Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, 2011. június 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Fenntartható növekedés és monetáris politika Magyar Üzleti Fórum 2014 Budapest, december 11. Dr. Balog Ádám, MNB alelnök 1.
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
Roncz Gábor vezérigazgató
2004. április 29.1 A földfelszíni digitális televíziózás (DVB-T) frekvenciagazdálkodási kérdései A digitális televíziózás dr. Kissné Akli Mária Okleveles.
2011. június 17. Öngondoskodás Tematikus Melléklet.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
1. A családpolitika társadalmi hatásai
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
A független iskolák helyzete Európában Az ECNAIS 2011-es konferenciája alapján.
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
A MAGYAR NŐI KÉZILABDÁZÁS
EU alapismeretek E-Learning.
Veszettség elleni védekezés tapasztalatai Magyarországon
Népszerű kultúra és magaskultúra
Készítette: Nagy Roland.  Európai Gazdasági és Monetáris Unió (EGMU)  Gazdasági és Monetáris Unió (GMU) Magába foglalja: - ktsgvetési és a gazdaságpolitikai.
Az Európai Unió története
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
EU II..
Digitális közszolgálat és a gyerekek és fiatalok nethasználata Hammer Ferenc ELTE Média és Kommunikáció Tanszék
VII. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 26.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazása a Szerencsejáték Zrt-nél Rosner Imre, osztályvezető 2013.november 12.
1 © kurtán sándor 2011 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban munkavállalói szervezetek.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
DR. SARKADY ILDIKÓ MIBEN LENNE MÁS AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNY MIBEN KELLENE MÁSNAK LENNIE AZ ÚJ MÉDIATÖRVÉNYNEK „ÚJRAOSZTÓDIK-E A MÉDIAPIAC?” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA.
Nemzeti számlák, Szektorszámlák Klein Marcell.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Összehasonlító gazdaságtan
Tóth István György – KellerTamás A redisztribúciós kereslet az európai országokban [Income distributions, inequality perceptions and redistributive claims.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
A válság és a szakképzés Észak-alföldi Régió Szakképzési Konferencia június 17-e Hajdúnánás.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Az ombudsmanok. 1. Előzmények 1.1. Külföldi megoldások  svéd király igazságügyi kancellárja → közig. elleni alattvalói panaszok  svéd alk.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
AIG központ, New York. ALICO központ, Wilmington.
AZ EURÓPAI UNIÓ.  AZ EU VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRE MAGAS SZINTŰ INTEGRÁCIÓ, GAZDASÁGI, MONETÁRIS UNIÓMAGAS SZINTŰ INTEGRÁCIÓ, GAZDASÁGI, MONETÁRIS UNIÓ.
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
„Ki tud többet Egerről?” verseny
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Kármán András Budapest, január 21..  1. A külső finanszírozáson nyugvó növekedési modell sikeres volt, de sérülékeny  2. A válság kikényszerítette.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM MŰSZAKI TUDOMÁNYI KAR JEDLIK ÁNYOS GÉPÉSZ, INFORMATIKAI ÉS VILLAMOSMÉRNÖKI INTÉZET TÁVKÖZLÉSI TANSZÉK 9026 Győr, Egyetem tér 1.
Kelet-Közép-Európa értelmezése
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
Kiselőadás Társadalomföldrajzi szintézis gyakorlatra
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
copyright © P2P Money Europe Inc.
A közigazgatás személyi állománya
Előadás másolata:

Miért szoktunk le a közszolgálati médiáról? Van még alagút és fény? A magyar közmédia küldetése és lehetőségei Budapest, június 16.

Tovább nyílik az olló az Eu-ban a közszolgálati médiafogyasztásában

A közszolgálati média sajátosságainak hat meghatározó feltétel (Barendt 1995) 1. Általános földrajzi hozzáférés 2. Nemzeti identitásról és kultúráról való gondoskodás 3. Függetlenség az állami és az üzleti érde- kekkel szemben 4. A műsorok pártatlansága 5. A műsorok sokszínűsége és változatos- sága 6. Nagyrészt előfizetési díjakból való finan- szírozás

1. Általános földrajzi hozzáférés M2 Duna Tv Duna 2 Autonómia Digitális átállási nehézségek - hátulról a negyedikek vagyunk, Lettországot, Litvániát és Görögországot előzzük meg. - Elérés Eu átlag háztartások 48%, Mo 22% (2008-as adatok szerint)

2. Nemzeti identitásról és kultúráról való gondoskodás Anómiás állapot a magyar identitás körül A magas nyilvánossági szint liberális, az alacsony konzervatív a 90-es években. Kialakul a harcos konzervatív újságírótábor, amely nem újságíró etikát, hanem értelmiségi etikát képvisel: kiegyensúlyozni akarja a liberális médiafölényt. A Gyurcsány-kormány időszakában ha nem is a gyakorlatban, de megjelenik a 90-es évek tükörképe: „fogjon össze a liberális média”. A közszolgálat nemzeti és kult. Identitás stílusa a politikai kurzusok, és nem közmegegyezés alapján álltak.

3. Függetlenség az állami és az üzleti érdekekkel szemben Az 1996-os médiatörvény előtt a kormány anyagilag zsarolja a közszolgálatot (Ld. pl. Hankiss meghallgatását) Csonka kuratóriumok (1999, 2003) A belső műhelyek felszámolása és kiszervezése nem oldotta meg a kontraszelekciót, üzleti kapcsolatokká váltak Egyéni üzleti megoldások (Ld. pl. Ragáts Imre médiaelnök lemondását.)

4. A műsorok pártatlansága A pártatlanság lényege nem a kiegyensúlyozottság, hanem az emberi tartás.

5. A műsorok sokszínűsége és változatossága Kereskedelmit utánzó műsorszerkezet Politikai hatalomra fókuszáló műsorszerkezet (ld. pl. gyerekműsorok eltűnése) A „róluk” és a „nekik” arányok átgondolatlansága

6. Nagyrészt előfizetési díjakból való finanszírozás Azért kívánatos, mert ez köti lélektanilag össze a polgárt a közszolgálati médiával 2002-óta Magyarországon elhanyagolható Más országok is keresik a megfelelő alternatívát (pl. kereskedelmiek megadóztatása, cserébe viszont nincs hirdetés a közszolgálati adón. Ld. Spanyolország, Franciaország )

A közszolgálat részfunkcióinak szubjektív minősítése

A jövő: „az üzenet a lényeg nem a hírvivő” Holstein, W. J.: Médiaszelidítők, Akadémia Bennszülött internetgenerációk belépése, csatornák megsokszorozódása, a média alvó hatásának felerősödése A magyarországi közszolgálat különösképp eltávolodott polgáraitól A szervezettebb és minőségibb közönségkapcsolat nem csupán a médiumok elemi érdeke, de a politikai döntéshozatalé is. Csak közösen tudjuk megfogalmazni például azt, hogy mi is a közérdek.

Köszönöm a figyelmet!