XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov www.regionmidtjylland.dk Egy képzés a tanulásért Conference 28.06.2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
…a változások csak akkor következnek be, amikor valami olyat teszünk, ami abszolút nem illik bele az általunk megszokott világba.” (Coelho)
Angol nyelvi kompetencia
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Könyvtárhasználati verseny
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-learning és a multimédia
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A vidéki tér sikertényezői
Tanuló szervezet.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
A munkával való elégedettség
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„Civil ABC Eger térségében”
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Érzelmi intelligencia
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Let’s coach it!
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference

2 ▪ Hogyan készülhetnek fel a szakdolgozók a „recovery” orientált szemléletmódra a képzési program során?

3 ▪ Első válasz Nem taníthatunk meg bárkit a kompetens viselkedésre A tanítás nem jelent automatikus tanulást is egyben

4 ▪ Második válasz A megszerzett új ismereteket nem tudjuk azonnal a gyakorlatban is alkalmazni: Akadályok : - Az adott kultúra ismeretének hiánya pl. ellenállás, hagyományok, szerepek -A releváns tanulási keret hiánya pl. idő, vezetés, szükséglet

Harmadik válasz A kompetens viselkedés tanulható ….és több tényezőtől is függ…. Igen, ez lehetséges Nem, mivel erre nincs garancia Fontolóra kell vennünk, hogy mit, miért és hogyan és el kell kezdenünk 5 ▪

6 ▪ Mit jelent a tanulás? 1. Tanulás = ismerni és felismerni egy anyagot Kognitív folyamat 2. Tanulás = ismerni és képviselni is egyben egy anyagot, témát Kognitív és szociális folyamat 3. Tanulás = ismerni és használni Kognitív, szociális és professzionális folyamat

7 ▪ A tanulás okozta „következmények” Az, aki megtanult valamit, másképen fog utána cselekedni Mads Hermansen, Voksenpædagogisk Opslagsbog

8 ▪  Ismerni egy releváns dolgot…………………tudás  Tudni használni a tudást…………… képesség  Akarni használni a tudást……………… attitűd  A kompetencia egy olyan fajta tudás amelyet egy konkrét feladat megoldásához használunk Az oktatás remélhetőleg minden résztvevőn nyomot hagy És a munkahelyen is érezteti hatását Kompetencia fejlesztés

9 ▪ A fejlődés vonatkozásai Több komponensből álló -Egyének/ diákok -Csoportok / kollégák -szervezet / a manager / a kliensek…. A szándékos cselekvés és „A +..” = „ami történik”

10 ▪ Akadályok: a tanulás elmarad I Három ok: 1. Helytelen információ a tartalmat illetően 2. Ellenállás a motiváció hiányában 3. Ellenállás a szociális kapcsolat teremtésben Knud Illeris

11 ▪ Akadályok: a tanulás elmarad II Három olyan tényező amely megakadályozza a tanulókat az új ismeret megszerzésében: 1. Elutasítja maga a téma megvizsgálásának lehetőségét - „Igen, ezt már tudom..” 2. A megfontolás hiánya: - „Igen, talán van valami abban amit tanulok, igen..de..” 3. Az elfogadás hiánya: - „számomra ez nem releváns” Peter Jarvis

12 ▪ Hogyan tanuljunk a képzési programokon? A képzésnek hasznosnak kell lennie: - A résztvevő(k) számára - A munkahely számára Hogyan lehetséges ez?

13 ▪ Oktatás és gyakorlat közötti összjáték Iskola Cél: megtanítani valakinek valamit Munkahely Cél: a feladatok megoldása A cél: több és új cselekvési lehetőséget adni lehetőséget adni

14 ▪ Lehetséges interakciók: Az interakció három különböző elméleten, logikán alapulhat: 1. Az alkotási logika – munkahelyi szükségletek 2. Iskolai logika – az elmélet alkalmazása, általános oktatás és képzés megszerzése 3. Résztvevői logika – a gyakorlati hasznon alapul,mi az ami használható, mi az ami érdekes a részvevő számára

15 ▪ Munkahelyi logika A cél a szóban forgó feladat megoldása Valami új produktum szükséges = A feladatokat el kell végezni és fejlődni kell A munkahelyek azt várják el, hogy dolgozóik képezzék magukat a kitűzött célok elérése érdekében Pl. szervezet fejlesztés, a napi munka optimalizálása

16 ▪ Iskolai logika A cél az, hogy megtanítsanak valamit A résztvevőknek olyan dolgokat kell megtanulniuk, amelyet az iskolán kívül is tudnak használni: - A munkahelyen - A táradalomban - Az életben

17 ▪ Résztvevői logika A részvevők elvárása, hogy használni tudják azt a tudást amit megszereztek a munkájuk során és az életben is Amit tanulnak, hasznos kell hogy legyen számukra

18 ▪ Felépülés  Megérteni, hogy a dolgoknak van értelme  Ismerni a „túlélési” stratégiákat és használni azokat  A másoktól jövő támogatás fontos Hogyan taníthatjuk meg a szakdolgozóknak a recovery kompetenciákat?

19 ▪ Projektek az iskolában Mit jelent ez? Probléma alapú - tananyag orientált A projekt munka azáltal a téma által strukturált amit vizsgálni szeretnénk Résztvevő által irányított –tanár által irányított A projekt munkát azok irányítják akik a projekten dolgoznak

20 ▪ A projektek Többszörös céllal készülnek: - Biztosítják a tanulási folyamatot - Összekötik a tanulási folyamatot a munkával és a képzéssel - Fontos és hasznos projektmunkát jelentenek a munkahelyen

21 ▪ Tanulási környezet Person Résztvevő Oktató Csoporttársak Munkahelyi környezet Person Medarbejder Bruger Leder Dolgozó Felhasználó Vezető Person Közös nap Projektek Tanácsadás Műhely Együttműködési megállapodás Résztvevő

22 ▪ Negyedik válasz A szakdolgozók akkor tanulnak felépülés kompetenciákat amikor: -A tanult anyag hasznos és elegendő számukra -Valóban motiváltak -Képzési lehetőségeket kapnak feladatokat/szükségleteket fedeznek fel támogatás/útbaigazítás (támogatás egy hozzáértő csoporttól) alkalom/idő/eszközök (megfelelő feltételek)

23 ▪ A befejező kérdés Hogyan tudnak a résztvevők felkészülni a felépülési folyamatokra a képzési programokon való részvétel során?

24 ▪ Dán tapasztalatok Képzési programok:lehetőség a változásra A részvétel a következő lehetőségeket nyújthatja: -Egy közösséghez való csatlakozást -Erősebbé teszi az egyént: magasabb önbecsülést eredményez -Az egyént egy támogatói szerepbe helyezi,ahol társadalmi szerepe még inkább aktívvá válik

25 ▪ Köszönöm a figyelmet!