Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető
Történeti bevezetés, a GRUNDTVIG rendszer céljai A program névadója: N. F. Severin Grundtvig dán lelkész és író, aki azt hirdette, hogy élet- kortól és társadalmi háttértől függetlenül min- denkinek egész életen keresztül lehetőséget kell biztosítani a tanulásra. A program egész Európát behálózza, döntően erre szakosodott köz/alapítványokon keresztül Magyarországon a TEMPUS Közalapítvány a szervezője
A legalább három tagállamot bevonó projektek esetében a GRUNDTVIG az alábbi területeket támogatja: Nyelvtanulás beépítése a felnőttoktatási progra- mokba (+ migráns, etnikai) Generációk közötti tanulás és időskorúak okta- tása A felnőttoktatás minőségének javítása L.L.L. módszerek, jó példák szervezett átadása
A megváltozott munkaképességű emberek képzése GRUNDTVIG program A program célja olyan módszerek és tech- nikák átadása egymásnak, amelyek jó gyakorlatkén közös alkalmazásra kerülhet- nek A program közvetlen célcsoportja, olyan szervezetek képviselői, akik részt vesznek a foglalkozási rehabilitációban Időtartam: 2009.november – június
A programban résztvevő országok: Olaszország (Casa di Carita civil, vezető szervezet) Németország (BFSW képző szervezet) Szlovénia (OZARA civil szervezet) Görögország (KMOP civil szervezet) Magyarország (állami szervezet)
A program teljes költsége: euró A program előnye az előfinanszírozás, a költségek 80%-a a szerződéskötéstől szá- mítva rendelkezésre áll Felhasználása programfüggő és a rész- vétel által meghatározott Féléves jelentési kötelezettség, elszámo- lás a program befejezésekor
A projekt formai, tartalmi elemei A témakörhöz kapcsolódóan helyzetérté- kelések készítése és a közösségi hálóza- ton való bemutatása Workshopok szervezése, az adott orszá- gok jó gyakorlatainak helyszíni bemuta- tása A legjobb gyakorlatok leírása Innovatív stratégiák kialakítása
A legjobb gyakorlatok elemzése Kulcskompetenciák értékelésére használt stratégiák és eszközök megfogalmazása Szakmai kompetenciák értékelése, a kompetenciák mérésének lehetőségei A jó gyakorlatok összevetése Európai Uniós elvárásokkal (FNO, LLL, EQF)
Szintetizálás, az országok közötti azonos pontokon keresztül egy modell kialakítása Ajánlások, irányelvek kidolgozása más országok számára a megváltozott munka- képességű emberek képzésének és általa foglakoztatásának elősegítésére* * Lásd még ENSZ Egyezmény
Köszönöm a figyelmet!