Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, 2011. január 27. Szellő János osztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Bodolai Anna Borbála ICCR-Budapest Alapítvány Január 14. Európai Integrációs Modulok-Szakmai Tapasztalatcsere (EIA/2012/4.8.1.)
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP /A
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Nagykálló március 27. Free Powerpoint Templates
NELI-projekt bemutatása
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Szervezetfejlesztési Program
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
CreArt – Network of Cities for Artistic Creation Kultúra 2007–2013 Program.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
A humán szolgáltatás európai uniós tendenciái Humán szolgáltatás jelene és jövője konferencia Gödöllő, 2009.május 14. Borbély-Pecze Tibor Bors
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Az EQUAL program és sajátosságai TE IS + ÉN IS = MI IS PÉCS 2007 május 09.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Pécs, DECEMBER 15. Szellő János DDRMK FRO osztályvezető
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető

Történeti bevezetés, a GRUNDTVIG rendszer céljai A program névadója: N. F. Severin Grundtvig dán lelkész és író, aki azt hirdette, hogy élet- kortól és társadalmi háttértől függetlenül min- denkinek egész életen keresztül lehetőséget kell biztosítani a tanulásra. A program egész Európát behálózza, döntően erre szakosodott köz/alapítványokon keresztül Magyarországon a TEMPUS Közalapítvány a szervezője

A legalább három tagállamot bevonó projektek esetében a GRUNDTVIG az alábbi területeket támogatja:  Nyelvtanulás beépítése a felnőttoktatási progra- mokba (+ migráns, etnikai)  Generációk közötti tanulás és időskorúak okta- tása  A felnőttoktatás minőségének javítása  L.L.L. módszerek, jó példák szervezett átadása

A megváltozott munkaképességű emberek képzése GRUNDTVIG program A program célja olyan módszerek és tech- nikák átadása egymásnak, amelyek jó gyakorlatkén közös alkalmazásra kerülhet- nek A program közvetlen célcsoportja, olyan szervezetek képviselői, akik részt vesznek a foglalkozási rehabilitációban Időtartam: 2009.november – június

A programban résztvevő országok:  Olaszország (Casa di Carita civil, vezető szervezet)  Németország (BFSW képző szervezet)  Szlovénia (OZARA civil szervezet)  Görögország (KMOP civil szervezet)  Magyarország (állami szervezet)

A program teljes költsége: euró A program előnye az előfinanszírozás, a költségek 80%-a a szerződéskötéstől szá- mítva rendelkezésre áll Felhasználása programfüggő és a rész- vétel által meghatározott Féléves jelentési kötelezettség, elszámo- lás a program befejezésekor

A projekt formai, tartalmi elemei A témakörhöz kapcsolódóan helyzetérté- kelések készítése és a közösségi hálóza- ton való bemutatása Workshopok szervezése, az adott orszá- gok jó gyakorlatainak helyszíni bemuta- tása A legjobb gyakorlatok leírása Innovatív stratégiák kialakítása

A legjobb gyakorlatok elemzése Kulcskompetenciák értékelésére használt stratégiák és eszközök megfogalmazása Szakmai kompetenciák értékelése, a kompetenciák mérésének lehetőségei A jó gyakorlatok összevetése Európai Uniós elvárásokkal (FNO, LLL, EQF)

Szintetizálás, az országok közötti azonos pontokon keresztül egy modell kialakítása Ajánlások, irányelvek kidolgozása más országok számára a megváltozott munka- képességű emberek képzésének és általa foglakoztatásának elősegítésére* * Lásd még ENSZ Egyezmény

Köszönöm a figyelmet!