvalósítás Kezdő dátum: április 05. Záró dátum: október 05. Konzorcium vezetője: Szatmári Többcélú Kistérségi Társulás Partnerek: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat „Viktória” Ápoló-Gondozó Otthona és Észak-alföldi Regionális Szociális Fejlesztő, Tanácsadó és Módszertani Központ Debreceni Egyetem Szatmári Kistérségi Egyesített Szociális és Egészségügyi Alapellátási Intézményi Társulás Mátészalka Szatmári Kistérségi Szociális Alapszolgáltatási Társulás Nagyecsed Szatmári Kistérségi Egyesített Szociális Intézmények Vaja „Jót s Jól” a Szatmári Kistérségben Egyesület

A programmenedzsment team tagjai  Programmenedzser: Csernyik Dóra területfejlesztési menedzser  Szakmai vezető: Cserbán Józsefné szakvizsgázott szociálpolitikus /intézményvezető  Pénzügyi vezető: Angyal Istvánné közgazdász / pénzügyi koordinátor

Fejlesztendő területek A szükségletfelmérés alapján két fontos fejlesztendő területet állapítottunk meg. Egyrészt a pszichológiai problémákkal küszködő, a szociális ellátásban részesülő fiatalok, illetve fiatal felnőttek szakszerű segítése, másrészt a szociális felsőfokú képzés terepgyakorlati rendszerének fejlesztése.  Pszichológiai problémák kezelését támogató kompetenciafejlesztés  Terepgyakorlat módszertanának fejlesztése

Hosszú távú és közvetlen célok A Mátészalkai Kistérségben lévő szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások színvonalának és hatékonyságának javítása a fiatalok és fiatal felnőttek pszichiátriai betegségeinek és problémáinak kezelését illetve megelőzését segítő hatékony, modern támogató rendszer kialakításával, valamint a tereptanári képzés és gyakorlat továbbfejlesztésével. Szoros együttműködés kialakítása szektorok között a kistérség szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások hatékonysága érdekében. A pszichiátriai problémákkal küzdő, a szociális, gyermekjóléti, valamint a gyermekvédelmi szolgáltatások bármely területén megjelenő ügyfél hatékony segítéséhez, támogatásához szükséges ismeretek elméleti és gyakorlati átadási és kipróbálása. A tereptanári képzés fejlesztése, új tereptanári helyszínek kialakítása, illetve terepképzések beindítása a bevont intézményekben. A terepképzések során a hallgatók elsajátítják az adott szolgáltatatást igénybe vevő, pszichológiai problémákkal küzdő ügyfelek hatékony segítésének módszertanát.

Elvárt eredmények Létrejön szinergiahatás a különböző szektorok együttműködése, illetve a két képzési irány összekapcsolása révén Egy együttműködési szakmai hálózat létrejön a céloknál felsorolt szereplők részvételével. Ennek keretében együttműködési szerződések kerülnek aláírásra, legalább kettő Fejlesztésre kerül a kistérségi szociális szolgáltatásfejlesztési koncepció. A koncepcióba beépül e program keretében kidolgozott képzés terve (1 képzési terv). Min. 30 szakember képzésére sor kerül a kistérségi szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek részvételével, ennek kapcsán demonstrációs projektek megvalósítása Kialakításra kerül 1 tereptanár képzés módszertan és tematika, amely alapján min. 20 szakember képzésére kerül sor. Elkészül 1 módszertani kézikönyv és adminisztrációs rendszer A kidolgozott módszertan segítségével a végzett tereptanárok közül 15 terepképzést tart, 5 intézményben, legalább 70 hallgató részére.

A projekt közvetlen célcsoportja A kompetenciafejlesztésben (30 fő), illetve a tereptanári képzésben (20 fő) részt vevő szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek, illetve önkéntesek. A terepgyakorlaton részt vevő leendő szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szakemberek (70 fő). A projektben konzorciumi tagként résztvevő intézmények dolgozója, akik a szervezetfejlesztés révén hatékonyabban tudják a feladataikat ellátni. A tereptanárképzés fejlesztés eredményét felhasználó érintett főiskolai oktatók A kiválasztott önkéntesek, akik részt vettek a fiatalokat és fiatal felnőtteket támogató projektekben (kb fő) A demonstrációs projektek különféle tevékenységeibe bekapcsolódó veszélyeztetett fiatal. A helyi közösség más fiatal vagy olyan polgárai, akik készek odafigyelésükkel, támogatásukkal kiegészíteni a gondokkal küzdő fiatalok felé nyújtott szolgáltatásokat.

A projekt közvetett célcsoportja A projekt eredményeit hosszú távon azok a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatás ügyfelei, akik különböző pszichológiai problémákkal küzdenek, illetve annak veszélyének vannak kitéve. Az érintett ügyfelek családjai.

A program fő tevékenységelemei Szakmai fejlesztés I. 1. Együttműködés kialakítása a pályázati célok elérése érdekében Integrált szervezeti modell kialakítása, amely a fenntartó önkormányzatok, intézmények, civil szervezetek és önkéntes csoportok együttműködésén alapul: Elméleti és gyakorlati szakemberek közötti együttműködés, tudástranszfer Együttműködés a terepgyakorlatok kialakításában A közösség és az önkéntesek bevonása (15-20 fő)

A program fő tevékenységelemei Szakmai fejlesztés II. 2. Szükséglet és igényfelmérés A kistérségben melyik szolgáltatás ügyfelei, milyen mértékben érintettek a pszichológiai problémák területén, illetve mekkora a veszélyeztetettségük, melyik területen milyen kompetenciák fejlesztése indokolt, kiknek a bevonása indokolt, stb. 3. Pszichológiai problémákkal küzdő fiatalok közösségi beilleszkedését segítő programok kialakítása (kompetenciafejlesztő) képzési program Elmélet: A program keretében a kistérségi szakemberek (30 fő) képzésére kerül sor, melynek során megtanulják, hogyan kell előkészíteni, kialakítani egy jól működő, „szociálpszichiátriai”, fiatalok és fiatal felnőtteket támogató integrált szolgáltató rendszert. Gyakorlat: A képzésben részt vevők, trénerek szakmai támogatásával demonstrációs projekteket valósítanak meg. A projektek a régióban élő, fiatalok és fiatal felnőtteket támogató szolgáltatások javítására irányuló kezdeményezések.

A program fő tevékenységelemei Szakmai fejlesztés III. 4. A területen elérhető képzések terepgyakorlati rendszerének fejlesztése: A terepgyakorlati rendszer fejlesztése magába foglalja az intézményi együttműködés rendszerének kialakítását, minősítési és értékelési rendszer kidolgozását, rendszeres tapasztaltcsere módszerének kialakítását, a terepoktatáshoz kapcsolódó szak- és adminisztrációs anyagok kidolgozását, előállítását. 5. A kompetenciafejlesztésben résztvevő szakemberek kiválasztása, egyéni képzési tervek kialakítása 6. A tereptanári képzés lebonyolítása 7. A kompetenciafejlesztő képzés 8. Terepgyakorlat lebonyolítása. Ennek keretében a hallgatók bekapcsolódnak a fent említett demonstrációs projektek végrehajtásában 9. Szervezetfejlesztése: a projekt során kifejlesztett módszerek, kompetenciák, kapcsolati tőke beépítése a mindennapi működésbe. 10. Szolgáltatásfejlesztési koncepció korrekciójának végrehajtása.

A program fő tevékenységelemei Eredmények továbbvitelének előkészítése 1. Kistérségi fejlesztési szeminárium előkészítése Szakmai fenntarthatóság: Az eredmények, tudások, kompetenciák a program befejezése után is megmaradnak, az intézmények rendelkezésre állnak. Olyan modell bemutatására, elsajátítására kerül sor, amely a legújabb kutatások eredményeire épül, a hatékonysága bizonyított A kifejlesztett, továbbadott módszerek, szellemi termékek innovatívak Értékelési és minőségfejlesztési rendszer bevezetése és működtetése segítségével mérhető a hatékonyság, megtalálhatók azok a pontok, ahol fejlesztésre szorul az adott módszer

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!