IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Család.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Közoktatási esélyegyenlőség a Dráva mentén Szentendre, május 27.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az intézményes nevelés: szervezet, a „rejtett tanterv”,
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
8. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia MOHÁCSI Huba Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar, Szabadka III. évfolyam Témavezető:
Az óvodai és iskolai konfliktusok és kezelési lehetőségeik
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
A pedagógus.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Kulcsár László: A MULTIKULTÚRALTÁS SZOCIOLÓGIAI ÉS TÖRTÉNETI DIMENZIÓI – kutatási inspirációk - Sopron Nyugat Magyarországi Egyetem Benedek Elek.
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe a felsőoktatási állampolgári nevelésben Kocsis Mihály.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Mire lehet/ne jó az iskola
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Dr. Schiffer Csilla. Továbbképzés előnyös:  ha általános válaszok adhatók egy problémára,  ha lehetséges a gyakorlaton túli elméletalkotás, amely továbbképzéssel.
Multikulturális nevelés
Integráció, inkluzió PPK,
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A pszichológiai mérés alapjai
DARUS a gyermekekért.
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

IN / TOLERANCIA Strédl Terézia Selye János Egyetem, Komárom Kodolányi János Főiskola, Székesfehérvár

„A másság gazdagít!” „A XXI. század nem éli túl önmagát az önuralom, az empátia és a tolerancia nélkül…” (D. Goleman: Érzelmi intelligencia, 1995) T O L E R A N C I A …

„Tiszteletben tartom a jogaid, elvárom, hogy te is ezt tedd!” TOLERANCIA aktív passzív Inklúzió – elfogadás Integráció – befogadás Interkulturalitás - multikulturalitás E. Fromm: …mindnyájunk rasszistának születik, az egyenlőséget tanulnunk kell…

A kulturális együttélés normái: PLURALIZMUS: A + B + C = A + B +C ASSZIMILÁCIÓ: A + B + C = A SZEGREGÁCIÓ: A + B + C = A / B / C AMALGAMÁCIÓ: A + B + C = D Csoportszolidaritás, szelektív kultúra Empátia – generációs problémák

Értékeink – Műszaki Egyetem: Barátság Műveltség Tolerancia Önmegvalósítás Jó munkahely Humor USA – 25 000 egyetemet végzett: Kérdés: „Mi volt az a legtöbb, amit az egyetem adott?” Válasz. „BARÁTSÁGOK!”

Preferált nevelési területek Felmérés: 23 tétel – 1200 résztvevő 20 gimnázium / 20 igazgató, 400 pedagógus, 400 diák, 400 szülő I. Toleranciára nevelés - más nemzetek elfogadása a világban: P – 7./ 95,1% , D – 8. / 86,9% , Sz 6. / 94,3% II. Toleranciára nevelés - saját országom nemzetei iránt: P – 14. / 84,8%, D – 14. / 68,9% , Sz – 10. / 91,5% III. Lokálpatriotizmusra való nevelés: P – 21., Sz, D – 23.hely P – pedagógus D – diák Sz - szülő (Forum Intézet, Somorja, Lampl Zs.2001)

Iskolai kultúra – feladataink: 600 iskolaigazgató (általános, középiskolai) 600 diák, pályakezdő pedagógus 1. - tanulók segítése, támogatása - 4. 2. – tudás átadása – 3. 3. – fegyelmezés – 2. 4. – pozíció érvényesítése – 1.

Osztály: mikrokozmosz 10 – 15 % - tanulási zavar 6 – 7 % - tehetséges 4 – 6 % - tanulásban akadályozott 30 – 35 % - szociálisan hátrányos - szociometria: érzelmi kapcsolatrendszer mérése

Tolerancia – ?! Esélyegyenlőség Diszkrimináció: pozitív – negatív „Hallgató többség”

„A szabadságtól való félelem” A gazdasági verseny konfrontációja A politikai és ideológiai bizonytalanság konfrontációja A multikulturális színesség (diverzió) konfrontációja - A radikális változások stresszhelyzeteket okoznak (Frietzsche, 1992)

Kooperáció vr. rivalizáció Győztes – vesztes Vesztes – vesztes Győztes – győztes Jogérvényesítő magatartás Szabályok fontossága SZEMLÉLETVÁLTÁS Gordon: Csodaiskola vízió IQ / EQ: érzelmi intelligencia a nevelés kihívásai

TOLERANCIA Köszönöm a figyelmet ! stredlt@selyeuni.sk