NEVELÉS A CSALÁDBAN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
BEVEZTÉS A PEDAGÓGIÁBA
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Család.
Család.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A deviancia összetett fogalma
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A nevelés stílusa.
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A család szerepe, jellemzői
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
AZ ISKOLA.
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A tanári szerep Neveléselmélet.
Mit tartunk ma normális családnak?
Nevelés és nevelői attitűdök
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
A neveléselmélet alapjai A nevelési környezet
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Valami ilyesminek? vagy … Ilyennek? Esetleg ilyennek?
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Speciális gyermekvédelem
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
Generációk és család.
A gyermekkép történeti alakulása
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Varázsos évek, avagy a gyermekkor rejtelmei Dragán Zsuzsanna 2014.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
A második születés kora A kamaszkor és a kamaszmediáció sajátosságai Busai Barbara október 27.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A pszichológiai mérés alapjai
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A szocializáció folyamata
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Jövőműhely a helyi erőforrásokra építve a vidéki kistelepüléseken
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
ÖNISMERET.
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A diszfunkcionálisan működő család
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

NEVELÉS A CSALÁDBAN

Nevelés a családban A család fogalma A család funkciói - gondozás - a biztonságérzet megteremtése - a beszéd - az interakciós tér (személyre, státusra orientált nevelés) - a szociális viselkedés (szülői modell) - a gyermeki identitás

A családi nevelést meghatározó tényezők A család érzelmi légköre (meleg-hideg) A nevelés rugalmassága (nyílt-zárt) A követelmények határozottsága (erős-gyenge)

A családi nevelés típusai 1. Harmonikus nevelés (meleg-nyílt-erős) 2. Liberális nevelés (meleg-nyílt-gyenge) 3. Normatív nevelés (meleg-zárt- erős) 4. Túlvédő nevelés (meleg-zárt gyenge) 5. Autonóm-demokratikus nevelés (hideg-nyílt-erős) 6. Elhanyagoló nevelés (hideg-nyílt-gyenge ) 7. Kemény nevelés (hideg-zárt-erős) 8. Diszharmonikus nevelés (hideg-zárt-gyenge)

Szülői magatartásformák 1. Bátorító, megengedő nevelési stílus: (önbizalom, önértékelés erősödése, pozitív énkép, belső kontroll, felelősség vállalása, önállóság) 2. Tiltó, korlátozó nevelési stílus (önbizalom, önértékelés gyengülése, negatív énkép, külső kontroll, felelősség elhárítása, függőség)

EGYÉN, CSOPORT, KÖZÖSSÉG

Egyén és csoport Egyén és csoport viszonya Csoportszerkezet A csoportok típusai - elsődleges csoport - másodlagos csoport - formális csoport - informális csoport Szerepek a csoportban: konstruktív-destruktív

Közösség A közösség fogalma A közösség típusai - közvetlen közösség - eszmei közösség A közösség fejlődésének szakaszai