Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, 2008. április 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Kommunikáció az egyetemen – I. konferencia
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Bakonyi László, elnök (Oktatási Hivatal) ETR Konferencia november 26.
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
DPR kommunikáció alapelvei
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanügyi tapasztalatok és jövőkép IV. ETR konferencia Viszket Anita Budapest, január
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
V. ETR konferencia április Fogalomrendszer: ETR & ETN Kodácsy Tamás etn at kodasoft.hu.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Szervező modul. Vizsgaidőpontok kezelése – új létrehozás - Új vizsgaidőpontot vagy teljesítéslapot a „Vizsgaidőpont” menü „Új létrehozás” menüpontjában.
Szervező, kurzusóra => kurzus A kurzus az adott ciklusban (heti gyakoriságú, féléves, …) időponttal, hellyel és oktatóval meghirdetett képzési alkalom.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Murin Emese magyar-angol-magyar mint idegen nyelv szak
1 Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 17.
Kommunikáció az egyetemen Konferencia április 17. Gellér Zsuzsanna Szabad bölcsész szakos hallgató, II. évfolyam Az elektronikus kommunikáció és.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Kaliforniai felsőoktatás rendszere Kocsis Viktória Kommunikáció az egyetemen kurzus konferencia
Kommunikáció az egyetemen kurzus Farkas Lívia előadása
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A Miskolci Egyetem története
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Viszket Anita Fogalomrendszer: ETR 1/11.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Szakirányválasztási eljárás - Orientációs eljárás.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
1 A Kreditmonitoring oktatókra vonatkozó eredményei, tanulságai Dóka Ottó NYME, az OKT tagja.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Némethné Kárpáti Nóra mb. tanulmányi osztályvezető
Szeretettel köszöntjük a PTE BTK Orientációs Napjain!
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
Kooperáció a felsőoktatásban
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
egyetemi tanár, főigazgató
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
Az Erasmus eredményei dióhéjban
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
Előadó: Németh Péter tanulmányi koordinátor
Az előadás címe: Modern parazitológiai diagnosztika és terápia
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Előadás másolata:

Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 26.

2 Viszket Anita PTE BTK Nyelvtudományi Tanszék Össz: 8 oldal Zárszó Tantervi struktúrák (Burányi Péter előadásához kapcsolódóan) Az ETR mint a korszerű oktatásszervezés stratégiája Miért lehet egyáltalán érdekes egy hallgató számára a képzési struktúrák változása, az egyetem oktatásszervezési stratégiája? A mi konferenciánk

3 Tantervi struktúrák 1. Bölcsész és nem bölcsész: miben is áll a különbség? 2. A választhatóság és a kreditrendszer. 3. A választhatóság és a finanszírozás. 4. A választhatóság és az oktatásszervezés: 1. kurzusfelvétel – kinek mi jut 2. órarendi ütközések 5. Tanterv és tanrend különbsége. Egy másik tanulmányi rendszer: ETN. Össz: 8 oldal

4 Az ETR és az oktatásszervezés 1.Hogy lehet az ETR oktatásszervezési stratégia? 2. Milyen munkafolyamatok létezzenek? Ki dönt arról, mit tanítunk, és kik mit tanulhatnak? 3. Jogosultságok. 4. Szabályok beépítése, ellenőrzések. 5. Össz-egyetemi vagy kari TVSZ? 6. Tanszéki, kari vagy egyetemi szabályok? Pl. vizsgák kezelésében. Kurzusmeghirdetésben – előjelentkezésben. Kurzusfelvételi szabályokban. 7. Az oktatásszervezés anyagi oldalai: egy konkrét példa: sms-küldés. Össz: 8 oldal

5 Miért érdemes minderről tudni? 1.Intézményen belüli jó tájékozódás: aki átlátja a folyamatokat, jobban tud élni a lehetőségekkel. 2.Általában az intézmények működésével kapcsolatos információk. Hasznos alapozás a jövőre nézve. 3.Az általános műveltség kérdése. Véleménynyilvánítás megalapozása. 4. És mindemellett: leendő szakma is az oktatásszervezés. Össz: 8 oldal

6 Elitoktatás és tömegképzés: 1.A tömegképzés előnyei (pl. bologna BA): a)sok ember jut felsőoktatási képzéshez, sokan lesznek diplomások, többen tartoznak ehhez a „klikkhez”. b)igazságosabb a bekerülés, kétszeri nekifutás van, nem egy szerencsés vagy szerencsétlen alkalommal dől el örökre az egyetemre bejutás kérdése 2.Hátrányok: a)tömeg b)oktatók felkészületlensége a tömegképzésre c)oktatásszervezés felkészületlensége Össz: 8 oldal

7 A konferenciáról 1.Gratulációk: előadóknak, szervezőknek 2.Az értékelésekben segítségkérés a hallgatóktól 3.Összefoglalva: nagyon jól megszervezett munkát láthattunk, és jó előadásokat hallhattunk. Mindenkinek gratulálok! 4.Mi lesz az esti programmal? Össz: 8 oldal

8 Köszönöm mindenkinek a részvételt!