NAGY CSOPORT április „KÉK BOLYGÓ” ÓVODAI PROJEKT

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
NAGY CSOPORT VÍZ MODUL Március 1-31.
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Add a kezed, hogy zengjünk az Úrnak, zengjünk az Úrnak halleluját
Jó reggelt- Isten hozott !.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kis csoport szeptember
NAGY CSOPORT FÖLD MODUL április 1-31.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Ein Gedi Botanikus kert Izrael
ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„Kék Bolygó” projekt március 26 - április 13.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Szabó Lőrinc.
Napocska Napköziotthon
ÁLLATOK VILÁGNAPJA október 4. Részprojekt: Búcsúünnep az őszi erdőben
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Hogy tennéd még vonzóbbá a Dél-Dunántúlt?
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
KI AZ EMBER? Erdő Péter From Darkness, the Light Borúra derü Hungarian Academy Of Sciences Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológia Kar.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
VÍZ MODUL Január Nagy csoport Bükkösd Óvoda.
NAGY CSOPORT.
Kis csoport „ÉG A GYERTYA ÉG…”-óvodai témahét december
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda
FÖLD MODUL Középsőcsoport június
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
„Kék Bolygó” projekt március 26 - április 13.
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
Feltámadt ! – húsvét után…
VÉDŐNŐI PREVENCIÓS SZAKMAI MŰHELY
Mesék bűvöletében Az állatmese
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Minden, mi él, csak Téged hirdet, minden dicsér, mert mind a műved, azzal, hogy él, ezt zengi Néked: ”Dicsérlek én, dicsérlek Téged!”
Ökoiskolai beszámoló 2010/2011
Szelektív hulladékgyűjtést népszerűsítő program „Legyél te is válogatós!” 3. Mi történik a válogatott hulladékkal?
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
Közép - Dunántúli Régió Zöld Óvoda Bázisintézmény tevékenységei
Az óvodai tevékenységterv
Folyamodjatok az Úrhoz,
Logo tervezéshez információk
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
„hogy mindnyájan egyek legyenek”
ERZSÉBET KIRÁLYNÉ
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
A virágok titkai Készítette: LAUKÓ EMESE 3.c..
Amíg el nem indulunk, míg a láb a vízre lép, még a legkisebb út is
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
„KÉK BOLYGÓ” PROJEKT Nyuszi csoport
Előadás másolata:

NAGY CSOPORT 2013. április 8.-26. „KÉK BOLYGÓ” ÓVODAI PROJEKT Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda Bükkösdi Tagintézmény Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” c. pályázati program SZAKMAI TARTALMI MEGÚJULÁS A SZENTLŐRINCI KISTÉRSÉGI OKTATÁSI NEVELÉSI KÖZPONTBAN TÁMOP-3.1.4-08/2-2009-0005

FÖLD Somlyó Zoltán: A Föld (részlet) A föld azoké, akik rája lépnek. A Föld hazája minden népnek Van rajta sok völgy, sok halom, Sok bánya, gyár és sok malom. Van rajta tenger, folyó és patak, A vizekben szép, kövér halak. A tenger tükrén nagy hajók, És messze partok, elérni valók. Én már tudom, hogy e világ Mindenkié, ki bele lát, Nincs gazdag már és nincsen úr, Nincs senki felül, sem alul.

Április 8-12. Föld modulhoz kapcsolódó tevékenységeink Külső világ tevékeny megismerése Élő-élettelen Matematika Irodalom- anyanyelv Vizuális Ének, zene, énekes játék Mozgás Játék Föld 1. Tavasz, természet, időjárás-változás, színek, illatok Föld 4. Növények, növény-védelem Föld 3. Kertész leszek Föld 5. Szelektív hulladék- gyűjtés Zelk Zoltán: Az erdő (vers) Erdőzöldítő (mese) IKT.: A kis kertész Pitty és Patty meg a tavasz Ébredő természet -virágzó fa készítése dugónyom- dával- Papírguri- gából méhek készítése Tavaszi virág készítése (csoportos munkafor-ma) Gyjd.: Beültettem kiskertemet.. Én kis kertet kerteltem… Mély kútba tekintek… Körtéfa… Bújj, bújj zöldág… Dal: Kiment a ház… Szélről legeljetek… Mozgásos játékok: 5.2.1. Szaladj az erdőben 5.2.2. Vidd a kaptárba Dramatikus elemeket tartalmazó játékok: 5.1.2. Héterdő (kapcsolat-teremtő, kapcsolat-mélyítő játék) 5.1.11. Összetarto-zunk (lazító, levezető játék)

Külső világ tevékeny megismerése Április 15-19. Külső világ tevékeny megismerése Élő-élettelen Matematika Irodalom- anyanyelv Vizuális Ének, zene, énekes játék Mozgás Játék Föld 8. Közlekedés, környezet-védelem Utazás Pécsre az ÖKO-KUCKÓ BA: „Mentsük meg Földanyát!” c. foglalko- zásra (Zöld-Híd alapítvány) Föld 6. Nyaklánc készítése: csoportosí- tás, számlálás, színek, nagyság szerint. Több. kevesebb, ugyanannyi. Világszép Nádszál-kisasszony (mese) Föld 8. kiegészítése Diavetítés: Közlekedj okosan c. mese Papírmada-rak készítése (vágás, ragasztás technikájá-nak gyakorlása) kiegészíté- se: Só-liszt gyurmából gyöngyök készítése Anyák napjára Es war einem Mutter… Frühling ist es schint die Sonne… Gryllus: Hallgatag erdő… Lepke és virág… Csepp, csepp csepereg… Kémény tetején kelepel a gólya… Mozgá-sos játékok: 5.2.7. Pókok, bogarak Dramatikus elemeket tartalmazó játékok: 5.1.10. Utazzunk (inter-akciós játék)

Külső világ tevékeny megismerése Április 22-26. Külső világ tevékeny megismerése Élő-élettelen Matematika Irodalom- anyanyelv Vizuális Ének, zene, énekes játék Mozgás Játék Föld 5. Föld napja Az erdő növényei, állatai Látogatás a helyi ÖKOPARKBA (házi és vad- állatok közvetlen megfigyelé- se) Föld 7. Szent György nap Relációk gyakorlása Tamkó Sirató Károly: Darázs- Garázs Benedek Elek: Szeresd a fát (vers) IKT.: Cikk-cakkban a Föld körül Hárman a Holdon Föld 8. „Földünk egyik kincse: a kő” Kavics vagy kövecske festése Hajtogatás: tulipán, lepke Tavaszi szél… Lepke, lepke… Mi szél hozott kisfutár… Lassan jár a csiga-biga… Mondóka: Ecem-pecem… Kiskertemben az ürge… Mese, mese, mátka… Mozgá-sos játékok: 5.2.31. Mi volt a kezed-ben? Dramatikus elemeket tartalmazó játékok: 5.1.9. Jut eszembe „Üzenjük a kék bolygónak” (asszociá-ciós, koncentrá-ciós játék)

festés, rajzolás, vágás, illesztés, ragasztás Papírgurigából méhek készítése festés, rajzolás, vágás, illesztés, ragasztás

Dramatikus elemeket tartalmazó játékok 5.1.2. Héterdő (kapcsolatteremtő, kapcsolatmélyítő játék)

„Üzenjük a kék bolygónak” (asszociációs, koncentrációs játék) 5.1.9. Jut eszembe „Üzenjük a kék bolygónak” (asszociációs, koncentrációs játék)

5.1.10. Utazzunk (interakciós játék)

5.1.11. Összetartozunk lazító, levezető játék

Föld 4. Erdőzöldítő és mezővirágoztató királykisasszony (mese)

Föld 3. Zelk Zoltán: Az erdő (vers)

Föld 3. Ébredő természet-virágzó fa készítése dugónyomdával

Diafilmeket nézünk a témával kapcsolatban

Növények, növényvédelem Föld 4. Növények, növényvédelem

Ültetünk balkon ládákban cukorborsót, hagymát. Üveg vízben csíráztatunk krumplit, futóbabot.

Növényhagymákat és virághagymákat számolunk, válogatunk, ültetünk Föld 3. Matematika Kertész leszek Növényhagymákat és virághagymákat számolunk, válogatunk, ültetünk

A gondoskodás eredménye

Papírból madarak készítése (vágás, ragasztás)

Közlekedj okosan című diafilm vetítése FÖLD 8. kiegészítése: Közlekedj okosan című diafilm vetítése

FÖLD 8. Közlekedés Ismerkedés a táblákkal

FÖLD 8. Közlekedés a zebrán

Föld projekt keretén belül ellátogattunk a pécsi Öko-kuckóba Föld projekt keretén belül ellátogattunk a pécsi Öko-kuckóba. A gyerekek környezetvédelemmel kapcsolatos társasjátékot játszottak, barkácsoltak.

Haza utazás előtt egy kis játék….

Hajtogatunk, vágunk, ragasztunk

Meghívókat készítünk Anyák napjára

Anyák napjára készülődünk FÖLD 6. Só-liszt gyurmázunk Anyák napjára készülődünk Nyakláncot készítünk

A só-liszt gyurma nyakláncokat kifestjük, majd felfűzzük damilra

szelektív hulladékgyűjtés F Ö L D 5 szelektív hulladékgyűjtés .

Benedek Elek: Szeresd a fát Föld 4. Benedek Elek: Szeresd a fát (vers)

Énekes dalaink, körjátékaink: Mély kútba tekintek…

Beültettem kiskertemet a tavasszal…

Körtéfa, körtéfa…

Én kis kertet kerteltem…

Bújj, bújj zöldág…

Mozgásos játékok 5.2.1. Szaladj az erdőben

5.2.2. Vidd a kaptárba

5.2.31. Mi volt a kezedben?

Tavaszi virág készítése

Föld 5. Föld napja

Tamkó S. K.: Darázs Garázs Föld 5.

Tavasz-természet-időjárásváltozás Föld 1. Tavasz-természet-időjárásváltozás színek, illatok

Föld 8. „Földünk egyik kincse: a kő”

Kavics, kövecske festése

Síkmértani formák gyakorlása

Indulunk az ÖKOPARKBA

Forrás: Összeállította: Elérhetőségeink: A nagycsoport KÉK BOLYGÓ PROJEKT-FÖLD modulon belüli tevékenységeiről készült képanyag Összeállította: Lakatos Cecília Slavonics Csabáné Bükkösd, 2013. április 26. Elérhetőségeink: Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda Bükkösdi Tagintézmény 7682. Bükkösd, Ságvári E. utca 3. 73/378-712