Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév
Tartalom Feladat, célkitűzés Készülék megismerése Lehetséges felhasználások LEGO NXT robot X10 rendszer Alkalmazás leírása További munka
Feladat, célkitűzés Emotiv EPOC Neuroheadset beviteli dimenzióinak a megismerése Felhasználási lehetőségeinek a kiaknázása a fogyatékossággal rendelkezők körében Létező rendszerekkel való összeköttetés vizsgálata Headsettel vezérelhető alkalmazás kifejlesztése
A készülék megismerése Használat Különféle tanítási módszerek Beviteli dimenziók feltérképezése – Giroszkóp (4 parancs) – Fizikai viselkedés, arcmimika (5-6 parancs) – Mentális viselkedés, agyhullámok (~4 parancs)
Lehetséges felhasználások Létező rendszerekkel való összekapcsolás részletes vizsgálata – Elektromos kerekesszék – Hangfelismerő szoftver – „intelligens” lakás vezérlése TV Lámpa Telefon Ablakok, ajtók Stb.
Lehetséges felhasználások 2. Ezeknél a különböző fogyatékosságok figyelembevétele – Pl. Vakok esetén: Tárgyak elhelyezkedése Tömegközlekedés könnyítése Egyéb felhasználások – Intelligens szövegbeviteli program – Számítógép kezelése
LEGO Mindstorm NXT robot Összeköttetés a headset és a robot között – LeJOS JAVA környezet JAVA program az EmoKey által kapott parancsok végrehajtására USB és Bluetooth kapcsolat a robottal
X10 rendszer Automatizált otthon, elektronikus eszközök irányítása Sikeres összeköttetés a számítógép, majd a headset és az X10 rendszer között ActiveHome Pro SDK command line JAVA program batch fájlok meghívásával
Alkalmazás fejlesztése Elektronikus eszközök vezérlése (TV, lámpa, egyebek) Több megközelítés a fogyatékossággal rendelkezőknek – Giroszkópos kurzorirányítás, majd a lehetséges parancsok kiadása – Csak arcmimikával, „gondolatokkal” történő parancsküldés
Alkalmazás további leírása Utóbbi esetben bináris/ternáris parancs alkalmazása Könyvtárstruktúra szerű vezérlés Kognitív paranccsal kevésbé megbízható, lassabb
További munka Az összegyűjtött ötletekből egy, vagy több megvalósítása Az alkalmazás továbbfejlesztése Új ötletek kitalálása
Köszönöm a figyelmet!