„Papírképek” Gothár Péter fotói a Fugában. Április 30-a és május 17-e között Gothár Péter képeinek adott otthont a FUGA – Budapesti Építészeti Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

Merre jár a tekintetünk?
Nagy Istenem, ha nézem a világot, Mit alkotott te szent „Legyen” szavad; Ha látom én sok milljó alkotásod, Kiket vezetsz és táplálsz egymagad.
A fényképezés alapjai Szerző: Erdei-Gulyás Gabriella Origo Web Team HQL 2010 Kft.
Elképzelhetetlen következmények Fimmvorduhals vulkán * 2009 március.
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
Művészet By: Turi Krisztina.
Fenyő utcai és Béketelepi játszóterek építése
Reformkori színjátszások
Az Ócsai Tájház.
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Rodostói kakukkok.
ÚJPALOTAI ÁLOM. "Úgy gondolom a városrendezés ma akkor jár helyes úton, ha nem zárja el az utat a város komplex mikrostruktúrájának kialakulása elől,
Térábrázolás különböző életkorokban
Készítette: Bajkó Balázs Hullár Péter
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
Munkácsy: Krisztus-trilógia. Munkácsy Mihály életművében kétségkívül a Krisztus-trilógia jelenti az egyik csúcspontot, még akkor is, ha a három mű együttes.
A négy világháború története 109.
A bevezetés.
Április végén-május elején virágzanak a növényvilág legszebb növényei közé tartozó rhododendronok (havasszépék). Kerekedjünk fel és nézzük meg virágzásukat.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Kőbe vésve ....
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
A jelentés.
Barokk A barokk sajátos stílusai épületekre vonatkoztatva.
Szemhibák, szemüvegek Chyby oka, okuliare
Életige 2008 június Szöveg: Chiara Lubich.
A projektterv elkészítésének szakaszai
Kőbe vésve ....
A fényképészet I. Története II. A fényképezőgép
Zene nem szól már és minden távol jár, jöhetek Hozzád
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Nagy Istenem, ha nézem a világot,
Kőbe vésve ....
Vetületi ábrázolás alapjai
Az expresszionista stílus jellemzői és a Rettegett Iván I.
A reformkori színjátszás
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
A projekt szervezeti formái
Bevezetés: A tavalyi előadásomban nagyon leegyszerűsítve oda jutottam, hogy a hajléktalan emberek között nagyon magas azoknak az aránya akik valamilyen.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A belevetítés jelensége
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Tiszta a levegő Budapest,2008 Szedő Iván. Az ipar lerombolása és az energiatakarékosabb élet meghozta a tiszta levegőt Budapestre.Az ipar lerombolása.
Jókai Mór Általános Iskola 3
Lányok tejruhában Az elképesztő fotósorozat az 50-es évek régimódi stílusát idézi, és a lányokat benne tetőtől-talpig tej borítja. A sorozat Jaroslav.
5 kérdés 5 érzés. Alapötlet  Párkapcsolatok, szerelem, boldogság témákban felteszünk egy színművésznek 5 kérdést. Az illető kérdésenként 4 lehetséges.
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
Figyelem irányító ábrák
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Kompakt digitális fényképezőgép. Vonzó, masszív és könnyen kezelhető, a COOLPIX L25 ért a képekhez – így Önnek nem kell. Csoportképektől kezdve a közeli.
Petőcz András: Könyörgés 30/B. Hogyan elemezhetünk egy ilyen rövid művet? Életrajzi háttér: 1959-ben született, a nyolcvanas évek egyik formabontó irodalmi.
Vigyázat: minden üzenet!
A palóc népi építészet A Novohrád-Nógrád Geopark értékei – oktatási segédanyag Népi építészet a Novohrád-Nógrád Geopark magyar oldalának keleti részén.
a kubizmus kubus = kocka
Becker Irén – fotóművész. - Jelszavai: kultúra, utazás és dokumentáció. - Szabadúszó fényképész. - Lakhely: Budapest, Magyarország. - Szülőhely: Szerbia.
Babadag leszálló. A hamarosan következő fotók a Törökországban levő Ölüdeniz 500 méter hosszú tengerparti sétányáról készültek.
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
2010. AUGUSZTUS 27-ÉN A MŰVÉSZTELEPI BESZÁMOLÓ KIÁLLÍTÁSSAL EGYÜTT MEGNYITJUK A VARGA MÁTYÁS SZABADISKOLAI CSOPORT TANÉVÉT. PROGRAM: AUGUSZTUS.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Az esemény neve Esemény dátuma Esemény időpontja
A Biblia és a képzőművészet
Ki mit tud? december óra 330 terem
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Előadás másolata:

„Papírképek” Gothár Péter fotói a Fugában

Április 30-a és május 17-e között Gothár Péter képeinek adott otthont a FUGA – Budapesti Építészeti Központ. A Budapesti Építész Kamara Petőfi Sándor utcai kiállítóhelyének pinceszintjén berendezett tárlat közel száz, egymástól műfajában is, formátumában is nagyon eltérő fotót mutatott be. Ha az egyes felvételek mögött Gothár filmjeinek konkrét képeit keresnénk, nem járnánk nagy sikerrel. A kapcsolatot inkább valamiféle mélyebb szemléleti azonosságban találhatjuk meg: mindenekelőtt az esztétikai formálás érdességében, „kimódolt keresetlenségében”.

A két helyiségre oszló kiállítás kisebbik termében néhány portré és két görögországi sorozat kapott helyet. Ez utóbbiak dialógusát a zártabb, barlangszerű tér még koncentráltabbá tette.

A görögországi képek persze akár egyetlen sorozat részeiként is értelmezhetők, hiszen közös a helyszínük; a felvételek inkább a középpontjukba állított motívumok mentén különülnek el egymástól, válnak szét két csoportra.

És míg a tengerparti sétányt mutató képek egyfajta időfolyamatot rajzolnak fel, a másik sorozat – installálásának módjával legalábbis – inkább a rész-egész viszonyra, a látvány feldarabolására, a tér játékos kifordítására épül.

A két sorozat elemei mindamellett egymás variációiként is szemlélhetők. Közös kiindulópontjuk a táj és az ember alkotta formák kontrasztja.

A tengerparti felvételek szomszédságában felbukkanó „portrék” teljesen leválnak az előbbi tematikáról, és a maguk többszörös keretezettségével, szokatlan kivágataikkal inkább a képek elhelyezésének, kiállításának problematikusságára játszanak rá.

A kiállítás nagyobb termében változatos összevisszaságban sorakoztak a képek. A legkülönfélébb szobabelsők, ablakok, tájak, arcok, utcarészletek kerültek egymás mellé – ismétlések és variációk sajátos ritmusát hozva létre. Mintha Gothár egy filmvers beállításainak asszociatív struktúráját terítette volna ki elénk.

Egyes darabok távolról rímeltek a másik szoba koncentráltabb motívumkészletére, miközben a tér és az idő megragadásának kérdéseit jelentősen kitágították. Más képek pedig egészen új témákat ragadtak meg.

Az ablakok vagy más belső keretek szervezte kompozíciók különböző fogásokkal eléletlenített képekkel váltakozva jelentek meg.

És akadtak olyan képek is, amelyek esetlegességükkel, nyersességükkel vagy félreszerkesztettségükkel tüntettek. Gothár nem „esztétikus” kompozíciók létrehozására törekedett. Legjobb fotóival legalábbis nem az egyszerű tetszéshez jutott közel, sokkal inkább a képekkel való filozofáláshoz. A fényképek installálásának módjával előbb a szavaktól, a történetektől távolított el bennünket, majd magától a látványtól is.

Az életlen, elmosódott vagy egyéb módon dekomponált felvételek voltaképpen a fényképezés hagyományos alapértékeit tagadják meg. Vélhetően ezek visszatérő, hangsúlyos szerepeltetése osztotta meg a leginkább a kiállítás közönségét.

A fotó megszokott formavilágának ilyen irányú dekonstruálása ugyanakkor másfelől magára a kép létmódjára irányítja figyelmünket, azt sejtetve, hogy a fénykép lényege korántsem az egyszerű ábrázolásban van.

Köszönöm a FUGA munkatársainak, hogy lehetővé tették a kiállításfotók elkészítését. Czirják Pál