Játékelmélet Kovács Dániel László Intelligens Rendszerek kutatócsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyensúly és stabilitás a térben: A világraszóló magyar találmány a
Advertisements

Javaslat az erőforrások és a szabályozó eszközök összehangolására vidéken között Katonáné Kovács Judit, PhD egyetemi adjunktus DE AGTC GVK.
A jelenléten alapuló fejlesztés Az előadás menete A fejlesztés szükségessége, fogalma A probléma lényege A javasolt modell.
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
Ekler Péter Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Játékelmélet és kísérletek
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Magyar és magyarszármazású Nobel-díjasok
Formalizálás, matematizálás és ökonometria
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
Játékelmélet Nash, dominancia.
A matematika Albert Lenard 5 B osztaly. A matematika: speciális tan; melyről az emberiség (mint lentebb látható) többezer év óta még nem tudta eldönteni,
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Course Situation and Event Driven Models for Multilevel Abstraction Based Virtual Engineering Spaces Óbuda University John von Neumann Faculty of Informatics.
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
Evolúciósan stabil stratégiák előadás
Játékelméleti alapfogalmak előadás
Mérnök informatika szak BSc.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék
Kovács Dániel László Kovács Dániel László BME-VIK, Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Önálló laboratórium.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Tervkészítés PDDL alapon Konzulens: Kovács Dániel László Intelligens rendszerek tanszék Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Közösség és mentálhigiéné – Eszmecsere a közösségi lelki egészségfejlesztésről Török Péter 2013.március 26.
World Wide Web Magyarországon Kovács László MTA SZTAKI Elosztott Rendszerek Osztály dsd.sztaki.hu.
Kereskényi Róbert MSDN Kompetencia Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai.
Meglévő ASP.NET 2.0 alkalmazás kiegészítése AJAX-szal
Kereskényi Róbert MSDN Kompetencia Központ Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált áramkörök: áttekintés,
A gazdasági válság és a klímapolitika különös házassága Kerekes Sándor.
Készült az ERFP – DD2002 – HU – B – 01 szerzősésszámú projekt támogatásával Chapter 3 / 1 C h a p t e r 3 Stability Functions.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.3. Predikciós módszerek szenzorjelek alapján BelAmI_H.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Valós idejű adaptív útvonalkeresés
Vállalkozói döntések elmélete
Játékelmélet - bevezetés
Hibaterjedés-analízis
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Szondázás alapú diagnosztika 1. Autonóm és hibatűrő információs.
Utazás a digitális állampolgár koponyája körül Rab Árpád BME-ITTK.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Szondázás alapú diagnosztika 2. Autonóm és hibatűrő információs.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Megerősítő elemzés „Big Data” elemzési módszerek Salánki.
Evolúció Modell vagy metafora? Csányi Vilmos. Metafora : sejtés, hiedelem, megfigyelés elnevezés jellegzetes tulajdonság alapján Modell: struktúrák és.
Eurotransplant csatlakozás: reális lehetőség?
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
PPKE ITK 2008/09 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Korlátkielégítési problémák Autonóm és hibatűrő információs.
Menetrend optimalizálása genetikus algoritmussal
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R3-COP és R5-COP projekt: Környezetfüggő viselkedés tesztelése.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 8. Előadás A.
Matematikusok a számítógépes tervezésben
Mesterséges intelligencia 8. Stratégiai játékok A játék kimenetelére a játékosoknak ellenőrizhető módon van befolyásuk. Pl.: sakk, dáma, póker stb. A.
Internet-alapú információcsere és adatvalidáció bibliográfiai adatbázisok között Internet-based information exchange and content validation between bibliographic.
Bevezetés a játékelméletbe
Játékelméleti megközelítés Oligopol piacok
DTS Mellkas tomoszintézis rendszer kifejlesztése
Adatvédelmi kihívások a modern információ- technológiában
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
Budapesti Műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Magnetic Miskolc Gergely Virág
non-profit szektor adatainak elemzése
Vasas Lívia március 3. A National Center for Biotechnology Information adatbázisai:     Books, National Library of Medicine katalógus,
Social Renewal Operational Programme
Előadás másolata:

Játékelmélet Kovács Dániel László Intelligens Rendszerek kutatócsoport Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Játékelmélet Kovács Dániel László Intelligens Rendszerek kutatócsoport dkovacs@mit.bme.hu

Környezet Intelligens ágens Probléma megoldás (keresés és tervkészítés) Környezet Intelligens ágens Evolúciós módszerek (explicit és implicit) Tudásreprezentáció és következtetés (biztos és bizonytalan) Tanulás (ellenőrzött és nem ellenőrzött) Játékelmélet (klasszikus és modern) Valós fizikai cselekvés (kommunikáció és robotika)

Környezet Intelligens ágens Érzékelők Program Beavatkozók

Környezet Intelligens ágens Program Érzékelők Beavatkozók

Környezet Intelligens ágens Intelligens ágens Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program

Környezet Intelligens ágens Érzékelők Beavatkozók Program

Környezet

A játékelmélet „rövid” története… 1928 – Neumann János: Zur Theorie der Gesellschaftsspiele 1944 – Neumann & Morgenstern: Theory of Games and Economic Behavior 1950 – John F. Nash: Equilibrium points in n-person games 1951 – Kenneth J. Arrow: Social Choice and Individual Values 1953 – John F. Nash: Two-person cooperative games 1953 – Lloyd S. Shapley: A value for n-person games 1967 – Harsányi János: Games with incomplete information… 1973 – Gibbard & Sattherthwaite: Strategy-proofness and Arrow's Conditions 1976 – Robert J. Aumann: Agreeing to Disagree 1982 – John Maynard Smith: Evolution and the Theory of Games 1988 – Harsányi & Selten: A General Theory of Equilibrium Selection in Games 1991 – Abreu & Sen: Virtual Implementation in Nash Equilibrium 2001 – Nisan & Ronen: Algorithmic Mechanism Design 2004 – David C. Parkes: Distributed Implementations of VCG Mechanisms

Normál alak: Fogoly dilemma Egy súlyos bűntény kapcsán két gyanúsítottat letartóztat a rendőrség. Mivel nem áll rendelkezésre elegendő bizonyíték a vádemeléshez, ezért elkülönítve előzetesbe helyezik őket, és mindkettejüknek ugyanazt a vádalkut ajánlják. Amennyiben az első fogoly vall és társa hallgat, akkor az előbbinek elengedik a büntetését, míg a másik, aki hallgatott, 10 év börtönt kap. Ha az első tagadja meg a vallomást és a második vall, akkor a másodikat fogják elengedni és az első kap 10 évet. Ha egyikük sem vall, akkor egy kisebb bűntényért fejenként 6 hónapot kapnak, ha pedig vallanak, mindketten 6 évet kapnak. - Albert W. Tucker, 1950 2 1 Vall Tagad (1, 1) (3, 0) (0, 3) (2, 2) Domináns stratégia (Vall) Egyensúly (Vall-Vall) Optimum (Tagad-Tagad)

Extenzív alak: 2-személyes póker 2/3 1/3 1/3 2/3

Evolúciós játékelmélet 2 1 Héja Galamb (1, 1) (3, 0) (0, 3) (2, 2) REPLIKÁTOR DINAMIKA

Inverz játékelmélet ?= A E = < N, A, > MECHANIZMUS KÖZÖSSÉGI DÖNTÉSI FV. ?= A E = < N, A, > MECHANIZMUS

Jellegzetes alkalmazási területek Csoportos robot-koordináció Intelligens játékprogramok fejlesztése Gazdasági versengés modellezése Politikai versengés modellezése Árverések, szavazási protokollok Informatikai rendszerek modellezése Fizikai jelenségek modellezése