Kommunikáció az egyetemen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
15 éves az OSZTRÁK KÖNYVTÁR = ÖSTERREICH-BIBLIOTHEK a Berzsenyi Dániel Főiskolán.
Advertisements

E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Művelődés, műveltség és egzisztencia 50 éves képzés jubileumi konferencia ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar november 25. péntek
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
BORDÁS ANDREA: A KOMÁROMI VÁROSI EGYETEM CHERD–H KONFERENCIA Debrecen, május 14. A teljesített küldetés.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kommunikáció az egyetemen kurzus Farkas Lívia előadása
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Nemes Nagy Ágnes Született Budapesten január 3-án, ugyanitt halt meg augusztus 23-án.
Nemes Nagy Ágnes.
Készítette: Sümegi Dániel
Nemes Nagy Ágnes.
Az IKT-metria mérőeszköz
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
75 éves. Tanulmányai: Általános és középiskolai tanulmányait Gyöngyösön végezte, 1950 júniusában érettségizett. Az Egri Állami Pedagógiai Főiskolán szerzett.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
A Kaposvári Egyetem Készítette: Lang Diána.  A magyar országgyűlés január 1-gyel alapította a Kaposvári Egyetemet, ezzel a döntéssel Kaposvár a.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Tanárképzés a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Gaál István Prof. Dr. Gaál István TEK oktatási és tanárképzésielnökhelyettes
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A felvételi eljárás elemei
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
Egyszerű történet vessző száz oldal – a kardozós változat
Germanisztika (német) alapszakos képzés
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Szerző : Vörösmarty Mihály Mű címe: Csongor és Tünde Előadás helye: Budapest Nemzeti Színház Bemutató dátuma : 1941 Rendező: Németh Antal CsongorésTünde.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Kari tájékoztató Bölcsészettudományi Kar Debreceni Egyetem
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Professzor Ujvárosi Miklós életútja és munkásságának hatása
Lejtmenetből lendület
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Gondolatok a táplálkozás- és élelmiszertudomány oktatásáról
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Kommunikáció az egyetemen Maribori Egyetem Pedagógiai Karának Magyar Nyelv és Irodalom Tanszékének működése Kommunikáció az egyetemen konferencia Előadó: Gerencsér Judit (GEJHABB.PTE) Pécs, 2007.04.28.

1. Történelem 1. Történelem 1961-ben hozták itt létre a kelet-szlovéniai tanárhiány enyhítésére a Pedagógiai Akadémiát Hungarológiai oktatóhelyük két egységből áll: az 1966-ban alapított, s azóta is működő Magyar Nyelvi Lektorátusból, valamint az 1981-ben létrehozott Magyar Nyelv és Irodalom Tanszékből 18 tanszéket foglal magába jelenleg

2. Oktatók Dr. Kolláth Anna PhD Dr. Bokor József PhD magyarországi szakemberek, a szlovén állam alkalmazásában álló habilitált nyelvész-oktatók

Dr. Kolláth Anna Rum, 1954. Egyetemi docens, tanszékvezető. Az általános iskolát Rumban végezte. 1973-ban érettségizett a szombathelyi Kanizsai Dorottya Gimnázium német tagozatos osztályában. 1978-ban szerzett magyar–német szakos középiskolai tanári diplomát Debrecenben. Három évig volt középiskolájában tanított, majd 1981-től 1993-ig a szombathelyi Berzsenyi Dániel Főiskola Magyar Nyelvészeti Tanszékének oktatója volt. 1990-ben nyelvjárástanból doktorált a budapesti ELTE Magyar Nyelvészeti Tanszékén. 1993–1998 között a Maribori Egyetem Pedagógia Kara Magyar Nyelv és Irodalom Tanszékén nyelvi lektorként dolgozott, 1998 óta ugyanitt habilitált egyetemi docens, 2004 márciusától tanszékvezető.

3. A Tanszék programja A hallgatók a magyar szakot végzik csak magyarul, a másik választott szakterületen (pl. szlovén, német, angol, történelem, filozófia, szociológia, biológia, földrajz, kémia, technika) természetesen a szlovén a tanítás nyelve

A Pedagógiai Karon még nincs kreditrendszer, ennek kidolgozása most van folyamatban. Nincsenek magiszteri és doktori programjaik. Előrelépést a más - anyaországbeli és kisebbségi - egyetemi tanszékekkel való szorosabb szakmai kapcsolatok hoznának egyrészt a habilitált oktatók száma, valamint egyfajta szakmai felfrissülés miatt is Kis tanszék, kevés oktatóval, kevés hallgatóval A Tanszéken kétszakos pedagógiai program alapján folyik a nappali tagozatos oktatás

4. Tudományos munka Az intézet tudományos munkájával - jellegéből adódóan - kettőskötődésű Az elsősorban dialektológiai program Nyugat-Dunántúl nyelvének geo-és szociolingvisztikai vizsgálatát végzi, élőnyelvi kutatásokkal kiegészülve Többször lektoráltak már szlovénról magyarra fordított tankönyveket, irodalmi folyóiratokat, egyéb muravidéki kiadványokat

A Maribori Egyetem inkább magyarországi tudományegyetemekkel keresi az együttműködést, így pl. a Pécsi Tudományegyetemmel Magyar Nemzetiségi Művelődési Intézet, Muravidéki Magyar Önigazgatási Nemzeti Közösség

5. Irodalom Az irodalom eddig elsősorban az irodalomteremtés szintjén volt jelen muravidéki költő-oktatóik tevékenységében. Az irodalomkritikát inkább apróbb, helyi kiadványokban megjelent tanulmányok jelentették. A múlt évtől kezdve gazdagodott a Tanszék kutatási palettája, új és ígéretes témaként jelentkezett a magyar irodalom szlovéniai recepciója.

6. Bibliográfia www.eu-egyetem.lap.hu www.oktatas.linkcenter.hu www.braintrack.com Kolláth Anna: Jelen és jövő a Maribori Egyetem Pedagógiai Karán működő Magyar Nyelv és Irodalom Intézetben Magyarul a Muravidéken, (Zora, 39). Maribor: Slavistično društvo, 2005. 284. p. ISBN 961-6320-33-5